Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Opiekunka naszej grupy : Pani Teresa Ruszczak Spotkaliśmy się po wakacjach. Podsumowaliśmy dotychczasowe zajęcia projektowe. Zastanawialiśmy się, jakie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Opiekunka naszej grupy : Pani Teresa Ruszczak Spotkaliśmy się po wakacjach. Podsumowaliśmy dotychczasowe zajęcia projektowe. Zastanawialiśmy się, jakie."— Zapis prezentacji:

1

2 Opiekunka naszej grupy : Pani Teresa Ruszczak

3 Spotkaliśmy się po wakacjach. Podsumowaliśmy dotychczasowe zajęcia projektowe. Zastanawialiśmy się, jakie kompetencje udało nam się rozwinąć i jak to wpłynie na nasze plany życiowe.

4 W przyszłości animatorka Przyszła copywriter w imprez kulturalnych. agencji reklamowej

5 Przyszła bizneswomen Przyszła właścicielka własnej firmy

6 Przyszła księgowa lub Przyszła właścicielka żłobka administratorka lub przedszkola

7 Przyszła ilustratorka Przyszła właścicielka lub fotograf-wolny strzelec sklepu lub sprzedawczyni

8 Przyszła asystentka Przyszły przedstawiciel banku szefa lub firmy

9 Przyszły informatyk

10 Temat naszego projektu

11 Zebraliśmy informacje o funkcjonowaniu gospodarki rynkowej

12 TRZY FILARY WOLNEGO RYNKU

13

14

15 Rynek towarów Rynek dóbr konsumpcyjnych Rynek dóbr przemysłowych Rynek usług - obejmuje dobra które są konsumowane w trakcie ich produkcji, np.: usługi spedycyjne, bankowe Rynek finansowy - obejmuje obrót pieniądzem, środkami dewizowymi, akcjami, obligacjami, instrumentami pochodnymi, ubezpieczeniami. Rynek czynników produkcji (ziemi, pracy, kapitału)

16 Lokalny - w bezpośrednim otoczeniu klienta Regionalny - do kontaktów między klientem a dostawcami dochodzi na większym terenie, np. powiatu, województwa Narodowy (krajowy) - funkcjonuje w obrębie państwa Międzynarodowy - prowadzone są transakcje pomiędzy przynajmniej dwoma państwami Światowy - dotyczy wymian dóbr i usług na obszarze całego świata

17 Określenie obrotu nielegalnymi towarami i usługami. Nie należy go mylić z szarą strefą, która obejmuje obrót legalnymi usługami i towarami Przykładem czarnego rynku może być handel papierosami z przemytu.

18 Szara strefa (ang. grey market ) – finansowy obszar zdrowej gospodarki państwa, którego dochody osiągane z produkcji niezakazanej przez prawo, są ukrywane w całości lub w części przed organami administracji państwowej, podatkowej, celnej itp. Jest nielegalnym obrotem legalnymi towarami i usługami. Nie należy jej mylić z czarnym rynkiem, który obejmuje nielegalne towary i usługi

19 Podaż to liczba lub ilość dóbr i usług oferowanych do sprzedaży po określonej cenie w określonym czasie.

20 Popyt określa ilość dóbr i usług jaką kupujący są w stanie nabyć. Poziom popytu zależny jest od dochodów konsumentów ich potrzeb i gustów, cen innych dóbr, którymi można dany towar zastąpić. Pewien wpływ na wysokość popytu mają także przewidywania konsumentów – jeśli np. spodziewają się podwyżki wynagrodzenia, to będą skłonni zapłacić za dany towar wyższą cenę lub kupić go na zapas.

21 Obserwowaliśmy mechanizm rynkowy na przykładzie sprzedaży śliwek w sklepiku obok szkoły w miesiącu październiku.

22 Wraz ze wzrostem ceny spadał popyt na śliwki. Należy jednak wziąć pod uwagę, że cena rosła, bo malała podaż śliwek w związku z końcem sezonu.

23 Poznaliśmy zasady działań marketingowych. Zdobyte informacje potrzebne nam będą do zorganizowania promocji wybranych produktów.

