Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

p rzemoc słowna: - przezywanie - wyśmiewanie - grożenie -obgadywanie - poniżanie -szantażowanie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "p rzemoc słowna: - przezywanie - wyśmiewanie - grożenie -obgadywanie - poniżanie -szantażowanie."— Zapis prezentacji:

1

2

3 p rzemoc słowna: - przezywanie - wyśmiewanie - grożenie -obgadywanie - poniżanie -szantażowanie

4 A gresja fizyczna, to fizyczny atak na drugą osobę lub jej własność. Najczęściej przybiera formę bezpośrednią, a więc taką, kiedy dochodzi do fizycznego kontaktu agresora z ofiarą. np. w postaci uderzeń, popchnięć, kopnięć lub zadawania ran. Agresja fizyczna może mieć charakter instrumentalny i emocjonalny. Z agresją instrumentalną mamy do czynienia wtedy, gdy agresor chce coś zdobyć lub osiągnąć jakiś cel np. wymuszanie pieniędzy.Agresja emocjonalna występuje wtedy, gdy dziecko przeżywa lęk lub złość, np. dziecko może zachować się agresywnie w sytuacji, kiedy zostało wyśmiane przez nauczyciela przed całą klasą.

5

6 A gresją słowną jest ubliżanie, grożenie, wyśmiewanie, dokuczanie, obrzucanie wyzwiskami, ośmieszanie, uszczypliwości lub kpiny. Jej konsekwencje to poczucie zagrożenia, odrzucenie i wyizolowanie drugiej osoby z grupy

7

8 A gresja to zjawisko negatywne. Jest ono jednak codziennym elementem naszego życia. Coraz częściej mamy z nią do czynienia w szkole. W literaturze agresją nazywa się zachowanie zwrócone przeciw innym osobom (również przeciw samemu sobie) i przedmiotom oraz działanie na ich szkodę. Agresja może przybierać formy fizyczne i psychiczne np.: objawy przemocy fizycznej, zadawanie ran, dyskryminacja, obraza ustna itd.

9

10 Agresja może występować także u zwierząt np : Psów: P roblem agresji psów jest bardzo powszechny. Może przyjmować ekstremalne rozmiary, które znamy z doniesień medialnych, np. pogryzienie dziecka, jednakże bardzo często objawia się w mniej spektakularny sposób. Pewne jest jednak, że z prawie każdym przejawem agresji psa należy walczyć jak najwcześniej. Niekontrolowana agresja psa będzie się prawdopodobnie nasilać. Warto pamiętać, że problem agresji nie dotyczy tylko ras umownie nazywanych agresywnymi. W niektórych warunkach każdy, nawet najmniejszy pies może być agresywny i zacząć stwarzać problemy wychowawcze Kotów: S ilny instynkt terytorialny może być niekiedy przyczyną agresji kota w stosunku do innych przedstawicieli kociego rodu. Choć wydaje się, że zachowania agresywne są nie możliwe do wyrugowania, to można sobie z nimi poradzić, jednak będzie to wymagało sporo czasu i cierpliwości.

11

12 N ie jesteś winien, że cię to spotyka. Nikt nie zasługuje na takie traktowanie. I nikt nie ma prawa cię tak traktować. Nie jesteś jedyny. To przydarza się wielu dzieciom. Gdyby w każdej szkole zebrać na korytarzu wszystkich uczniów, którzy doświadczają przemocy kilka razy w tygodniu - utworzyliby jedną klasę. Nie jesteś skazany na przemoc. Przemoc można powstrzymać. Sposoby na przemoc: Staraj się wyglądać na pewnego siebie - chodź wyprostowany (plecy proste, podniesiona głowa). Możesz ćwiczyć taką postawę w domu, przed lustrem. Pamiętaj, że sprawcy poszukują uczniów wyglądających na takich, którzy się przestraszą i nie obronią. Ćwicz swój głos - odpowiadaj pewnym i mocnym głosem, postaraj się patrzeć sprawcom w oczy. Często osoby w twojej sytuacji mówią cicho i nie śmiało, a to może zachęcać sprawców do dalszego zaczepiania. Jeśli ci dokuczają - najlepiej odejdź. Nie przejmuj się, co o tobie pomyślą. Pamiętaj, im dłużej będziesz stał i słuchał tym większą zabawę będą mieli sprawcy. Miej przygotowaną odpowiedź np.: "Dziewczyny, nie macie nic innego do roboty?", "To nie jest w porządku wyśmiewać się z kogoś", "Możesz sobie mówić co chcesz, mnie to nie obchodzi.Powiedz krótko i stanowczo, że się nie zgadzasz na takie traktowanie np.: "Nie mów tak do mnie", "Nie zgadzam się", "Nie nazywam się tak.

13

14 I nformowanie dorosłych nie jest żadnym donoszeniem na kolegów ale szukaniem pomocy. Sprawcy postępują źle, łamią normy i powinni ponieść odpowiednie konsekwencje. Nie jesteś skarżypytą, walczysz o bezpieczeństwo w szkole. Mówiąc o przemocy dorosłym, pomagasz także innym dzieciom, które spotyka to samo. Jeśli nikomu o tym nie mówisz - krzywdzisz siebie i chronisz sprawców. Twoi rodzice mają prawo wymagać od szkoły: aby zapewniła ci bezpieczeństwo. Szkoła ma zaś taki obowiązek. Wielu nauczycieli zawiadomionych o przemocy wśród dzieci stara się robić wszystko, żeby rozwiązać problem.

15 N ie ma chyba klasy, w której nie byłoby problemów z agresją wśród uczniów - zarówno w klasach młodszych w szkole podstawowej, jak i w szkołach średnich. Uczniowie na przerwach przepychają się, dokuczają sobie i przezywają, krzyczą, używając przy tym obraźliwego słownictwa lub wręcz wulgaryzmów. Często, w opinii uczniów są to, specyficzne formy zabawy, ale lekceważenie takich zachowań grozi potęgowaniem zjawiska i w konsekwencji może prowadzić do wyśmiewania, poniżania, zastraszania, a nawet do przemocy fizycznej. Kiedy zachowanie werbalne ucznia należy uznać za agresywne? Dzięki wskazówkom, które znajdziesz w tym artykule nie będziesz miał wątpliwości jak reagować na słowną agresję uczniów i w jaki sposób jej przeciwdziałać. W artykule przeczytasz m.in.: C o sprzyja zachowaniom agresywnym uczniów? W jaki sposób powinieneś przeciwdziałać agresji w szkole? Jak psycholog i pedagog mogą pomóc w walce z agresją? Kiedy możesz ocenić zachowanie jako agresywne? Jakimi metodami powinieneś redukować agresję słowną wśród uczniów? Jakie działania powinni podjąć nauczyciele w walce z agresją słowną w szkole? W jaki sposób wychowawca powinien poradzić sobie z agresją słowną?

16

17 - reakcję na frustrację, - zachowania naśladowcze, - zachowania instrumentalne.

18


Pobierz ppt "p rzemoc słowna: - przezywanie - wyśmiewanie - grożenie -obgadywanie - poniżanie -szantażowanie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google