Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wspieranie świadomych i prozdrowotnych wyborów przez konsumentów w Polsce na przykładzie programu Wiem, co wybieram Wojciech Tomczak kierownik ds. PR marek.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wspieranie świadomych i prozdrowotnych wyborów przez konsumentów w Polsce na przykładzie programu Wiem, co wybieram Wojciech Tomczak kierownik ds. PR marek."— Zapis prezentacji:

1 Wspieranie świadomych i prozdrowotnych wyborów przez konsumentów w Polsce na przykładzie programu Wiem, co wybieram Wojciech Tomczak kierownik ds. PR marek Unilever Polska

2 Dlaczego potrzebny jest taki program? PREWENCJA CHORÓB CYWILIZACYJNYCH Naukowcy na całym świecie są zgodni, że wysokie spożycie tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych trans, soli (sodu) oraz cukru prowadzi do wielu chorób cywilizacyjnych w tym otyłości, chorób serca, cukrzycy i problemów stomatologicznych. ODPOWIEDŹ NA APEL WHO Ograniczenie zawartości tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych trans, soli (sodu) oraz cukru w istniejących produktach Dostarczenie konsumentom użytecznych informacji Ulepszenie oznakowania produktów żywnościowych Promowanie odpowiednio zbilansowanej diety i aktywności fizycznej Praktykowanie odpowiedzialnego marketingu

3 Niski poziom spożycia warzyw i owoców w Polsce Poziom spożycia warzyw i owoców w naszym kraju należy do jednego z najniższych w Unii Europejskiej. Spożycie warzyw i owoców Polsce powoli rośnie, jednak wciąż jest na zbyt niskim poziomie. Tylko 56% Polaków deklaruje, że je warzywa i owoce codziennie lub prawie codziennie. (badania agencji Inquiry dla kampanii BezpieczneWarzywa.pl) Specjaliści od żywienia zalecają spożywać 5 porcji owoców, warzyw i soków codziennie. W Polsce istnieje duży potencjał do zwiększenia popytu na tego typu produkty.

4 Cele programu Wiem, co wybieram Cele programu: 1. Ułatwienie konsumentom dokonywania wyboru produktów żywnościowych, w których zawartość tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans, soli (sodu) oraz cukru jest zgodna z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi. 2. Zachęcenie producentów żywności do weryfikacji i zmiany receptur, aby zaoferować konsumentom produkty zgodne z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi, które mogą stać się elementem dobrze zbilansowanej diety.

5 Znaczenie i rola logo Wiem, co wybieram 1. Logo Wiem, co wybieram umieszczone na opakowaniu produktu spożywczego oznacza, że zawartość tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans, soli (sodu) oraz cukru w tym produkcie jest zgodna z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi. 2. Logo Wiem, co wybieram w prosty i czytelny sposób ułatwia konsumentom przy półce sklepowej wybór produktów o lepszym profilu żywieniowym.

6 Zainteresowanie konsumentów produktami z logo Wiem, co wybieram 1. Badania przeprowadzone w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie w 2010 r. pokazały, że: 80% dorosłych konsumentów uważa, że logo Wiem, co wybieram ułatwia wybór produktów korzystnych dla zdrowia 78% z nich widzi potrzebę umieszczania logo Wiem, co wybieram na opakowaniach produktów żywnościowych. 2. Wyniki badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w 2010 r. pokazują, że: aż 77% osób badanych zdecydowałoby się na zakup produktów opatrzonych logo Wiem, co wybieram wiedząc, co ono oznacza.

7 Korzyści dla Twojej firmy z uczestnictwa w programie Wiem, co wybieram 1. Odróżnienie produktów Twojej firmy od produktów konkurencji. Umieszczone na opakowaniach logo Wiem, co wybieram jest wyraźnym sygnałem dla klientów: Ten produkt pomaga zbilansować moją dietę. 2. Pomoc konsumentom w ograniczeniu spożycia tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych trans, soli (sodu) oraz cukru. 3. Rozwijanie nowych receptur produktów żywnościowych o lepszym profilu żywieniowym, w zgodzie z nowymi trendami rynkowymi. 4. Dołączenie do grona prekursorów prozdrowotnej edukacji konsumenckiej w Polsce. 5. Pozyskanie przychylności środowiska medyczno-naukowego dla prozdrowotnego charakteru Twoich produktów z logo Wiem, co wybieram. 6. Wzmocnienie przekazu reklamowego Twoich produktów.

8 Program Wiem, co wybieram jest otwarty dla wszystkich producentów żywności, sieci handlowych oraz firm cateringowych działających na polskim rynku, których produkty spełniają kryteria kwalifikujące. Otwarty charakter programu

9 Kryteria programu Kryteria programu opracowane przez niezależne gremia naukowe w oparciu o międzynarodowe zalecenia żywieniowe dotyczące spożycia energii, błonnika, tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans, soli (sodu) oraz cukru w diecie człowieka.

10 Zdrowiej z produktami z logo Wiem, co wybieram Badania przeprowadzone w 2010 r. w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie wykazały, że zastąpienie w posiłkach niektórych tradycyjnych produktów spożywczych produktami z logo Wiem, co wybieram pozwoliło: 1. Zredukować zawartość tłuszczów nasyconych o 32%. 2. Zredukować zawartość cukrów prostych o 23%. 3. Zredukować zawartość soli (sodu) o 5%. 4. Zmniejszyć wartość energetyczną posiłków o 13%. 5. Zwiększyć zawartość błonnika pokarmowego o 41%.

11 Poparcie środowisk naukowych Przedstawiciele środowisk naukowych z uznanych w Polsce instytucji związanych z żywieniem podpisali deklarację poparcia dla programu Wiem, co wybieram. Deklaracja została podpisana przez przedstawicieli: Komitetu Głównego Olimpiady Wiedzy o Żywieniu Polskiego Towarzystwa Nauk Żywieniowych Fundacji Promocji Zdrowia Głównego Polskiego Towarzystwa Dietetyki Wydziału Żywienia Człowieka i Konsumpcji SGGW Centrum Zdrowia Dziecka Instytutu Żywności i Żywienia Polskiego Towarzystwa Badań nad Miażdżycą Fundacji Rady Promocji Zdrowego Żywienia Człowieka

12 Partnerzy programu w Polsce Unilever Polska Rieber Foods Polska Bakalland FRoSTA Agros Nova Hoop Polska POSTI SAWEX

13 Produkty z logo Wiem, co wybieram - przykłady JUŻ PONAD 120 PRODUKTÓW W POLSCE OTRZYMAŁO LOGO WIEM, CO WYBIERAM!

14 Dziękuję za uwagę!


Pobierz ppt "Wspieranie świadomych i prozdrowotnych wyborów przez konsumentów w Polsce na przykładzie programu Wiem, co wybieram Wojciech Tomczak kierownik ds. PR marek."

Podobne prezentacje


Reklamy Google