Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Mgr Justyna Hasij Lek. med. Jerzy Madej. ,, Chcemy stworzyć szpital przyjazny i bezpieczny dla pacjenta Realizacja misji szpitala poprzez wytyczone cele.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Mgr Justyna Hasij Lek. med. Jerzy Madej. ,, Chcemy stworzyć szpital przyjazny i bezpieczny dla pacjenta Realizacja misji szpitala poprzez wytyczone cele."— Zapis prezentacji:

1 Mgr Justyna Hasij Lek. med. Jerzy Madej

2 ,, Chcemy stworzyć szpital przyjazny i bezpieczny dla pacjenta Realizacja misji szpitala poprzez wytyczone cele jakościowe i ilościowe Cele jakościowe na 2007 rok: Prowadzenie cyklu szkoleń z komunikacji interpersonalnej; Podnoszenie kwalifikacji zawodowych personelu I.P. poprzez kursy specjalistyczne, szkolenia, doktoraty;

3 Nadzór nad poprawnie prowadzoną dokumentacją medyczną; Nadzór kadry kierowniczej nad dyscypliną pracy; Wyniki : Przeprowadzenie cyklu szkoleń ( 6 edycji ) z psychologiem szpitalnym; Podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez personel I.P. Poprawa jakościowa w prowadzeniu dokumentacji medycznej ; Utrzymanie wskaźnika czasu niezbędnego do zaopatrzenia pacjenta ( 24, 75 min);

4 Cele jakościowe na 2008 rok: Utworzenie wydzielonego miejsca przyjęć dla pacjentów planowych ( zasada intymności wynikająca z Karty Praw Pacjenta); Wydzielenie pomieszczenia służącego do przebierania pacjentów; Wydzielenie miejsca do rejestracji pacjentów ambulatoryjnych i udzielania informacji; Wydzielenie pomieszczenia administracyjno – biurowego oraz pokoju socjalnego; Przeprowadzenie cyklu szkoleń z psychologiem szpitalnym ( np.,, asertywność); Nadzór nad poprawną i starannie prowadzoną dokumentacją medyczną;

5 Wyniki: Utworzono osobne pomieszczenie dla przyjęć pacjentów w trybie planowym Wydzielono 2 boksy do zabezpieczenia intymności pacjenta przy zmianie odzieży; Osobne pomieszczenie do badania pacjentów chirurgicznych; Psycholog szpitalny przeprowadził szkolenia dotyczące komunikacji interpersonalnej w zakresie różnych grup zawodowych; Podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez kształcenie pracowników I.P. ( kursy, studia licencjackie, magisterskie, doktoranckie);

6 Satysfakcja pacjenta To stopień, w jakim opieka jest akceptowana przez pacjenta w odniesieniu do jego oczekiwań i potrzeb.

7 Badanie poziomu satysfakcji pacjenta: Stanowi element oceny jakości w opiece zdrowotnej ( dowód na spełnianie misji szpitala). Opieka personelu jest jednym z najważniejszych czynników określających satysfakcję pacjenta. Określenie poziomu satysfakcji pacjentów staje się bardzo popularną koncepcją dzięki której możliwy jest optymalny wybór świadczeń zdrowotnych zaspokajających oczekiwania jak największej liczby odbiorców.

8 1. Ogólna ocena zadowolenia pacjentów dotycząca jakości zaopatrywania pacjenta na ostrych dyżurach chirurgicznych i ortopedycznych 2. Ustalenie priorytetów służących poprawie jakości usług oferowanych na Izbie Przyjęć.

9 Kwestionariusz autorski, anonimowy Przeprowadzana wśród pacjentów których stan psycho – fizyczny pozwala na rzeczowe odpowiedzi na pytania; Przeprowadzana od r. – r.; Pytania otwarte, zamknięte ( pytania ankiety zawierają zarówno pytania ogólne dotyczące pacjenta jak i pytania dotyczące sfery psychologicznej pacjenta, socjologicznej; ( w chronologicznie przebiegającym procesie zaopatrywania pacjenta na I.P.)

10 Mężczyźni Wiek 14 – 25 l.26 – 46 l. 46 l. Miejszce zamieszkania Miasto077 Wieś413 Wykształcenie Podstawowe2 Zawodowe1 Średnie167 Wyższe122 Dalsze wskazówki po zaopatrzeniu na I.P. Przyjęcie do szpitala 26 Leczenie ambulatoryjne 284 Rodzaj skierowania Lekarz rejonowy113 Inna jednostka012 Bez skierowania353 Karetka011

11 Kobiety Wiek14 – 25 l.26 – 46 l. 46 l. Miejsce zamieszkania Miasto0713 Wieś18 Wykształcenie Podstawowe5 Zawodowe1 Średnie411 Wyższe44 Dalsze wskazówki po zaopatrzeniu na I.P. Przyjęcie do szpitala19 Leczenie ambulatoryjne 0712 Rodzaj skierowania Lekarz rejonowy31 Inna jednostka11 Bez skierowania17 Karetka312

12

13

14 Profesjonalizm personelu według kobiet

15

16

17

18

19

20 1. Przeprowadzona analiza satysfakcji pacjenta wykazała w ocenie pacjentów wysoki poziom świadczonych usług (uwzględniając każdy etap zaopatrywania na I.P.). 2. Wyniki wskazują na konieczność dalszego poszukiwania czynników wpływających na satysfakcję z usług I.P. na ostrych dyżurach.

21 Dziękuję za uwagę !


Pobierz ppt "Mgr Justyna Hasij Lek. med. Jerzy Madej. ,, Chcemy stworzyć szpital przyjazny i bezpieczny dla pacjenta Realizacja misji szpitala poprzez wytyczone cele."

Podobne prezentacje


Reklamy Google