Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

System Obsługi Kolportażu Prasy Historia 1999 – wdrożenie pierwszej wersji systemu w Kurierze Szczecińskim 2002 – nowe założenia i opracowanie MEDIAPress.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "System Obsługi Kolportażu Prasy Historia 1999 – wdrożenie pierwszej wersji systemu w Kurierze Szczecińskim 2002 – nowe założenia i opracowanie MEDIAPress."— Zapis prezentacji:

1

2 System Obsługi Kolportażu Prasy Historia 1999 – wdrożenie pierwszej wersji systemu w Kurierze Szczecińskim 2002 – nowe założenia i opracowanie MEDIAPress KMPress v – rozpoczęcie wdrożenia KMPress w Wydawnictwie EDYTOR w Olsztynie ścisła współpraca z firmą audytorską 2004 – rozbudowa systemu o moduły: kolportaż domowy i prenumeraty produkcji regionalizacji i dystrybucji wdrożenie MEDIAPress KMPress w Kurierze Szczecińskim 2006/2009 – stały nadzór i rozwój systemu 2010 – migracja systemu do najnowszych wersji bazy i narzędzi developerskich

3 System Obsługi Kolportażu Prasy Zarys powstania opracowywany w oparciu o analizę procesów biznesowych mapy procesów symulowane w systemie AIRIS ścisła współpraca z audytorami duża skala i wymagania ze strony wydawnictw Przykład wydawnictwa EDYTOR z Olsztyna: różnorodność tytułów (gazety codzienne, miesięczniki,e-wydania, gadżety) ponad 20 mutacji indywidualny system rozliczeń i marż dla kolporterów prenumerata i kolportaż domowy drukarnia spedycja rozliczenia handlowców sprawdzona, bezpieczna i wydajna technologia informatyczna

4 System Obsługi Kolportażu Prasy Struktura systemu PlanowanieProdukcja Dystrybucja Spedycja DokumentyZlecenia Podmioty Umowy Raporty Administracja Moduł FK Wzorce

5 Klienci System Obsługi Kolportażu Prasy Podmioty Zleceniodawcy Płatnicy Odbiorcy faktur Dane podstawowe Warunki domyślneBlokady Limity kredytowe KlasyfikacjaCechy Dystrybutorzy Kierowcy Dystrybutorzy Kierowcy Każdemu klientowi możemy określić strukturę relacji i wzajemnych powiązań np..: Centrala, Oddział, Ekspedycja

6 System Obsługi Kolportażu Prasy Umowy Parametry umów Kolportowane przedmioty Dzienniki / tygodniki / miesięczniki E-wydania Gadżety Podział zależności od typu zlecenia Zlecenia dzienne Zlecenia stałe Dowolne kryteria i przedziały ilościowe Nadziały Zwroty protokolarne i fizyczne Ubytki Ilość grzbietów Waga Dowolnie konfigurowane typy i wielkości marż Wartości nadziału netto/brutto Wartości sprzedaży Wartości ubytków Wartości zwrotów Limitu zwrotów Wagi Ilości grzbietów

7 System Obsługi Kolportażu Prasy Struktura definicja i opisu Gazety Kolportowana Gazeta Produkty sprzedażoweTytuł 1/2/3 (np.: tytuł, mutacja, podmutacja)Typy wydańProdukty kompletu (własne obce)GrzbietyLimity zwrotówPozycje zleceń stałych

8 System Obsługi Kolportażu Prasy Planowanie kalendarza wydawniczego (sprzedaż) Kalendarz wydawniczy Planowanie Sprzedażowe Jaki produkt sprzedażowy Jaki tytuł 1/2/3 Jaki typ wydania Jaka cena Jaki region PKWiU, ISSN Planowanie produkcyjne Grzbiety Produkty kompletu Cechy i funkcje: rozdzielenie planowania sprzedażowego od produkcyjnego daje dużą elastyczność i swobodę w zarządzaniu dwoma niezależnymi procesami biznesowymi !!! automatyzacja procesu planowania, dzięki funkcji kreatora i wzorców planowania możliwość kopiowania lub przenoszenia terminu bądź pozycji zlecenia szybka i łatwa edycja danych

9 System Obsługi Kolportażu Prasy Produkcja Zadania: rozbudowa opisu pozycji sprzedażowej : definicja rodzaju i ilości grzbietów dostępnych w danym dniu wydawniczym budowa grzbietu w oparciu o produkty kompletu (np.: grzbiet mutowany + Telemagazyn) generowanie zleceń i raportów: zamówień ilościowych druku dla drukarni kompletacji egzemplarzowej Kalendarz wydawniczy Pozycja sprzedażowaGrzbietyProdukty kompletu Cechy i funkcje: Elastyczny mechanizm kontroli i zmian Automatyczne planowanie struktury produkcji na podstawie wzorców planowania Możliwość określenia wagi grzbietu jako parametru do przydzielania dodatkowych marż Klasyfikacja produktów kompletu wg typu materiału (do druku, mat. gotowy), pochodzenia (własny, obcy) dowolnie zdefiniowanych grup będących podstawą dalszych analiz ilości stron kolorowych i czarnobiałych dowolnego opisu produktu rodzaju kompletacji (banderolowanie, foliowanie, wklejanie, wkładkowanie,etc.)

