Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Turystyka religijna - cechy wyróżniające w branży usług turystycznych 21.04.2006 PWSZ Nowy Sącz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Turystyka religijna - cechy wyróżniające w branży usług turystycznych 21.04.2006 PWSZ Nowy Sącz."— Zapis prezentacji:

1 Turystyka religijna - cechy wyróżniające w branży usług turystycznych PWSZ Nowy Sącz

2 Cel usług turystycznych z punktu widzenia organizatora turystyki - świadczenie usług w oparciu o wartości religijne dla: Zysku finansowego (działalność komercyjna) Zysku finansowego (działalność komercyjna) Duszpasterstwa (działalność non profit) Duszpasterstwa (działalność non profit)

3 Cel usług turystycznych z punktu widzenia odbiorcy usług turystycznych - ubogacenie duchowe wartościami religijnymi przez: Zwiedzanie miejsc sakralnych Zwiedzanie miejsc sakralnych - Tradycyjne dotknięcie sacrum - Odpoczynek - Odprężenie Przeżycie sacrum Przeżycie sacrum - Poznawanie m. sakr. - Odpoczynek - Odprężenie

4 Schemat, który funkcjonował: Instytucje świeckie Instytucje świeckie Instytucje religijne Instytucje religijne Organizator turystyki - świadczenie usług w oparciu o wartości religijne dla: Zysk finansowy (działalność komercyjna) Zysk finansowy (działalność komercyjna) Duszpasterstwo (działalność non profit) Duszpasterstwo (działalność non profit) Odbiorca usług turystycznych - ubogacenie duchowe wartościami religijnymi przez: Zwiedzanie Zwiedzanie Przeżycie sacrum Przeżycie sacrum

5 Transport osób, bagażu Transport osób, bagażu Wyżywienie Wyżywienie Zakwaterowanie Zakwaterowanie Bezpieczeństwo Bezpieczeństwo Składniki podstawowe turystyki Są te same dla wszystkich gałęzi branży turystycznej. Standard usług zależy od zamożności odbiorców. Wymagania odbiorców w turystyce religijnej często bywają niższe od przeciętnych w danej grupie – ale nie zawsze.

6 W marketingu skierowanym do odbiorców usług turystyki religijnej trzeba uwzględnić: 1. Wszystkie składniki produktu turystycznego muszą uwzględniać kulturę i etykę religii: a) odbiorców usług b) środowiska w którym usługa jest świadczona Np.: zasady zwiedzania obiektów sakralnych, obowiązujące posty,…

7 2. Kalendarz liturgiczny oraz zwyczaje związane z różnymi okresami w ciągu roku a) odbiorców usług b) środowiska w którym usługa jest świadczona Np.: Boże Narodzenie w Kościele Katolickim i Prawosławnym, Dzień święty -Muzułmanie – piątek Żydzi – sobota Chrześcijanie - niedziela W marketingu skierowanym do odbiorców usług turystyki religijnej trzeba uwzględnić:

8 3. Znajomość personalnych i terenowych struktur organizacyjnych religii. W marketingu skierowanym do odbiorców usług turystyki religijnej trzeba uwzględnić:

9 Dla Kościoła Katolickiego Ordynariusz – osoba odpowiedzialna za duszpasterstwo na danym terenie Wikariusz – pomocnik ordynariusza Rektor, delegat, dyrektor – osoba odpowiedzialna w imieniu ordynariusza Struktury diecezjalne: Struktura terenowa: - Kraj - Archidiecezja - Diecezja - Dekanat - Parafia - Rektorat Struktura personalna: - Episkopat - Arcybiskup - Biskup, bp. pomocniczy - Dziekan - Proboszcz, Wikariusz - Rektor Diecezja, parafia, rektorat – między nimi są relacje na zasadzie przełożeństwa. Pozostałe struktury mają na celu wspomaganie organizacji duszpasterstwa ale nie współzależności. Tytuły: prałat, kanonik nie są stopniami w hierarchii lecz odznaczeniami

10 4. W turystyce pobytowej – przeżyciowej musi być łatwy dostęp z bazy noclegowej do kaplicy, lub kościoła. 5. Do organizacji turystyki pobytowej – przeżyciowej koniecznie potrzebne są osoby duchowne. ( w innych dobrze jeśli są). W marketingu skierowanym do odbiorców usług turystyki religijnej trzeba uwzględnić:

11 5. Obowiązujące zakazy organizacji akcji religijnych np.. Pielgrzymek do miejsc urojonych objawień W marketingu skierowanym do odbiorców usług turystyki religijnej trzeba uwzględnić: 6. Właściwe nazewnictwo Wycieczka – pielgrzymka; Ksiądz – Pastor obóz - rekolekcje

12 7. Program duszpasterski opracowywany przez osoby duchowne na bieżący okres roku W marketingu skierowanym do odbiorców usług turystyki religijnej warto uwzględnić:

13 Zagadnienia dotyczące turystyki religijnej znajdują się w linku Opracowania na:


Pobierz ppt "Turystyka religijna - cechy wyróżniające w branży usług turystycznych 21.04.2006 PWSZ Nowy Sącz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google