Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Connecting schools, Building Citizenship 2013-2015.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Connecting schools, Building Citizenship 2013-2015."— Zapis prezentacji:

1 Connecting schools, Building Citizenship 2013-2015

2 Czym jest program Comenius? Comenius to projekt pracy i nauczania, który polega na wymianie wiedzy pomiędzy szkołami Unii Europejskiej. Opiera się na wielostronnej współpracy pomiędzy uczniami i nauczycielami ze szkół uczestniczących w projekcie poprzez realizacje prac i projektów wykonywanych przez uczniów i wyjazdy do krajów zaangażowanych w projekt.

3 Jaki jest cel Programu? Poprzez współpracę różnych jednostek edukacyjnych Program zakłada rozwój i promocję poszanowania odmiennych kultur. Promowanie wspólnych spotkań uczniów pochodzących z różnych krajów Unii Europejskiej Planowanie wspólnych strategii pracy pomiędzy szkołami biorącymi udział w projekcie Nauka oraz doskonalenie języków obcych Wspieranie młodych ludzi w zdobywaniu podstawowych doświadczeń życiowych niezbędnych w rozwoju przyszłego życia zawodowego wśród społeczności europejskiej. Podnoszenie poziomu metod nauczania

4 Conecting Schools, Building CitizenshipConecting Schools, Building Citizenship Projekt Comenius jest działaniem wielostronnym Program obejmuje działania szkoły zarówno tradycyjne jak i zintegrowane oraz działania wynikające z planu nauczania szkoły. Program tworzony będzie w oparciu o Roczny Plan Działań Zgrupowań na lata 2013/2015

5 Szkoły biorące udział w projekcie Instituto de Enseñanza Secundaria Luís Seoane - Pontevedra, Hiszpania (Kordynator) Escola E.B 23/San Aquilino Ribeiro - Porto Salvo, Portugalia Cité Escolaire Henri Wallon – Aubervilliers, Francja Gimnazjum nr 9 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Św. Królowej Jadwigi – Rzeszów, Polska

6

7 Tematyka projektu Młodzież i społeczeństwo europejskie Wielokulturowość i dialog Solidarność i współpraca przeciw rasizmowi, dyskryminacji i ksenofobii Kryzys ekonomiczny i nietolerancja Uczenie się z przeszłości: holokaust Równe traktowanie dziewcząt i chłopców

8 Strategia Wykorzystanie czynnej metodologii (projekty) opartej na współpracy i wieloprzedmiotowości, która bazuje na nabywaniu kompetencji psychologiczno - społecznych, w tym: kognitywnej - myślenie krytyczne, rozwiązywanie problemów, afektywnej - samoocena, radzenie sobie ze stresem i emocjami, odpowiedzialność, umiejętność radzenia sobie z negatywnymi emocjami, społecznej - zdolność do współpracy i rozwiązywanie konfliktów.

9

10 Conecting Schools, Building CitizenshipConecting Schools, Building Citizenship Projekt Comenius jest działaniem wielostronnym Program obejmuje działania szkoły zarówno tradycyjne jak i zintegrowane oraz działania wynikające z planu nauczania szkoły. Program tworzony będzie w oparciu o Roczny Plan Działań Zgrupowań na lata 2013/2015

11 2013-2014 NrOpis działań i mobilności Kraj docelowy (wyjazdy) Data Zaangażowani partnerzy 1 PREZENTACJA PROGRAMU COMENIUS społeczności edukacyjnej. Przygotowanie czynności wstępnych. Analiza rezultatów. 1– 30 wrześniawszyscy 2 WZAJEMNA PREZENTACJA NASZEJ SZKOŁY I ŚRODOWISKA, w którym funkcjonuje w naszym mieście. Opracowanie niektórych materiałów cyfrowych. 1– 30 października wszyscy 3 Prezentacje w różnych szkołach. SPOTKANIE NAUCZYCIELI, Pontevedra Hiszpanialistopad4 4 WYSTAWA AUBERVILLIERS-RZESZÓW-PORTO SALVO- PONTEVEDRA, która krążyć będzie między szkołami. Ekspozycja będzie się składać ze zdjęć dostarczonych przez każdą ze szkół (w formie pliku) grudzieńwszyscy 527 styczeń – Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu MEMORIAL OF HOLOCAUST VICTIMS styczeń/lutywszyscy