10 System Obsługi Kolportażu Prasy Klasyfikacja Zleceń Kalendarz wydawniczy Zlecenia Dzienne Zlecenia Stałe

11 System Obsługi Kolportażu Prasy Zlecenia Dzienne Parametry nagłówka zlecenia: Kolportowana gazeta Podmioty: zleceniodawcy i umowy płatnika i odbiorcy dystrybutora (opcjonalnie) adresu dostawy (opcjonalnie) kierowcy (opcjonalnie) Inne: handlowiec typ zlecenia, typ zapłaty Parametry pozycji zlecenia: wielkość nadziału dla zaplanowanych pozycji sprzedażowych ilość zwrotów szacunkowych protokolarnych fizycznych wielkość ubytków region sprzedaży typ sprzedaży uwagi Funkcje dodatkowe : Bieżąca kontrola sumarycznej ilości nadziałów Bardzo szybka i łatwa nawigacja i edycja zleceń Bieżący podgląd wystawionych dokumentów Możliwość przenoszenia lub kopiowania zleceń na inny dzień Możliwość filtrowania danych

12 System Obsługi Kolportażu Prasy Zlecenia Stałe Parametry nagłówka zlecenia: Kolportowana gazeta Cennik Podmioty: zleceniodawcy i umowy płatnika odbiorcy Inne: handlowiec typ zlecenia, typ zapłaty nr dowodu KP Parametry pozycji zlecenia: indeks pozycji sprzedaży produkt sprzedażowy, tytuł 1/2/3, region warunki zamówienia: ilość egzemplarzy typ sprzedaży sposób wyceny i cena okres zamówienia parametry dystrybucji inne : skrzynka, czy kontynuacja ?, … Funkcje dodatkowe: Bardzo szybka rejestracja zleceń dzięki funkcji kreatora Przejrzysty sposób edycji zleceń, planowania terminarza Bieżący podgląd wystawionych dokumentów Przedłużanie zleceń stałych dzięki funkcji kreatora Wybór wielu metod wyceny zlecenia

13 System Obsługi Kolportażu Prasy Dokumenty Zadania i funkcje: ADK – Analiza zleceń dziennych i stałych Klasyfikacja pozycji do fakturowania w oparciu o klienta i typ zapłaty Możliwość fakturowania na klienta zgodnie ze strukturą relacji (np.: zleceniodawcą jest Oddział, a płatnikiem Centrala) Możliwość fakturowania zbiorczego wielu zleceń Podgląd i edycja warunków kalkulacji - marż kontrola zmian i korekt dokumentów Możliwość rejestracji zwrotów na poziomie ADK Bieżący podgląd dokumentów w module zleceń Moduł ADK Dokumenty dla zleceń dziennych Dokumenty dla zleceń stałych Przegląd dokumentów

14 System Obsługi Kolportażu Prasy Dystrybucja Zadanie: Głównym zadaniem modułu jest przypisanie dystrybutora / kierowcy dla poszczególnych nadziałów. Funkcje: adaptacyjny dobór dystrybutorów do dnia wydawniczego możliwość pojedynczej lub grupowej zmiany dystrybutora na poziomie nadziałów możliwość definicji dowolnej ilości scenariuszy dystrybucji System definicji i wzajemnej korelacji : regionalizacja na poziomie kalendarza wydawniczego i nadziału wybór dowolnego scenariusza dystrybucji dla dnia wydawniczego wybór dystrybutora na poziomie klienta nagłówka zlecenia nadziału

15 System Obsługi Kolportażu Prasy Spedycja Funkcja Spedycji jest jednym z elementów moduł Dystrybucji. Zadanie: Przygotowanie tzw. WZ-tek, tj. rozdzielnika ilościowego paczek dla poszczególnych dystrybutorów i kierowców z pełną informacją o adresach dostawy.

16 System Obsługi Kolportażu Prasy Raporty Moduł obejmujący obszary: Analizy klienta Analizy zleceń Zleceń druku Analizy finansowej Kontrolne ZKDP Kończące się prenumeraty PPO (Przych. Przyszłych Okresów) inne Prognoz Inne

17 System Obsługi Kolportażu Prasy Moduł FK Zadania : Kontrola sald i rozrachunków Komunikacja z system FK import rozliczeń eksport dokumentów System blokad Raporty i zestawienia

18 System Obsługi Kolportażu Prasy Administracja Zadania : Zarządzanie użytkownikami i uprawnieniami Słowniki systemowe Opis słownikowy tytułów wydawniczych Konfiguracja parametrów i opcji Definicja regionalizacji Narzędzia administracyjne Funkcje łączenia klientów Cenniki

19 System Obsługi Kolportażu Prasy Część praktyczna


Pobierz ppt "System Obsługi Kolportażu Prasy Historia 1999 – wdrożenie pierwszej wersji systemu w Kurierze Szczecińskim 2002 – nowe założenia i opracowanie MEDIAPress."

Podobne prezentacje


Reklamy Google