24

25

26

27

28 Przeprowadziliśmy wywiad ze specjalistą od marketingu w sieci sklepów Biedronka. Dowiedzieliśmy się, dlaczego w sklepie zmienia się położenie towarów, czy promocje mają duży wpływ na wzrost sprzedaży oraz jaki rodzaj reklamy w sklepie jest najbardziej skuteczny. Mogliśmy także poradzić się, jak zorganizować promocję wybranych przez nas produktów.

29 Przeprowadziliśmy badania lokalnego rynku. Poznaliśmy wszystkie placówki handlowe i usługowe w naszej wsi. Zebraliśmy informacje o rodzajach produktów, ich podaży i sposobach promocji.

30 W sklepie spożywczym Perła

31 Wywiad w sklepie chemicznym U Barana

32 W kwiaciarni Stokrotka

33

34 Poznawaliśmy prawa konsumenta

35

36 Federacja Konsumentów Stowarzyszenie Konsumentów Polskich Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Powiatowi Rzecznicy Praw Konsumenta

37

38

39 Światowy Dzień Konsumenta - międzynarodowe święto obchodzone corocznie 15 marca.

40 Zorganizowaliśmy spotkanie z Rzecznikiem Praw Konsumenta powiatu kwidzyńskiego

41 Przygotowaliśmy poradnik dla klientów zawierający rady dotyczące bezpiecznych zakupów i warunków reklamacji

42 Przeprowadziliśmy ankiety wśród klientów

43

44

45

46

47 Co poprawić Żeby nie sprzedawano dzieciom papierosów Być milszym dla klientów Mniej zaangażowania ze strony sprzedawców Mnie rozmów między sobą Większą uprzejmość oraz życzliwość Nic

48

49

50 Większość ankietowanych korzysta z zakupów w supermarketach mimo, że trzeba do nich dojechać ok. 15 km. Najpopularniejszym sklepem w Ryjewie jest Groszek Przyczyną, dla której ludzie wybierają sklep jest jego bliskie położenie oraz miła obsługa. Co dziwne, mniej istotną przyczyną jest niższa cena. Średnia ocena profesjonalizmu sprzedawców wynosi 4 w skali od 1 do 6. Jest to ocena dobra. Ludzie chcieliby być obsługiwani w miłej atmosferze i ten postulat wysuwają najczęściej. Część klientów reklamowała kupiony towar. Większość z nich nie miała z tym problemów.

51 Podzieliliśmy się na 3 grupy. Każda z grup prowadziła własne badania rynku.

52 Anna Liedtke; Adrianna Glebko; Zuzanna Baranowicz; Abigail Dubiel.

53 Soczki Szampony

54 Szampon Timotei – Producent: Unilever Skład: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Chloride, Dimethiconol, Parfum, Plyquaternium-10, TEA-Dodecylbenzenesulfonate, Laureth-23, Benzophenone-4, BHT, Disodium EDTA, 2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol, Cucumis Sativus, Propylene Glycol, PPG-9, Aloe Barbadensis, Sodium Hydroxide, CI 42090, CI 47005

55 Soczek Frugo – Producent: Foodcare Skład: woda, sok winogronowy, cukier, sok cytrynowy, sok z czarnych porzeczek, sok wiśniowy, przetarte owoce pitahaya, karmel (barwnik), aromat naturalny.

56 Dobry punkt wystawienia towaru; Zareklamowanie go przez ekspedientkę; Duże plakaty o promocji;

57

58

59

60

61

62 Ankietowani najczęściej kupują Frugo; Przy wyborze produktu kierują się głównie jakością; Miesięcznie na zakup soczków przeznaczają około 100 zł; Najczęściej kupują soczki w supermarketach.

63 Na kampanię reklamową: Każda przebrała się za inny kolor Frugo; Zabrałyśmy ze sobą kubeczki i przeprowadziłyśmy degustację; Polecałyśmy ludziom, żeby kupowali Frugo.

