Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Papierosy - uzależnienie? Zagrożenia dotyczące palenia Sposoby rzucania nałogu Korzyści wynikające z nie palenia Filmy papierosy Autorzy prezentacji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Papierosy - uzależnienie? Zagrożenia dotyczące palenia Sposoby rzucania nałogu Korzyści wynikające z nie palenia Filmy papierosy Autorzy prezentacji."— Zapis prezentacji:

1

2 Papierosy - uzależnienie? Zagrożenia dotyczące palenia Sposoby rzucania nałogu Korzyści wynikające z nie palenia Filmy papierosy Autorzy prezentacji

3 Papierosy są substancją pochodzenia roślinnego, które mogą spowodować i powodują uzależnienie. Nieszczęście polega na tym, że są ogólnie dostępne w obrocie legalnym, przy lekceważeniu prawa. Np.. wódka i papierosy są dostępne nawet dla najmłodszych i stają się narkotykami inicjującymi, czyli otwierającymi drogę do następnych używek, tym razem pochodzących z handlu nielegalnego (np. marihuana, amfetamina) Spis treści

4 Nowotwory złośliwe: Rak płuc Rak wargi, języka, jamy ustnej, przełyku i krtani Rak pęcherza moczowego Rak nerki Rak trzustki Układ sercowo-naczyniowy: Choroba niedokrwienna serca Zawał serca Miażdżyca naczyń krwionośnych Nadciśnienie tętnicze Układ oddechowy: Przewlekłe zapalenie oskrzeli Gruźlica Spis treściNastępna

5 Spis treściPoprzednia

6 Spontaniczny Próba odstawienia papierosów ma większe szanse powodzenia, jeżeli zdecydujemy się na nią nagle - bez długiego planowania Do takich wniosków doszli naukowcy z University College London, wyniki badań przedstawili w "British Medical Journal". Oczyść mieszkanie. Wyrzuć z domu wszystkie papierosy i popielniczki. Zadbaj o czyste i świeże otoczenie w domu i pracy. Upierz swoje ubrania, firanki i zasłony, wyczyść siedzenia w samochodzie. Czym się zająć ? Polecam pestki ze słonecznika lub dyni, żeby zająć ręce lub coś do chrupania (marchewka). Bardzo dobrym sposobem są też gumy do żucia. Rozmawiając przez telefon przekładaj między palcami ołówek. Nie siedź w ciszy - włącz radio, telewizor, dużo rozmawiaj z innymi. Ruch Wysiłek fizyczny zabije w Tobie ostatnie chęci do zapalenia papierosa. Zrezygnuj z windy, przejdź się pieszo na zakupy Polecam szczególnie basen, dla chcących więcej może to być też siłownia czy aerobic. Skupisz swoją uwagę na czynnościach, które nie idą w parze z paleniem. Spis treści

7 Zdrowie Uroda

8 Po 20 minutach Tętno obniża się oraz ciśnienie tętnicze krwi powraca do normy. Po 8 godzinach Poziom tlenu we krwi wzrośnie, a tlenek węgla znika. Po 48 godzinach Zmysły smaku i węchu zaczynają działać normalnie. Po miesiącach Wydolność układu oddechowego poprawia się, ustępuje kaszel, duszności, zmęczenie. Po roku Ryzyko zachorowania na chorobę niedokrwienną mięśnia sercowego zmniejsza się o połowę. Po 5 latach Ryzyko zachorowania na raka płuca, jamy ustnej i krtani, przełyku zmniejsza się o połowę; obniża się ryzyko wystąpienia udaru mózgu. Po 10 latach Ryzyko zachorowania na chorobę niedokrwienną serca będzie podobne, jak u osoby która nigdy nie paliła. Po 15 latach Ryzyko zachorowania na raka płuca będzie podobne, jak u osoby która nigdy nie paliła. Poprzednia

9 Palenie tytoniu nie tylko naraża nas na utratę zdrowia, ale i pogarsza wygląd skóry. Wcześniej występują zmarszczki, opóźnia się gojenie ran, zaostrza stan wielu schorzeń skóry (np. trądzika oraz łuszczycy). Takie są fakty. Trzy schorzenia skóry: trądzik młodzieńczy, trądzik różowaty łuszczyca Zawsze marzyłaś żeby być szczupłą ? Palenie Ci to zapewni. Pragniesz mieć zawsze gładką cerę? Palenie to coś dla Ciebie. Spis treściPoprzednia

10 Sposób na palacza !!! Płuca są na NIE !! Spis treści

11


Pobierz ppt "Papierosy - uzależnienie? Zagrożenia dotyczące palenia Sposoby rzucania nałogu Korzyści wynikające z nie palenia Filmy papierosy Autorzy prezentacji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google