Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji."— Zapis prezentacji:

1 Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji.

2 Budowanie i wzmacnianie nawyku czytania. Dostarczanie wiedzy o sieciowym systemie komunikowania się i zasadach użytkowania Internetu, który staje się coraz ważniejszym pośrednikiem między czytelnikiem a biblioteką. Kształtowanie kompetencji odbiorcy mobilnego tj. czytelnika wielkiej literatury i użytkownika nowoczesnej technologii.

3 Domowy komputer w miejscu dostępnym dla całej rodziny. Pokazać dziecku wartościowe i bezpieczne strony. Nie bać się Internetu. Rozmawiać ze swoim dzieckiem. Nie bać się przyznać do niewiedzy. Bawić się w sieci razem z dzieckiem. Ustalić zasady i egzekwować je. Wspierać się programami filtrującymi.

4 Na pewno wybrać program polski. Będzie lepiej radził sobie z filtrowaniem polskich stron. Na rynku liczą się w tej chwili programy: Cenzor, Opiekun i x-Guard. Przed zakupem skorzystać z wersji demonstracyjnych. Ważne: systematyczne aktualizowanie bazy sygnatur wirusów. Żaden nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa. Dziecko jest tylko wtedy bezpieczne, gdy czuwa nad nim kochający rodzic.

5 Bezpieczna wyszukiwarka oraz katalog dla dzieci i młodzieży w wieku od 3-15 lat. Opiekę nad 1000 stron www sprawuje zespół pedagogów dziecięcych. Bezpieczne strony z całego Internetu podzielone na interesujące kategorie. Łatwa obsługa wyszukiwarki pozwala dziecku uczyć się bezpiecznego korzystania z sieci. Ważną informacją jest fakt posiadania Certyfikatu Strony Przyjaznej Dzieciom przyznawanego przez Fundację Kidprotect.pl

6 Wpływ mediów na zdrowie: -choroby układu kostnego/kręgosłup, nadgarstki, mięśnie/ -choroby układu nerwowego/nadpobudliwość, stany lękowe, skłonność do agresji, zaburzenia snu/ -choroby oczu/osłabienie siły wzroku, osłabienie mięśni oczu, zapalenie spojówek, pieczenie oczu, zaniki ostrości widzenia, widzenie za mgłą, rozmywanie się obrazu/ -zaburzenia przemiany materii/wzrost poziomu cholesterolu/

7 Objawy uzależnienia od Internetu: Silna potrzeba bycia w sieci. Zaniedbywanie codziennych czynności. Złe samopoczucie, drażliwość, pobudzenie. Depresja wywołana brakiem dostępu do Sieci. Obsesyjne myślenie o Internecie. Uciekanie od problemów. Spędzanie coraz większej ilości czasu w cyberprzestrzeni. Ukrywanie faktycznej ilości czasu przebywania w sieci. Ograniczanie kontaktów osobistych do osób poznanych w Internecie.

8 Ograniczanie prac na rzecz domu i rodziny. Skracanie czasu nauki. Skracanie snu. Lęk, rozdrażnienie, nadpobudliwość. Zmiany w stanie zdrowia. Ograniczanie aktywnego spędzania czasu wolnego. Eliminacja czasu na rozmowy w rodzinie. Eliminacja kontaktów z rówieśnikami w realu.

9 kraść pieniądze by kupować nowe gry. uczestniczyć w przestępstwach. kupować gry za pieniądze przeznaczone na inne cele. wagarować by grać. nie odrabiać zadań domowych. zaniedbywać kontakty towarzyskie z rówieśnikami. irytować się z powodu braku możliwości grania. być bardziej agresywne.

10 Ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier, to system ratingu wiekowego stworzony w celu udzielenia pomocy rodzicom w podejmowaniu decyzji, co do zakupu gier. Uruchomiony wiosną 2003 roku. Uznawany za wzór harmonizacji w zakresie ochrony dla dzieci. Stosowany w 30 krajach. Rating PEGI uwzględnia stosowność gry, a nie poziom jej trudności. PEGI/3,7,12,16,18/ stosuje oznaczenia ratingu wiekowego i deskryptora treści.

11 W Polsce problem przemocy rówieśniczej rozpoznano na początku 2007 r. przez Fundację Dzieci Niczyje i firmę badawczą Gemius S.A. Wyodrębniono takie formy cyberprzemocy jak: przemoc werbalna / wulgarne wyzywanie, poniżanie, ośmieszanie i upokarzanie, straszenie i szantażowanie/ rejestrowanie filmów i zdjęć wbrew woli dziecka. publikowanie w sieci filmów, zdjęć i informacji ośmieszających dziecko. podszywanie się w sieci pod dziecko.

12 Zabezpieczyć dowody : wiadomości owe, wiadomości sms i mms, wpisy na stronach internetowych, komentarze do wpisów lub zdjęć w serwisach społecznościowych, na blogach, w fotogaleriach, zdjęcia, grafiki, treści rozmów prowadzonych przy użyciu komunikatorów lub czatów.

13 W telefonie komórkowym: zachować wiadomości. Nie usuwać sms-ów, mms-ów, historii połączeń, które wskazują na jej wystąpienie. W Internecie : krzywdzące treści zabezpieczyć, a następnie usunąć/komentarze pod zdjęciami w serwisach społecznościowych, wpisy na forum klasowym/. Wykonać tzw. screena. Jest rodzaj zdjęcia tego, co aktualnie znajduje się na monitorze komputera. Nacisnąć klawisz Print Screen- otworzyć dokument typu Word i wybrać opcję: wklej. Dokument zapisać na dysku komputera. Korzystając z komunikatorów i czatów uruchomić autoarchiwizację- opcję automatycznego zapisywania wszystkich rozmów. Wydruk witryny internetowej, na której opublikowano określone treści. Wydruk strony opisać, podając godzinę ich wykonania.


Pobierz ppt "Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google