64

65 W dniu promocji sprzedaż Frugo wzrosła o 14%.

66 Wiktoria Adamczyk Kamila Kosiecka Kamil Doercks Karol Wit

67 PAPRYKA STRZYŻENIE WŁOSÓW

68 Papryka czerwona - bogactwo beta-karotenu. W 70% zaspakaja dzienne zapotrzebowanie na tę prowitaminę. To cenne źródło witaminę C, która wzmacnia naszą odporność, a także pomaga w walce ze zmarszczkami. Dodatkowo papryka czerwona zawiera rutynę - idealną dla pań o kruchych naczynkach krwionośnych, które wzmacnia. Papryka zielona - jest niskokaloryczna, idealna dla pań dbających o figurę. Zawiera spore ilości kwasu foliowego (jeden strąk to 1/4 dziennego zapotrzebowania na tę witaminę), polecana przyszłym mamom. Jest także bogactwem witamy młodości - witaminy E. Papryka żółta, pomarańczowa - źródło luteiny i zeaksantyny, które potrafią unieszkodliwić wolne rodniki w siatkówce oka, a nam zapewnić dobry wzrok. Papryki wszystkich barw zawierają komplet witamin z grupy B i dużo związków mineralnych: wapnia, potasu, żelaza, magnezu, manganu i miedzi. Są też bogate w błonnik. Opis produktu:

69

70 PAPRYKA- towar wyłożony jest w skrzynkach na półce. STRZYŻENIE WŁOSÓW- plakaty na ścianach w salonie,[dla stałych klientów promocje]

71

72

73

74

75

76

77

78

79

80 o Wśród ankietowanych połowa z nich kupuje paprykę, o Przy wyborze produktu większość kieruje się jakością, o Ankietowani przeznaczają od 5-10 zł. miesięcznie na zakup, o Wszyscy pytani kupują paprykę w sklepach w Ryjewie, Większość pytanych stwierdziło że wybiera zakład fryzjerski z powodu miłej obsługi, Ankietowani ocenili profesjonalizm obsługi na poziomie dostatecznym, Ankietowani zwrócili uwagę na niedostateczną czystość zakładu.

81 Propozycja promocji papryki! Na kampanię reklamową papryki przygotowaliśmy: Ulotki w kształcie papryki z jej właściwościami Przepisy na dania z papryki Plakat reklamowy

82

83 W dniu promocji sprzedaż papryki wzrosła o 10%. Nasza promocja okazała się skuteczna

84 Uczestnicy: Katarzyna Kroll Dominik Błaszków Ewelina Brodecka Maja Kucharska

85 Badane produkty:

86 Proszek Ariel - producent: Procter & Gamble - skład: od 5-15% anionowe środki powierzchniowo czynne, <5% kationowe środki powierzchniowo czynne, niejonowe środki powierzchniowo czynne, fosforany, mydło, zeolity, enzymy, kompozycja zapachowa, mothylpropional, heksyl, cinnamal. Chipsy Lays - producent: Frito-Lay - skład: ziemniaki, olej roślinny (w tym 32% słonecznikowego w mieszance olejów roślinnych), preparat aromatyzujący o smaku śmietankowego serka ze szczypiorkiem, cebula, wzmacniacz smaku (glutaminian munosowy), głanylan disolowy, cukier, glukoza, multodekstryna, pietruszka, aromaty (zawierają białka mleka, śmietankę), serwatka w proszku (z mleka), przyprawy, zioła, pieprz i sól

87

88 Oto wyniki naszej ankiety

89

90

91

92 Najczęściej kupowanym proszkiem jest Ariel Przy wyborze produktu klienci kierują się ceną Wg naszej ankiety mieszkańcy Ryjewa częściej kupują proszek w tutejszych sklepach

93

94 Mieszkańcy Ryjewa najczęściej kupują chipsy w tutejszych sklepach. Częściej kupują je młodsi. Często wybierają Laysy i StarChipsy

95 Nasza grupa przygotowała akcję promocyjną chipsów Lays. Przygotowaliśmy plakaty z hasłami reklamowymi i ulotki. Przygotowaliśmy degustację różnych smaków chipsów w sklepie Groszek

96

97 W wyniku naszej akcji promocyjnej sprzedaż chipsów w dniu promocji wzrosła do 12%

98

99

100


Pobierz ppt "Opiekunka naszej grupy : Pani Teresa Ruszczak Spotkaliśmy się po wakacjach. Podsumowaliśmy dotychczasowe zajęcia projektowe. Zastanawialiśmy się, jakie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google