Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Liturgia, a Charyzmat Światło-Życie. Charyzmat Dar Ducha Świętego udzielony wybranej osobie dla dobra wspólnoty.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Liturgia, a Charyzmat Światło-Życie. Charyzmat Dar Ducha Świętego udzielony wybranej osobie dla dobra wspólnoty."— Zapis prezentacji:

1 Liturgia, a Charyzmat Światło-Życie

2 Charyzmat Dar Ducha Świętego udzielony wybranej osobie dla dobra wspólnoty.

3 Dlaczego Liturgia? Jesteśmy ruchem odnowy Kościoła inspirowanym przez Sobór Watykański II Jesteśmy ruchem odnowy Kościoła inspirowanym przez Sobór Watykański II Powinniśmy strzec tego daru, jaki został nam dany: zrozumienie sensu soborowej odnowy liturgii i gotowości przyjęcia jej w posłuszeństwie. Powinniśmy strzec tego daru, jaki został nam dany: zrozumienie sensu soborowej odnowy liturgii i gotowości przyjęcia jej w posłuszeństwie. To jest (nasz) charyzmat, to jest dar zrozumienia liturgii. To jest (nasz) charyzmat, to jest dar zrozumienia liturgii.

4 Charyzmat liturgii Odkrycie źródła i szczytu życia Kościoła. Dar zrozumienia i przyjęcia pełnej i autentycznej liturgii odnowionej przez Sobór Watykański II, jest kolejnym charyzmatem Ruchu, który może służyć wspólnotom lokalnym. Wspólnoty Ruchu przyczyniają się do budowania żywego Kościoła w parafiach przez kształtowanie żywych zgromadzeń liturgicznych w oparciu o wierność wobec słowa Bożego i poprawnie odczytane znaki liturgiczne. Odkrycie źródła i szczytu życia Kościoła. Dar zrozumienia i przyjęcia pełnej i autentycznej liturgii odnowionej przez Sobór Watykański II, jest kolejnym charyzmatem Ruchu, który może służyć wspólnotom lokalnym. Wspólnoty Ruchu przyczyniają się do budowania żywego Kościoła w parafiach przez kształtowanie żywych zgromadzeń liturgicznych w oparciu o wierność wobec słowa Bożego i poprawnie odczytane znaki liturgiczne.

5 Charyzmat Żywego Kościoła Odkrycie Communio jako eklezjologii Vaticanum II. Ruch widzi i realizuje siebie nie obok Kościoła, ale w Kościele, widzianym konkretnie w znaku wspólnoty lokalnej. Odkrycie Communio jako eklezjologii Vaticanum II. Ruch widzi i realizuje siebie nie obok Kościoła, ale w Kościele, widzianym konkretnie w znaku wspólnoty lokalnej.

6 Charyzmat jedności Odkrycie tajemnicy Ducha Świętego. Ruch Światło-Życie pojmuje siebie jako dar Ducha Świętego dla budowania Kościoła, czyli jako charyzmat. Odkrycie tajemnicy Ducha Świętego. Ruch Światło-Życie pojmuje siebie jako dar Ducha Świętego dla budowania Kościoła, czyli jako charyzmat.

7 MISTAGOGIA W naszym Ruchu pielęgnuje się mistagogię, nie tresurę liturgiczną, nie ćwiczenie ceremonii liturgicznych; to też gdzieś ma swoje miejsce, ale wszystko to musi być mistagogią, czyli wprowadzaniem w misterium. (F.Blachnicki) W dzisiejszych debatach o liturgii zastanawiamy się jak odprawiać, a nie co jest odprawiane. (T. Kwiecień) W dzisiejszych debatach o liturgii zastanawiamy się jak odprawiać, a nie co jest odprawiane. (T. Kwiecień) Zastanawiamy się jak uczynić liturgię atrakcyjną dla ludzi, a trzeba pomyśleć jak lepiej uczestniczyć w tajemnicy eucharystii. (T. Kwiecień) Zastanawiamy się jak uczynić liturgię atrakcyjną dla ludzi, a trzeba pomyśleć jak lepiej uczestniczyć w tajemnicy eucharystii. (T. Kwiecień)

8 LOGIKETISIA (ofiara rozumna) Nic tak bardzo nie zabija ducha liturgii jak właśnie bezmyślność, która prowadzi do formalizmu i rutyny. Wtedy owocność liturgii jest właściwie unicestwiona. (F.Blachnicki) Nic tak bardzo nie zabija ducha liturgii jak właśnie bezmyślność, która prowadzi do formalizmu i rutyny. Wtedy owocność liturgii jest właściwie unicestwiona. (F.Blachnicki)

9

10 Po wielu obserwacjach, wielu kontaktach w różnych krajach mogę powiedzieć, że nie spotkałem nigdzie ruchu odnowy w Kościele, który by tak głęboko pojął, zrozumiał i przyjął charyzmat odnowy w liturgii po Soborze Watykańskim II. (F. Blachnicki) Po wielu obserwacjach, wielu kontaktach w różnych krajach mogę powiedzieć, że nie spotkałem nigdzie ruchu odnowy w Kościele, który by tak głęboko pojął, zrozumiał i przyjął charyzmat odnowy w liturgii po Soborze Watykańskim II. (F. Blachnicki)

11 A MY?

12 Złożone dłonie To długie Amen po wielkiej doksologii Świece na ewangelii, postawa podczas niej Kadzidło Co po komunii? Procesja wejścia Niech Pan przyjmie ofiarę z rąk Twoich… Cząstka ciała w kielichu z krwią Panie nie jestem godzien… Kto składa ofiarę? Nasza intencja

13

14 Ileż w tym wzniosłego piękna, gdy jasne ziarenka kadzidła padną na żarzące się węgle i gdy z rozkołysanego trybularza popłynie dym wonny! Jest to jakby melodia opanowanego ruchu i miłego zapachu. Czynność pozbawiona wszelkiego praktycznego celu, czysta jak pieśń. Piękna rozrzutność drogich klejnotów. Ofiarna, hojna, wszystkiego wyrzekająca się miłość. (…) Podobnie ma się sprawa z kadzidłem: jest w nim tajemnica piękności, nie wiedzącej o żadnych korzyściach, ale powstającej samorzutnie. Kadzidło jest symbolem modlitwy i to właśnie owej modlitwy, która nie myśli o żadnej korzyści; która nie pragnie niczego, lecz jawi się jak Gloria po każdym psalmie; która wielbi i pragnie Boga darzyć dziękczynieniem, iż On jest tak wspaniały. (R. Guardini)

15


Pobierz ppt "Liturgia, a Charyzmat Światło-Życie. Charyzmat Dar Ducha Świętego udzielony wybranej osobie dla dobra wspólnoty."

Podobne prezentacje


Reklamy Google