Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałŚwiętopełk Czekalski Został zmieniony 10 lat temu
1
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
Jak pracować z dzieckiem w domu? Opracowanie i prowadzenie mgr dorota Piątkowska
2
„Jak pracować z dzieckiem w domu?”
Do opracowania i przeprowadzenia warsztatów dla rodziców skłoniły mnie ich pytania i prośby, o bardzo szczegółowe wskazówki do pracy z dzieckiem w domu, które pojawiły się podczas spotkań związanych z omawianiem wyników badań przesiewowych uczniów klas pierwszych w szkołach, których jestem opiekunem. Temat ten powracał także podczas konsultacji indywidualnych i badań kontrolnych w Poradni.
3
„Jak pracować z dzieckiem w domu?”
Celem głównym warsztatów było nabycie przez rodziców praktycznych umiejętności w zakresie usprawniania umiejętności czytania i pisania w codziennej pracy z dzieckiem w domu.
4
„Jak pracować z dzieckiem w domu?”
Wstępem do warsztatu była rozmowa na temat symptomów trudności w czytaniu i pisaniu, jakie przejawiają dzieci oraz metod dotychczasowej pracy rodziców z dzieckiem w domu w tym zakresie.
5
„Jak pracować z dzieckiem w domu?”
Część właściwą warsztatu stanowiła praca rodziców w parach i grupach. Poprzez wspólną zabawę i z wykorzystaniem przygotowanych przeze mnie pomocy uporządkowanych zgodnie z zasadą stopniowania trudności rodzice uczyli się usprawniania umiejętności czytania metodą sylabową oraz czytania ze zrozumieniem .
6
Podczas pracy w parach i grupach uczestnicy warsztatu wcielali się w role rodziców i dzieci. Tutaj pani Asia z „mamą” z pary szuka rymujących się wyrazów…
7
Rodzice pierwszoklasistów poznali też ćwiczenia podnoszące sprawność grafomotoryczną ręki . Wiele było wówczas radosnych wspomnień z czasów gdy zabawy z nożyczkami, plasteliną i klejem były codziennością…
8
Rodzice Olka podczas wykonywania elementów dekoracyjnych do obrazka dla syna usprawniają pracę dłoni i palców….
9
Pan Wojtek prezentuje chwyt pęsetkowy – kluczowy dla prawidłowego trzymania narzędzia pisarskiego przez dzieci….
10
Ostatnią częścią spotkań z rodzicami była ewaluacja warsztatu polegająca na rozmowie i uzyskaniu odpowiedzi na pytania: „Czy poznane i przećwiczone na warsztacie gry i zabawy usprawniające umiejętności szkolne dziecka są dla rodziców nowymi formami pracy?” oraz „Czy, zdaniem rodziców, będzie można wdrożyć je w pracy z ich dzieckiem w domu?”. Pozytywne wyniki ewaluacji zrodziły pomysł złożenia oferty przeprowadzenia takich warsztatów w innych szkołach podstawowych z rejonu Łódź – Górna.
11
„Warsztaty…” wzbogaciły wiedzę i podniosły umiejętności rodziców w zakresie pracy z dzieckiem grupy ryzyka dysleksji w domu. Zintegrowały ich w dyskusji wokół problemu jaki dotyczy ich dzieci, stały się okazją do wymiany doświadczeń, pomysłów i obaw. Zaowocowały wypracowaniem zasad systematycznej pracy z dzieckiem domu. Dały możliwość, poprzez bezpośrednie działanie - trening „na sobie samym”, odczuwania emocji i napięć jakie związane są z trudnym procesem uczenia się.
12
„Jak pracować z dzieckiem w domu?”
Uzupełnieniem warsztatów były opracowane przeze mnie broszurki informacyjne zawierające opis wykonywanych w czasie warsztatu ćwiczeń w formie gier i zabaw wraz z podstawową literaturą tematu, które przekazałam uczestnikom warsztatów.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.