Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Czyli co Internet wie o Tobie, tak naprawdę dzięki Tobie ( Daniel Biesiada | Microsoft | ) ( micro: | blog: dbiesiada.com/blog.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Czyli co Internet wie o Tobie, tak naprawdę dzięki Tobie ( Daniel Biesiada | Microsoft | ) ( micro: | blog: dbiesiada.com/blog."— Zapis prezentacji:

1 Czyli co Internet wie o Tobie, tak naprawdę dzięki Tobie ( Daniel Biesiada | Microsoft | danieb@microsoft.com ) ( micro: dev2tech @facebook | blog: dbiesiada.com/blog ) ( LinkedIn/in/dbiesiada | Quora/Daniel-Biesiada ) SOCIAL DATA

2 TE LOGA ZNAMY:

3 ALE WSZYSTKICH TYCH JUŻ MOŻE NIE..

4 DLACZEGO O TYM ROZMAWIAMY? Fenomen sieci społeczniościowych Ekhibicjonizm użytkowników (w tym mój własny.. o zgrozo!) Zbiorowa tożsamość w kontekście: Ryzyka (tak czysto socjologicznie) Szanse biznesowe

5 ZACZNIJMY OD PROSTYCH PRZYKŁADÓW (FOURSQUARE) Załóżmy, że mieszkamy w NYC Oto mapa ciepła wygenerowana na podstawie rocznych danych jednego z użytkowników Co by tu dodać…? Mnóstwo danych!

6 LUDZIE LOGUJĄ CO JEDZĄ, KIEDY IDĄ SPAĆ, BUDUJĄ ONLINE KOMPLETNY GRAFIK DNIA! Źródło: New York Times & http://www.ejavi.com/javiDiet/

7 A CO Z MOIMI UCZUCIAMI? http://www.moodscope.com/

8 PRZEKAŻECIE DANE O SWOIM KONCIE BANKOWYM..do Mint.com? To bezpieczne ( przynajmniej tak mówią.. ) A oni powiedzą Ci ile wydajesz na żarcie, gry, kino.. Go-Go Skategoryzują wydatki w ładnych raportach i podpowiedzą jak oszczędzać.

9 TO KONSUMENCKIE BI (BUSINESS INTELLIGENCE) DLA NAS, DEFINIUJĄCE NAS.. A właśnie, co jeśli to nie my a ktoś nas zdefiniuje? To Harlem/NYC: Czerwny = Populacja czarnych Niebieskie = Populacja białych Pineski => gdzie przebywamy w mieście Załóżmy, że jesteśmy biali w NYC/US wpadamy w klasyczny model segregacji rasowej

10 INNY PRZYKŁAD RODEM Z BI: KOMPUTERY HANDLUJĄCE NEWSAMI http://www.nytimes.com/2010/12/23/business/23trading.html?_r=1&partner=rss&emc=rss

11 JAK ODNIEŚĆ SUKCES (REACH) JEŚLI MARZYMY O POZYSKANIU DANYCH POD BI

12 ILE I CZEGO SZUKAMY W SIECI Żaden sekret, Google Web History dostarcza raportów:

13 I TAK.. JAKBY DOBRZE POSKŁADAĆ DANE, WIEMY: - KTÓRE AKTYWNOŚCI ZACZYNAMY O 6 RANO - KTÓRE O 9?

14 ANALIZA TWITTERA* * Wierzę, że do FB takie narzędzia też są..

15 JEST TAKI CZŁOWIEK, KTÓRY PUBLKUJE KOMPLETNY RAPORT O SOBIE (ROCZNY) http://feltron.com/ar09_01.html Sprawdźcie!

16 JEDNA STRONA Z RAPORTU (NA ZACHĘTĘ)

17 DLACZEGO LUDZIE TO ROBIĄ? To się nazywa Life Logging (sprawdźcie na Wikipedia) To nic nowego (pierwsze eksperymenty to lata 40-te) Teraz coraz bardziej popularne.. (Web 2/3.0) Ile nowych startupów co roku?

18 Zbiorowa (grupowa) tożsamość Kryzys tożsamości Polityka Wsparcie społeczne Sales Force Automation (SFA) Marketing Zarządzanie reputacją i autorytetem w sieci Analiza (Data Mining) danych społecznościowych Szanse biznesoweBehawioryzm i związane z nim ryzyka

19 PRZYKŁAD Z DZIŚ… SMUTNY TROCHĘ Użytkownik Internetu: Szuka pracy.. Ma ciekawe referencje, mnóstwo doświadczenia, wyróżniające się CV Dział HR dostał 300 takich CV na 2 wakaty: Koszt rekrutacji jeśli spotkamy się z wszystkimi?! Szukamy powodu, aby odrzucić CV a nie zatrzymać, z byle powodu… - W godzinach 9-17 siedzi non stop na FB i Twitterze. - O Boże.. Pół nagie zdjęcie na serwisie randkowym.. Bleeee! - Zjechał swojego ostatniego pracodawcę na odchodne.. Niedojrzały jeszcze jakiś. - Nie lubi sushi.. Nie chcemy go

20 WRÓĆMY DO PYTANIA, DLACZEGO…? Kogo to obchodzi? To i tak się dzieje, więc..: Skupmy się jak sobie radzić i wykorzystać te mechanizmy w poniższych rolach/scenariuszach: Konsument Usługi społecznościowe Dostawca tychże usług

21 KILKA PRZYKŁADÓW DLA PODBICIA MOCY Mapa relacji na FB (wygląda trochę jak mapa połączeń lotniczych, prawda?)

22 PRYWATNOŚĆ W INTERNECIE

23 PLATFORMA FB (DLA PROGRAMISTÓW) - SOCIAL API S FB się chwali takimi partnerami, z applikacjami zintegrowanymi z serwisem:

24 FB-DEV A POLITYKA PRYWATNOŚCI

25 ZOSTAWMY FB, POLICZMY WSZYSTKICH http://blogs.wsj.com/wtk/

26 WIĘC TAK NA WSZELKI WYPADEK.. CZĘŚĆ WSPÓLNA?

27 PUBLICZNE DANE I ŁĄCZENIE ICH - ANALITYKA (A+B=C)

28 ŻYJEMY W CZASACH, GDZIE NIE POTRZEBNE KLACZYCZNE BADANIA MARKETINGOWE ABY ZBUDOWAĆ TO:

29 PYTANIA & INFORMACJE O ŹRÓDŁACH A few words on sources and inspirations: Flowind Data - Blog (www.flowingdata.com) Wall Street Journal What they know - Blog: http://blogs.wsj.com/wtk/ Digits – News on Technology - Blog: http://blogs.wsj.com/digits/ Nicholaus Felton – Social BI specialist from NYC: http://feltron.com/ Google Web History Portal and Graphs Good.Is portal (part of MSN by the way, cool site with © by Microsoft, check it) http://www.good.is/infographics - INFOGRAPHICS


Pobierz ppt "Czyli co Internet wie o Tobie, tak naprawdę dzięki Tobie ( Daniel Biesiada | Microsoft | ) ( micro: | blog: dbiesiada.com/blog."

Podobne prezentacje


Reklamy Google