Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Cele projektu : Dowiesz się, w jaki sposób za pomocą liczb, procentów, wykresów i obliczeń scharakteryzować swoją klasę. Zastosujesz wiadomości dotyczące.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Cele projektu : Dowiesz się, w jaki sposób za pomocą liczb, procentów, wykresów i obliczeń scharakteryzować swoją klasę. Zastosujesz wiadomości dotyczące."— Zapis prezentacji:

1

2 Cele projektu : Dowiesz się, w jaki sposób za pomocą liczb, procentów, wykresów i obliczeń scharakteryzować swoją klasę. Zastosujesz wiadomości dotyczące statystyki matematycznej w praktyce (zbieranie i opracowywanie danych). Statystyka to nauka, której przedmiotem zainteresowania są metody pozyskiwania i prezentacji, a przede wszystkim analizy danych opisujących różne zjawiska.

3 Zebranie danych dotyczących uczniów z danej klasy (waga, wzrost, rozmiar buta, waga przy urodzeniu, oceny, zachowanie, kolor oczu, zainteresowania, ilość włosów itp.). Opracowanie danych według obranego przez siebie schematu. Wykonanie wykresów, tabel, diagramów. Porównanie wyników z innymi ciekawymi wielkościami. Wykonanie prezentacji multimedialnej oraz plakatu ze zdjęciami uczniów z dzieciństwa

4

5 Każdy z członków naszej klasy w pakiecie z imieniem otrzymał również zdrobnienie, nadane nam przez rodziców. Dotąd każde było ściśle tajne. Dołożyłyśmy wielu starań, aby ujrzały światło dzienne. Paweł Gabrysiunia Kordzik Niunia Wera Rafałek Przemek Wojtek Klaudziusza Kryszka Julka Kubunio RobertAdusia Karolcia Dominisia Łukaszek Adusia Paula Majk Sebuś Dawid Izuś Mateusz Paffcio

6 1. Średnia arytmetyczna - Jest to iloraz sumy tych liczb przez ich ilość Jak liczymy : = = 4,6 KtoŚrednia ocen 1 semestr kl.2 Paweł D2 Gabrysia D4,4 Kordian D3,2 Weronika D3,3 Rafał G3 Weronika G3,8 Przemek L2 Wojtek P3,9 Klaudia R4 Krzysiek R2,5 Julita R2,9 Kuba S5 Robert S4,1 Ada S4,7 Karolina S4,8 Dominika S3,8 Łukasz W3,18 Łukasz W2,1 Ada W4,2 Paulina Z4,3 Sebastian Z3,8 Dawid Z3,8 Iza Ż3,6 Mateusz Ż4 Paweł Ż3,8

7 Ciąg dalszy Na powyższym wykresie widzimy, o ile podnieśliśmy bądź opuściliśmy się w nauce. Tu, gdzie widnieje 0, osoba uczy się tak samo.

8 Mediana – liczba lub wynik środkowy w serii uporządkowanych rosnąco danych; Każdemu po kolei zdejmowaliśmy buty i sprawdzaliśmy ich rozmiar. Wszystkie wypisałyśmy w kolejności niemalejącej tutaj : 35, 37, 37, 38, 38, 38, 38, 39, 39,39, 39, 40, 41, 41, 41, 41, 41, 41, 41, 41, 43, 45, 45, 46, 46, 47 wynik środkowy = (41+41):2=41 * Największe buty świata mają długość 5,5 m i 2 m wysokości. Aby je wykonać, wykorzystano tyle skóry, ile potrzeba na zrobienie 250 par butów w normalnym rozmiarze.

