Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Stare marki w nowych czasach. Czy lubimy polskie marki? ?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Stare marki w nowych czasach. Czy lubimy polskie marki? ?"— Zapis prezentacji:

1 Stare marki w nowych czasach

2 Czy lubimy polskie marki? ?

3 .... TAK - lubimy polskie marki! Od kilku lat konsumenci deklarują, że chętniej kupują produkty polskie Polskość marki jest coraz częściej podkreślana w kampaniach reklamowych, szczególnie wyrobów spożywczych Znaki i godła promocyjne kładą nacisk na polskie korzenie produktów i usług

4 ZWOLENNICY....Lubimy, ale wśród nas są: SCEPTYCY i raczej kobiety z niższym wykształceniem częściej mieszkający na wsiach posiadający niższe dochody pracujący głównie w firmach państwowych, sferze budżetowej Źródło danych: Ipsos Omnibus VIII.2003 raczej mężczyźni z wykształceniem wyższym częściej mieszkający w dużych miastach posiadający wyższe dochody pracujący głównie w przedsiębiorstwach prywatnych

5 POLSKIE MARKI - TOP OF MIND Źródło danych: Ipsos Omnibus VIII, IX 2003

6 Czy kategoria jest istotna?

7 Wydaje się, że postrzeganie marek polskich zależy od kategorii

8 NAJBARDZIEJ POZYTYWNE OPINIE NAJMNIEJ POZYTYWNE OPINIE SŁODYCZE KOSMETYKI SPRZĘT AGD WÓDKA SPRZĘT RTV BANKOWOŚĆ UBEZPIECZENIA TELEKOMUNIKACJA Mamy zróżnicowane przekonanie o jakości polskich produktów i usług

9 W kategoriach usługowych, gdzie marka oznacza przede wszystkim instytucję, obciążenie negatywnymi konotacjami (biurokracja, mała elastyczność, niski poziom obsługi klientów) ma większe znaczenie i może stanowić barierę W tych kategoriach, w których marka kojarzona jest głównie z produktem / produktami, polskość stanowi added value i nie jest barierą

10 Różne marki - - różne strategie

11 Przyjrzyjmy się wybranym markom Co je łączy? Ogólnie znane marki Marki usługowe Historycznie monopoliści Nie pozbawione złej tradycji CZY ICH STRATEGIE SĄ PODOBNE?

12 Skuteczny brak strategii wiele różnych zmian

13 Brak konsekwentnej strategii komunikacji (hasło, layout) Ciepły emocjonalny wizerunek Pojedyncze kampanie wprowadzające nowe produkty Komunikacja Nieregularna obecność w mediach Próba generowania ruchu (wyślij życzenia) Wspieranie sponsoringu (skocz na pocztę)

14 Inne działania Poczta Polska wprowadziła nowe produkty - pocztex, przesyłka priorytetowa Urzędy pocztowe wyglądają inaczej niż kilka lat temu Elementy nowej obsługi klienta (numerki) Przejmowanie usług wycofywanych gdzie indziej (telegram) Poszerzenie zakresu działalności (fundusz emerytalny, usługi bankowe) Sponsoring (Adam Małysz)

15 Strategia uwiarygodniania zmian praca u podstaw

16 Uporządkowanie komunikacji (layout) Rodzinny wizerunek Dwa nurty komunikacji - produkty i informacja Komunikacja Bardzo silna obecność w mediach Sponsoring sportowy Dużo kampanii produktowych

17 Inne działania TP wprowadza wiele nowych produktów - obniżek cen Elementy nowej obsługi klienta (Telepunkty, infolinie - docelowo 1 numer, zamknięcie BOKów) Wydzielenie oferty dla biznesu Sponsoring (piłka nożna, TP dzieciom) Inwestycje w internet (neostrada)

18 ? wsiąść do pociągu byle jakiego…

19 Brak strategii komunikacji Brak działań wizerunkowych Mało nowoczesna komunikacja Komunikacja Sporadyczna obecność w mediach

20 Inne działania PKP sporadycznie wprowadza nowe produkty - InterCity Dworce i pociągi wyglądają podobnie jak kiedyś

21 Co z tego wynika dla wizerunku?

22 INNOWACYJNOŚĆ VALUE FOR MONEY STABILNOŚĆ DYNAMICZNOŚĆ DBAŁOSĆ O KLIENTA 3,03 2,34 3,06 2,91 2,90 2,95 2,74 3,02 2,80 3,03 2,09 2,17 2,19 2,12 2,57 Źródło danych: Ipsos Omnibus VIII 2003 Najwyższa średnia Średnia na poziomie przeciętnymNajniższa średnia PRZESTARZAŁY CHARAKTER ZŁA TRADYCJA BIUROKRACJA 1,93 2,07 2,80 2,06 1,90 2,68 2,64 2,25 2,72 + – ŚREDNIA OCEN (na skali od 1 do 4, gdzie: 1 oznacza: zdecydowanie nie pasuje, a 4 : zdecydowanie pasuje)

23 Poziom racjonalny Poziom emocjonalny Są marki, które kochamy i marki, o których mamy dobre zdanie...

24 Polskie marki – miłość, ale nie bezwarunkowa… Starych polskich marek przetrwało stosunkowo niewiele Przetrwanie to jeszcze nie sukces Nawet najlepsza komunikacja nie wystarczy A w przyszłości może być jeszcze trudniej

25 POWRÓT

26

27

28


Pobierz ppt "Stare marki w nowych czasach. Czy lubimy polskie marki? ?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google