Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZAUFANIE W RELACJACH BIZNESOWYCH Jacek Santorski jak je budować, odzyskiwać i utrwalać w XXI wieku? … Kongres Brokerów / Mikołajki 23.05.2009r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZAUFANIE W RELACJACH BIZNESOWYCH Jacek Santorski jak je budować, odzyskiwać i utrwalać w XXI wieku? … Kongres Brokerów / Mikołajki 23.05.2009r."— Zapis prezentacji:

1 ZAUFANIE W RELACJACH BIZNESOWYCH Jacek Santorski jak je budować, odzyskiwać i utrwalać w XXI wieku? … Kongres Brokerów / Mikołajki r.

2 Natura zaufania Z zaufaniem jest jak z miłością i zakochaniem: akt wiary -> przejściowy stan wiarygodność i ufność -> trwałe kompetencje

3 Czy wiecie, że… Zaufanie jest przedmiotem badań neurochemii i psychologii ewolucyjnej trzy ośrodki instynkt racjonalność emocje umysł: wiedza lub stereotypy małpi rozum (pamięć osobnika) programy gada (pamięć gatunków)

4 Odkrycia neuroekonomii (I) Prof. Paul Zak, Center for Neuroeconomics Studies: jak sądzisz, czy w zasadzie większości ludzi można ufać, czy też w relacjach z innym zawsze należy przyjmować szczególną ostrożność? Michael Shermer, RYNKOWY UMYSŁ. Empatyczne małpy, konkurujący ludzie i inne historie ekonomii ewolucyjnej; wyd. CiS, Styczeń 2009

5 Odkrycia neuroekonomii (II) Czynniki, które utrwalają pozytywne interakcje społeczne / zaufanie: prawa obywatelskie wolność pracy i stowarzyszeń wolność podróżowania (drogi!) powszechna edukacja wiarygodny system bankowy stabilna waluta wolność gospodarcza

6 Jacy jesteśmy? Żródło danych: dla wszystkich krajów, włącznie z Polską ESS European Social Survey 2002, dla Polski DS – Diagnoza społeczna z 2003 i 2005 r. DK NO FI SE NL CH IE DE GB AT ES BE IL LU IT CZ FR SI PT HU EL PL PL PL ESS DS 2003 DS 2005

7 Odkrycia neuroekonomii (III) Hormony zaufania: POŻĄDANIE: dopamina, testosteron ZAUFANIE (bliskość, przywiązanie) oxytocyna Helen Fisher, Dlaczego kochamy?; REBIS Dom Wydawniczy

8 Czy żyjesz w równowadze? Oxytocyna i testosteron stanowią dwa ramiona systemu zaufania/nieufności. Przechodzimy przez życie starając się utrzymać je w równowadze Prof. Paul Zak, Center for Neuroeconomics Studies

9 Wymiary zaufania Osobista ufność i wiarygodność Zaufanie w relacjach Zaufanie w organizacjach Zaufanie na rynku Kapitał społecznego zaufania W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything; Free Press, N.Y. 2006

10 Czynniki wiarygodności W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything; Free Press, N.Y. 2006

11 Zaufanie w relacjach TWOICH 13 ZACHOWAŃ: 1.Mów wprost 2.Okazuj szacunek 3.Dbaj o transparentność 4.Naprawiaj błędy! 5.Okazuj lojalność 6.Osiągaj rezultaty 7.Bądź coraz lepszy 8.Konfrontuj się z rzeczywistością 9.Artykułuj oczekiwania 10.Praktykuj odpowiedzialność 11. Najpierw słuchaj 12.Podtrzymuj zobowiązania 13.Pogłębiaj zaufanie! W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything; Free Press, N.Y. 2006

12 za mało za dużo sweet spot Nie przeginaj! Każde extremum siły prowadzi do słabości. Nie przeginaj! W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything; Free Press, N.Y. 2006

13 Zaufanie w firmie Żeby ufali Wam klienci, dostawcy i media, musicie emanować zaufaniem i lojalnością, które żywicie wewnątrz firmy / zespołu

14 4 pytania 4. Czy osiągamy to, co obiecujemy? 3. Czy rozwijamy wyróżniające nas na rynku kompetencje? 2. Czy mamy dobre intencje? Troszczymy się o siebie i klientów? 1. Czy mamy integrity? W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything; Free Press, N.Y. 2006

15 Reputacja na rynku 4. Czy ludzie czują, że zapewniacie to co obiecujecie? 3. Czy Twoja marka kojarzy się z jakością / dobrą robotą? 2. Czy Twoja marka demonstruje dobre intencje? 1. Czy przekaz marki jest spójny i prawy? Cztery pytania o Twoją markę:

16 A Wasz wkład w kapitał społeczny? Jaką politykę filantropii / społecznej odpowiedzialności przyjęła Twoja firma? PR-owe gesty (a co z integrity i intencją?) dobroczynne impulsy (przydałyby się kompetencje) strategiczna filantropia / autentyczny CR (może edukacja?)

17 Dlaczego edukacja? policz do 10-ciu! 3 ośrodki kontroli instynkt racjonalność emocje

18 Czy można odzyskać zaufanie? TAK! BARDZO TRUDNO! W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything; Free Press, N.Y. 2006

19 dziękuję za uwagę... Jacek Santorski


Pobierz ppt "ZAUFANIE W RELACJACH BIZNESOWYCH Jacek Santorski jak je budować, odzyskiwać i utrwalać w XXI wieku? … Kongres Brokerów / Mikołajki 23.05.2009r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google