9 Modalna – wynik, który w serii danych wystąpił najczęściej; Pod lupę wzięliśmy naszą wagę przy urodzeniu 3+3,8+5+3,5+3,2+3,8+3,2 +3,8+ 3,4+ 3,95+ 3,2+3,5+3,2+3, ,4+ 5 = 63,35 kg MODALNA WAGI PRZY URODZENIU W KL. IID = 3,2 KG

10 Rozstęp – różnica między największą i najmniejszą liczbą w serii danych; Pod lupę znowu wzięliśmy wagę przy urodzeniu 3+3, ,5+3,2+3,8+3,2 +3,8+ 3,4+ 3,95+ 3,2+3,5+3,2+3, ,4+ 5 = 63,35 kg Rozstęp: 5-2=3

11 Najczęstszym kolorem oczu u ludzi jest brązowy, co można zobaczyć również w naszej klasie. Najrzadszym zaś jest zielony, z czym również się zgadzamy.

12 Pytając uczniów naszej klasy o ich ulubiony przedmiot, uzyskaliśmy następujące odpowiedzi : Matematyka, Wos, Geografia, Biologia, w-f, Angielski, Plastyka

13 Rywalizację w IId wygrał W-F, który uwielbiają chłopcy. * Twórca teorii względności e=mc², Albert Einstein, uwielbiał geografię. Miłością do tego przedmiotu zaraził go tata.

14 To jest nasz wzrost przedstawiony za pomocą tabeli łodygowo- listkowej (2*162)+163+(6*165)+(3*167) (2*180) = 4228 cm *Tej samej wysokości co my wszyscy, jest wieża w zamku w Książu, którą dobudowano w 1908 r.

15 Średnia : 4228 =169,7 cm ,157,162,162,163,165,165,165,165,165,167,167,167,168,170,171,172,174,175,176,180,18 0,184,188 Modalna : 165 *Najwyższy człowiek świata ma 2,47 m wzrostu. Najmniejszy natomiast zaledwie 50 cm.

16 Poniżej umieszczony jest wykres, na którym przedstawiamy, jakie sporty uprawiają uczniowie w naszej klasie. Czy to piątek, czy sobota chłopak wyjmie piłkę z błota. Dziewczyny w ślicznym dresie paradują na fitnesie. A nasza pani w adidasach biega po Knyszyńskich lasach.

17 Po podliczeniu wszystkich samogłosek w naszych imionach obliczyliśmy, że jest ich 81. Według kalendarza gregoriańskiego, 81 dzień roku to 14 luty ! Walentynki

18 Przeciętna ilość włosów blondyna : bruneta : szatyna : Łączna ilość włosów w naszej klasie : 9* * * = * Biorąc pod uwagę, że włosy co miesiąc rosną średnio o 1cm, to w czasie kiedy się znamy, urosły o 20 cm.

19 =1444 kg 1444 kg to tyle samo, co waga pustego samochodu Peugot Partner. *Waga najgrubszego człowieka świata 564 kg. Waga ciała nigdy nie jest sprawiedliwa. Jeden waży za dużo, drugi za mało. Każdy uczeń naszej klasy zdradził, ile obecnie waży.

20 Przeprowadziliśmy w naszej klasie ankietę na temat tego, kto boi się dentysty. Wyniki przedstawiliśmy na poniższym wykresie. Dowcip: Pacjent: Panie doktorze, co mi pan radzi, mam żółte zęby? Dentysta: Radzę dobrać brązowy krawat.

21 Tą fotografią kończymy naszą prezentację. Prosimy o pozytywne ocenienie na wcześniej rozdanych kartach Przegląd Młodych Talentów

22

23 Po długich przygotowaniach i mozolnej pracy doszliśmy do końca. Uczniowie mieli trochę problemów z dowiedzeniem się od rodziców, ile ważyli kiedy się urodzili. Poradziliśmy sobie i bez tej informacji od niektórych osób. Oprócz tego wszystko wyszło jak należy. Miejmy nadzieję, że wszystkim się podobało i pani też będzie z nas zadowolona.


Pobierz ppt "Cele projektu : Dowiesz się, w jaki sposób za pomocą liczb, procentów, wykresów i obliczeń scharakteryzować swoją klasę. Zastosujesz wiadomości dotyczące."

Podobne prezentacje


Reklamy Google