Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DARE 2 Project Disability Awareness – a New Challenge for Employees 2009-2011 Project implemented as part of the Lifelong Learning – Transfer of Innovation.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DARE 2 Project Disability Awareness – a New Challenge for Employees 2009-2011 Project implemented as part of the Lifelong Learning – Transfer of Innovation."— Zapis prezentacji:

1 DARE 2 Project Disability Awareness – a New Challenge for Employees Project implemented as part of the Lifelong Learning – Transfer of Innovation - initiative of the Leonardo da Vinci Programme

2 Partnership Polska: Jagiellonian Univeristy in Krakow Islandia Univeristy of Iceland Cypr Cyprus Adult Education Association Wielka Brytania Learning Difference

3 Transfer innowacji

4 Programy szkoleń dla nauczycieli akademickich SME managers Podręcznik trenera Materiały dla uczestnika

5 Rodzaje niepełnosprawności Niepełnosprawność wzrokowa Niepełnosprawność słuchowa Niepełnosprawność ruchowa Zaburzenia psychiczne Dysleksja, dysgrafia

6 Struktura warsztatu doświadczanie niepełnosprawności technologie wspierające stereotypy komunikacja i wskazówki praktyczne MODUŁY

7 Warsztat DARE2 Małe grupy (12 osób); Nauka przez doświadczanie; Wielość technik dydaktycznych; Metody aktywizujące; Wykorzystanie doświadczenia posiadanego przez uczestników; Możliwość adaptacji programu do potrzeb uczestników szkolenia.

8 Metody i materiały Praca w indywidualna Burza mózgów Dyskusja Miniwykład Filmy edukacyjne Studium przypadku Praca w parach

9 stereotypy

10 Stereotypy Model medyczny v. model społeczny niepełnosprawności; Etykieta językowa; Mity na temat niepełnosprawności; Model niepełnosprawności

11 Rozumienie niepełnosprawności Niepełnosprawność to anormalność Fakt bycia osobą niepełnosprawną jest negatywny Niepełnosprawność lokuje się w danej osobie Usuwanie problemu polega na leczeniu osoby i przywracaniu jej do stanu normalności

12 Rozumienie niepełnosprawności Niepełnosprawność to różnica Fakt bycia osobą niepełnosprawną jest obojętny Niepełnosprawność to wynik relacji między daną osobą, a jej otoczeniem Usuwanie problemu polega na zmianie wzajemnego oddziaływania pomiędzy daną osobą, otoczeniem

13 Komunikacja i wskazówki praktyczne

14 Podstawowe informacje na temat –alfabetu brajla; –języka migowego; Wskazówki edukacyjne; Wskazówki dotyczące zachowania się i sposobu udzielania pomocy osobom z różnymi niepełnosprawnościami. Wskazówki praktyczne

15 Osoba zagrożona samobójstwem Co zrobić w takiej sytuacji: W przerwie ćwiczeń, które prowadził pan/pani podeszła do pana/pani jedna ze studentek. Dotychczas miała świetne wyniki, ale ostatnie kolokwium nie poszło jej najlepiej. Rozpoczęła rozmowę od stwierdzenia, że nie czuje się dobrze i chciałaby się zwolnic z ćwiczeń. Zaczęła płakać i wyznała, że po opuszczeniu sali ćwiczeń zamierza udać się nad Wisłę i zakończyć swoje nic niewarte życie.

16 doświadczanie niepełnosprawności

17 Doświadczanie niepełnosprawności Wcielanie się w rolę osób z niepełnosprawnością (np.. czytanie tekstu w brajlu, czytanie mowy z ruchu warg); Zapoznanie się ze sposobem wykorzystania urządzeń wspomagających osoby niepełnosprawne (jazda na wózku, oglądanie filmów instruktażowych). Czytanie w brajlu

18 Znak tworzący

19 a b c d e ę f g h i j k l m n o p r s t u w y z

20 technologie wspierające

21 Technologie wspierające Wykorzystywane przez osoby z niepełnosprawnością: –słuchową; –wzrokową; –Ruchową; –Dysleksją i innymi specyficznymi trudnościami w uczeniu się. film Lupa

22 Korzyści ze szkolenia Zwiększenie wiedzy na temat barier na jakie napotykają osoby niepełnosprawne, Poznanie stereotypów i zmniejszenie uprzedzeń w stosunku do osób niepełnosprawnych, Zmniejszenie lęku przed kontaktem z osobą niepełnosprawną, Zmiana sposobu myślenia o osobach niepełnosprawnych: nie jako o obiektach działalności charytatywnej lecz jako o osobach posiadających pełnię praw.

23 Po testowaniu: W jakim stopniu udział w szkoleniu zwiększył Pani/Pana wiedzę na temat funkcjonowania w osób niepełnosprawnych w życiu społecznym (skala 1-6): Samoocena przed: 1.75 Samoocena po: 4.80 Wzrost: 3.05

24 Po testowaniu: W jakim stopniu udział w szkoleniu zwiększył Pani/Pana wiedzę na temat roli technologii wspierających w życiu codziennym i w miejscu pracy (skala 1-6): Samoocena przed: 1.75 Samoocena po: 4.80 Wzrost: 3.05

25 Po testowaniu: W jakim stopniu udział w szkoleniu udoskonalił Pani/Pana umiejętności dotyczące efektywnego komunikowania się z osobami niepełnosprawnymi (skala 1-6): Samoocena przed: 2.0 Samoocena po: 5.2 Wzrost: 3.2

26 Po testowaniu: W jakim stopniu udział w szkoleniu zwiększył Pana/Pani umiejętności dotyczące efektywnego komunikowania się z osobami niepełnosprawnymi (skala 1-6): Samoocena przed: 3.5 Samoocena po: 5.6 Wzrost: 2.1

27 Disability Support Service Jagiellonian University ul. Retoryka 1/ Krak ó w tel.:


Pobierz ppt "DARE 2 Project Disability Awareness – a New Challenge for Employees 2009-2011 Project implemented as part of the Lifelong Learning – Transfer of Innovation."

Podobne prezentacje


Reklamy Google