Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Business Integration Knowledge System Praktyczne podejście do zarządzania wiedzą Konferencja Knowledge Management Solutions 17 października 2013 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Business Integration Knowledge System Praktyczne podejście do zarządzania wiedzą Konferencja Knowledge Management Solutions 17 października 2013 r."— Zapis prezentacji:

1 Business Integration Knowledge System Praktyczne podejście do zarządzania wiedzą Konferencja Knowledge Management Solutions 17 października 2013 r.

2 Fuzje, transformacje, przejęcia Źródło: wikipedia.org Źródło: egospodarka.pl Źródło: forbes.pl

3 Eksperci

4 Nowoczesne formy komunikacji

5 Ludzie i infrastruktura Współpraca - pomysły Infrastruktura IT - systemy

6 Pomysły … … łatwiej realizować znając systemy!

7 Systemy … … są bardziej efektywne, gdy uwzględniają pomysły użytkowników!

8 Konsekwencje braku zarządzania wiedzą, czyli po co zarządzać? Szczątkowe gromadzenie, dezaktualizacja wiedzy Chaos informacyjny, wiele wersji prawdy Trudna identyfikacja źródeł wiedzy Brak retencji wiedzy – problem z odchodzącymi pracownikami Powolny i kosztowny proces wdrażania nowych pracowników Nieefektywne wykorzystanie ekspertów

9 Wiedza - ogół informacji w jakiejś dziedzinie wraz z umiejętnością ich wykorzystania Wiele sposobów klasyfikacji wiedzy Wiedza jawna Wiedza ukryta ObiektywnaSubiektywna FormalnaSwobodna TeoretycznaPraktyczna Klasyfikacja wiedzy w przedsiębiorstwie?

10 Metadane - wiedza jawna i twarda

11 Zarządzanie wiedzą a architektura korporacyjna Architektura Korporacyjna Architektura IT Architektura techniczna Architektura systemów informatycznych Architektura danych Architektura aplikacji Architektura Biznesowa Zarządzanie wiedzą = wspólne rozumienie klienta, strategii, kierunków rozwoju pracowników, architektury i całej organizacji Wiedza jawna Wiedza ukryta Pracownicy Strategia Klienci

12 Wsparcie informatyczne Gromadzenie wszystkich aspektów wiedzy w jednym miejscu Budowanie powiązań w ramach gromadzonej wiedzy Poprawianie, uzupełnianie, rozszerzanie i porządkowanie wiedzy Selekcja, weryfikacja - na podstawie oceny przydatności i opinii Budowa społeczności użytkowników i sieci ich powiązań Dostęp do zgromadzonej wiedzy – przeglądanie, wyszukiwanie, odkrywanie i dzielenie się Jak zarządzać wiedzą?

13 Podejście uzależnione od ilości serwisów lub departamentów, które mają zostać objęte zarządzaniem wiedzą Jak sprawnie wdrożyć Zarządzanie Wiedzą? Cała firma – zbiór wdrożeń dla poszczególnych departamentów i serwisów Wdrożenie dla jednego departamentu lub serwisu

14 Przykład wdrożenia dziedzinowego – Business Intelligence Knowledge System

15

16 Zniesienie utrudnień i ułatwienie działania Nowoczesna firma powinna zapewniać pracownikom łatwy dostęp do wiedzy Samodzielna promocja i motywacja pracowników Jednym z głównych czynników wpływających na chęć działania pracownika, jest praca pod własnym nazwiskiem i poczucie, że może się samodzielnie wypromować Produktywność i efektywność pracowników na niespotykanym poziomie Jeżeli zniesiemy bariery, ułatwimy działanie, pozwolimy samopromocję, to pracownicy będą lepiej pracować Efekt synergii rozwiązań do zarządzania wiedzą i pracy zespołowej

17 Przeciwdziałanie odpływowi specjalistów Specjaliści będą rozpoznani i odpowiednio wynagradzani za swoją pracę. Łatwo można dostrzec, miejsce przekraczania granic i planować dzięki temu dalszy rozwój pracownika Redundancja inicjatyw Oszczędność czasu i pieniędzy, to podstawa. Dzięki połączeniu systemów nie tracimy czasu na wymyślanie koła od początku Przestrzeń, gdzie pomysły spotykają się z rzeczywistością Pracownicy mają możliwość natychmiastowej konfrontacji pomysłów ze stanem faktycznym i limitacjami systemów

18 Efekt synergii rozwiązań do zarządzania wiedzą i pracy zespołowej Łatwe współdzielenie wiedzy Biznes może lepiej zrozumieć IT a IT może lepiej zrozumieć biznes Usystematyzowanie wiedzy Nowi pracownicy, bądź zmieniający obowiązki są w stanie szybciej pozyskać wiedzę na temat projektu lub inicjatywy Większe zaufanie Klientów Wszystkie powyższe korzyści sprawiają, że firma jest nowoczesna a Klienci mają większe zaufanie do marki

19 Możesz zacząć już dzisiaj

20 Oferta BSSG Usługi specjalistów SaaS Wsparcie techniczne i maintenance Audyt środowiska Hurtownie i bazy raportowe Wdrożenia systemów raportowych Usługi specjalistów SaaS Wsparcie techniczne i maintenance Audyt środowiska Hurtownie i bazy raportowe Wdrożenia systemów raportowych Raportowanie i analiza danych Analizy biznesowe na mapach Monitorowanie KPI i kokpity Raportowanie mobilne Warsztaty dedykowane Raportowanie i analiza danych Analizy biznesowe na mapach Monitorowanie KPI i kokpity Raportowanie mobilne Warsztaty dedykowane Audyt Wdrożenie Warsztaty Konsultacje Audyt Wdrożenie Warsztaty Konsultacje Aplikacje BI dla IT Analiza biznesowa Zarządzanie wiedzą

21 Kontakt: Łukasz Piotrowicz


Pobierz ppt "Business Integration Knowledge System Praktyczne podejście do zarządzania wiedzą Konferencja Knowledge Management Solutions 17 października 2013 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google