Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23"— Zapis prezentacji:

1 Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
     - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801  |

2 Wprowadzenie Ponieważ plan marketingowy stanowi niezwykle ważną część składową biznes planu, postanowiliśmy poświęcić jedną z części „Prawd oczywistych Finite”, tylko i wyłącznie na opisanie istoty tworzenia planu marketingowego.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801  |

3 Budowa planu marketingowego
Przygotowując plan marketingowy określamy: cele, działania, budżet, uwzględniając przy tym aktualną sytuację rynkową w zakresie: popytu konsumpcyjnego i trendów u kupujących produktu (dane dotyczące sprzedaży, dochodów, kosztów, zysków), konkurencji (pozycja konkurentów i ich działania), dystrybucji (typy pośredników, rodzaje odbiorców, kanały dystrybucji, ceny i opłacalności transakcji)      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801  |

4 Cele marketingowe Określając cele marketingowe jako główne kryterium obieramy sobie czas, stąd też cele: krótkoterminowe, długoterminowe. Należy pamiętać, że każdy zrealizowany cel krótkoterminowy przybliża nas do realizacji celów zaplanowanych w dłuższym okresie czasu. Cele marketingowe powinny zostać określone w formie rzeczowej i finansowej.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801  |

5 Analiza sytuacji rynkowej
Analizując sytuację rynkową należy dokonać analiz w odniesieniu do produktu z zakresu wielkości sprzedaży, struktury, dochodów, kosztów, zysków w odniesieniu do produktu. Następnie bardzo istotne jest poznanie konkurencji oraz zgromadzenie i przeanalizowanie danych dotyczących własnego potencjału, szans i zagrożeń. W kolejnym kroku definiujemy grupę docelową dla naszych produktów i usług, aby na końcu skoncentrować się na samym produkcie. Dobrze wiedzieć co wyróżnia nasz produkt wśród innych znajdujących się na rynku, jaką ma przewagę konkurencyjną i co czyni go szczególnie atrakcyjnym dla klienta, mając taką wiedzę możemy celniej kierować swoje działania marketingowe.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801  |

6 Działania marketingowe
Zaplanowane do realizacji cele można osiągać wykonując konkretne działania. Zatem kolejnym etapem w budowie planu marketingowego jest przygotowanie harmonogramu realizacji. Działania należy zaplanować tak, aby zrealizowanie jednego determinowało podjęcie kolejnego. Rodzaje działań marketingowych: krótkoterminowe, średnie, długoterminowe.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801  |

7 Budżet Opracowując cele marketingowe i działania zmierzające do ich realizacji nie możemy zapomnieć, że pewnych rzeczy nie da się osiągnąć bez nakładów finansowych. Dlatego też należy opracować biznes plan, w którym określimy jakie środki finansowe zostaną przeznaczone na ich realizację.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801  |

8 Mechanizmy kontrolne Po określeniu celów marketingowych, działań zmierzających do realizacji planu, które rozmieszczamy w czasie w postaci harmonogramu działań oraz budżetu niezbędnego do ich realizacji, należy jeszcze określić mechanizmy kontrolne. Określając i wdrażając mechanizmy kontrolne możemy zachować odpowiednią kolejność podejmowanych działań, a jednocześnie odpowiednio reagować na wszelkie zmian zachodzące na rynku.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801  |

9 Podsumowanie Przygotowany przez nas plan marketingowy stanowi niezwykle ważny element całego planu rozwoju przedsiębiorstwa czy też przedsięwzięcia. Nie należy jednak zapominać o jeszcze istotniejszej kwestii, a mianowicie, że wyznacza on jedynie kierunek naszych działań. Zatem pamiętając, że sytuacja na rynku jest dynamiczna i ulega zmianom, zawsze trzeba być na nie gotowym. Dzięki elastyczności możemy pozwolić sobie na dokonywanie uzasadnionych zmian i korekt w pierwotnym planie.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801  |

10 … ciąg dalszy nastąpi ;)
W kolejnych odcinkach odpowiemy na szereg kolejnych nurtujących Was pytań dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801  |

11 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl
Dziękujemy za uwagę! Biuro Rachunkowe FINITE INFOLINIA: 801  ul. Przejazd 6/67 | Warszawa| tel. 22  |      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801  |


Pobierz ppt "Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23"

Podobne prezentacje


Reklamy Google