12 2013-2014 NrOpis działań i mobilności Kraj docelowy (wyjazdy) Data Zaangażowani partnerzy 68 marzec - "DAY OF THE WORKING WOMAN" Analiza roli kobiety w naszych szkołach. Prezentacja wyników marzecwszyscy 7Nagrania i wideoklipy na temat "Twojej wizji Europy" zrealizowane przez uczniów telefonami komórkowymi. Wybór najbardziej kreatywnych i znaczących w celu nagrania płyty CD, która będzie zawierała piosenki napisane przez uczniów. kwieceńwszyscy 8Spotkanie uczniów - AubervilliersFrancjakwieceń12 99 maj - Uroczystość "Dzień Europy"majwszyscy 10NUMER PIERWSZY Cyfrowego Czasopisma z artykułami, napisanymi przez uczniów i nauczycieli, tworzącymi zbiór czynności realizowanych w naszych szkołach. czerwiecwszyscy

13 2014-2015 NrOpis działań i mobilności Kraj docelowy (wyjazdy) Data Zaangażowani partnerzy 1 Wykonanie plakatu wielokulturowego przez wszystkich uczniów jako potwierdzenie uczestnictwa w każdym spotkaniu Wrzesieńwszyscy 2 Przedstawienie przed innymi szkołami port folio. Najlepsze prace będą złożone w jedną całość. Przykładowe prace to : CD, piosenki, fotografie. Projekt rozpoczyna się w szkole koordynującej i przekazywany będzie do innych szkół uczestniczących w projekcie, aby w końcu powrócić do szkoły koordynującej. Październikwszyscy 3 Spotkanie wszystkich nauczycieli – Porto SalvoPortugaliaListopad4 4 HOLOCAUST WEEK- tydzień Holocaustu- Refleksja nad przeszłością poprzez serie filmów, dokumentów debat, fragmentów literatury. Stworzenie odrębnego projektu dotyczącego tematyki żydowskiej Styczeńwszyscy 5 Wystawa na temat: Rola chłopców i dziewczyn we spółczesnym społeczeństwie Lutywszyscy

14 2014-2015 NrOpis działań i mobilności Kraj docelowy (wyjazdy) Data Zaangażowani partnerzy 6Spotkanie uczniów -RzeszówPolskamarzec 12 7 Wykonanie filmu krótkometrażowego "GIRLS AND BOYS IN EUROPE" marzec wszyscy 8 8 kwiecień Wystawa o społeczności romskiej, upamiętniająca "Międzynarodowy Dzień Romów" kwiecień wszyscy 9 9 maj - Świętowanie "Dnia Europy" i wydanie drugiego numeru Cyfrowego Czasopisma maj wszyscy 10Ocena końcowa i portfolioczerwiec wszyscy

15 Grupy Prace Uczniowie pierwszych i drugich klas gimnazjum Dyrekcja i nauczyciele Rodzice uczniów uczestniczących w projekcie Organ prowadzący

16 2013-2015

17 NrDataOpis osiągniętych rezultatów 1listopad 2013 CYFROWE PREZENTACJE WIDEO – wzajemna prezentacja naszych szkół i środowiska, w którym działa 2grudzień 2013 WYSTAWA AUBERVILLIERS-RZESZÓW-PORTO SALVO-PONTEVEDRA –stworzona dzięki fotografiom dostarczonym przez każdą ze szkół w celu stworzenia pliku cyfrowego. 3marzec 2014FILMY NA TEMAT WIZJI EUROPY – wykonane przez uczniów 4czerwiec 2014 NUMER PIERWSZY CZASOPISMA CYFROWEGO – składającego się z artykułów napisanych przez uczniów, nauczycieli i rodziców, które stanowią zbiór działań prowadzonych w szkołach. Będzie pełnić funkcję OKRESOWEJ OCENY rozwoju projektu Comenius 5wrzesień 2014 PLAKAT MIĘDZYKULTUROWY – każda szkoła przygotuje swoją część plakatu, która zostanie połączona w jedną całość, by powstał plakat końcowy, który zostanie zaprezentowany podczas spotkania uczniów 6październik 2014 PREZENTACJA PORTFOLIO innym szkołom, gdzie najlepsze prace zostaną zestawione w całość: CD, piosenki, fotografie, analiza rezultatów, etc. 7styczeń 2015 HOLOCAUST WEEK z prezentacjami, filmami dokumentalnymi, filmami, dyskusją i czytaniem fragmentów literatury. Cel: wspólna refleksja i uczenie się z przeszłości. Przygotowanie specjalnego rozdziału poświęconego Romom. 8marzec 2015REALIZACJA filmu krótkometrażowego GIRLS AND BOYS EUROPE 9maj 2015NUMER DRUGI CZASOPISMA CYFROWEGO 10czerwiec 2015OCENA KOŃCOWA I PORTFOLIO


Pobierz ppt "Connecting schools, Building Citizenship 2013-2015."

Podobne prezentacje


Reklamy Google