Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie Jak cień z człowiekiem przez życie idzie Imię potrzebne jest by ktosia Odróżnić od drugiego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie Jak cień z człowiekiem przez życie idzie Imię potrzebne jest by ktosia Odróżnić od drugiego."— Zapis prezentacji:

1 Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie Jak cień z człowiekiem przez życie idzie Imię potrzebne jest by ktosia Odróżnić od drugiego ktosia. Ludwik Jerzy Kern WERONIKA SANDRA MILENA

2 Jakie są motywy nadawania imion dzieciom? KWESTIA PRZYPADKU? Czy rzeczywiście popularność imion zmienia się co 10 lat? IMIĘ DAR? MODA?

3 Nasi rodzice lata 70-te i 80-te XX w. IMIONA MATEK Najpopularniejsze – Anna (7,3%) i Andrzej (8,9%) IMIONA OJCÓW

4 Porządkowanie ankiet 358 uczniów

5 IMIONA ŻEŃSKIE IMIONA MĘSKIE GIMNAZJALIŚCI – ROCZNIK BARTEK – 8,3% JOANNA – 6,8%

6 Uczniowie klas I szkoły podstawowej rocznik KACPER – 13,5% WIKTORIA – 18,2%

7 Najpopularniejsze imiona w 2011 roku Julia i Jan – w Warszawie Lena i Szymon - Polska

8 WASZ STOSUNEK DO POSIADANEGO IMIENIA

9

10

11 I główna zasada, którą się kierują – imię musi się podobać! WNIOSKI Dzisiaj na wybór imienia rzadko ma wpływ jego znaczenie. nie odzwierciedlają one jakiejś rzucającej się w oczy cechy danego człowieka. Wybór imienia nie jest kwestią przypadku, rodzice dokonują go starannie i świadomie: biorą pod uwagę popularność imienia, modę na nie; nawiązują lub kontynuują tradycje rodzinne związane z dziedziczeniem imienia po rodzicach, dziadkach; inspirują się mediami, filmem, literaturą. nadają takie imię, jakie sami chcieliby nosić – realizują własne ambicje, marzenia;

12 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Marcel Pursch i Eryk Waszkiewicz


Pobierz ppt "Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie Jak cień z człowiekiem przez życie idzie Imię potrzebne jest by ktosia Odróżnić od drugiego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google