Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego."— Zapis prezentacji:

1 Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

2 III etap edukacyjny BIOLOGIA RADZENIE SOBIE ZE STRESEM

3 Stres jest reakcją organizmu na różnorodne bodźce zewnętrzne lub wewnętrzne. Pozwala organizmowi przystosować się do czynników stresowych, takich jak np. zmieniająca się temperatura, infekcja, uraz, silne emocje. RADZENIE SOBIE ZE STRESEM

4 Poziom stresu zwiększa się szczególnie w trudnych sytuacjach, gdy człowiek ma poczucie zagrożenia fizycznego, społecznego lub psychicznego. RADZENIE SOBIE ZE STRESEM

5 SPOSOBY RADZENIA SOBIE ZE STRESEM

6 RADZENIE SOBIE ZE STRESEM RELAKSACJA POPRZEZ ODDECH Zamknij oczy, weź głęboki wdech i powoli wypuszczaj powietrze licząc w myślach jak najdłużej.

7 RADZENIE SOBIE ZE STRESEM Napinaj i rozluźniaj poszczególne partie mięśni. Najpierw napinamy i rozluźniamy mięśnie nóg, potem mięśnie brzucha, następnie grzbietu. RELAKSACJA POPRZEZ JOGĘ I ĆWICZENIA ROZLUŹNIAJĄCE NAPIĘCIE MIĘŚNI

8 RADZENIE SOBIE ZE STRESEM Słuchanie ulubionej muzyki lub odgłosów natury (szumu morza, śpiewu ptaków, odgłosów delfinów) prowadzi do uspokojenia się, oderwania myśli od sytuacji stresującej i zrelaksowania się. RELAKSACJA POPRZEZ SŁUCHANIE MUZYKI LUB ODGŁOSÓW NATURY

9 RADZENIE SOBIE ZE STRESEM Zamykasz oczy, widzisz błękitne niebo po którym powoli przesuwają się białe obłoki. Idziesz po zielonej łące. Oddychasz świeżym powietrzem. Czujesz na skórze ciepłe promienie słońca. Jesteś bezpieczny i spokojny. WIZUALIZACJA

10 RADZENIE SOBIE ZE STRESEM W stresującej sytuacji możesz także wyobrazić sobie, jak niewidzialną tarczą lub kokonem odgradzasz się od czynnika lub osoby, która wywołuje negatywne emocje. WIZUALIZACJA

11 RADZENIE SOBIE ZE STRESEM Czas spędzony na robieniu tego, co daje przyjemność, pozwala rozładować negatywne emocje i oderwać myśli od stresujących sytuacji lub zadań. ROZWIJANIE SWOICH ZAINTERESOWAŃ, UPRAWIANIE SPORTU

12 RADZENIE SOBIE ZE STRESEM Masaż jest doskonałym sposobem usunięcia fizycznych, a także psychicznych objawów stresu. MASAŻ

13 RADZENIE SOBIE ZE STRESEM Według najnowszych badań regularne tańczenie pozwala na pokonanie stresu oraz zmęczenia. Taniec skutecznie przeciwdziała także bólom głowy, ramion i pleców. TANIEC

14 RADZENIE SOBIE ZE STRESEM Uśmiechanie się (nawet to wymuszone) możne złagodzić skutki stresu – obniża bowiem ciśnienie krwi i przyczynia się do spadku tętna. UŚMIECH

15 Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


Pobierz ppt "Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google