Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SPORZĄDZANIE I UKŁAD PISMA WYCHODZĄCEGO Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SPORZĄDZANIE I UKŁAD PISMA WYCHODZĄCEGO Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny."— Zapis prezentacji:

1

2 SPORZĄDZANIE I UKŁAD PISMA WYCHODZĄCEGO Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny

3 PODSTAWY PRAWNE Wprowadzenie blankietów korespondencyjnych (papierów firmowych) w instytucji publicznej reguluje instrukcja kancelaryjna wprowadzana na mocy art. 6 ust. 2 ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z dnia 14 lipca 1983 roku (Dz. U. Nr 38, poz. 173), Zarządzenie Nr 4/2007 Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego z dnia 17 stycznia 2007 r. w sprawie: wprowadzenia "Instrukcji Kancelaryjnej" oraz "Instrukcji o organizacji i zakresie działania Archiwum Akademii Medycznej w Warszawie", Zarządzenie Nr 20/2009 Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego z dnia 2 marca 2009 r. w sprawie: wprowadzenia nowych wzorów papierów firmowych obowiązujących w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym,

4 OMÓWIENIE WZORÓW PAPIERÓW FIRMOWYCH 2. STOPKA 1. NAGŁÓWEK

5 OMÓWIENIE WZORÓW PAPIERÓW FIRMOWYCH 2. STOPKA 1. NAGŁÓWEK

6 OMÓWIENIE WZORÓW PAPIERÓW FIRMOWYCH 2. STOPKA 1. NAGŁÓWEK

7 OMÓWIENIE WZORÓW PAPIERÓW FIRMOWYCH 2. STOPKA 1. NAGŁÓWEK

8 PRZYKŁADOWE PISMO WYCHODZĄCE CZĘŚCI SKŁADOWE PISMA WYCHODZĄCEGO blankiet korespondencyjny, blankiet korespondencyjny, znaki powoławcze, znaki powoławcze, nagłówek - nazwa własna adresata, nagłówek - nazwa własna adresata, tytuł sprawy, tytuł sprawy, powitalny zwrot grzecznościowy, powitalny zwrot grzecznościowy, treść pisma wychodzącego, treść pisma wychodzącego, pożegnalny zwrot grzecznościowy, pożegnalny zwrot grzecznościowy, wykazanie ilości załączników, wykazanie ilości załączników, podanie do wiadomości, podanie do wiadomości, parafa referenta. parafa referenta.

9 BLANKIET KORESPONDENCYJNY

10 ZNAKI POWOŁAWCZE

11 ZNAKOWANIE SPRAW (PISM) Znak pisma: APF APF Dziekanat Wydziału Farmaceutycznego Numer sprawy w spisie spraw Skrócona cyfra roku Przekazywanie akt do Archiwum

12 NAGŁÓWEK - NAZWA WŁASNA ADRESATA

13 TYTUŁ SPRAWY

14 POWITALNY ZWROT GRZECZNOŚCIOWY

15 TREŚĆ PISMA WYCHODZĄCEGO

16 ANALIZA TREŚCI PISMA

17 POŻEGNALNY ZWROT GRZECZNOŚCIOWY

18 WYKAZANIE ILOŚCI ZAŁĄCZNIKÓW

19 PODANIE DO WIADOMOŚCI

20 PODANIE DO WIADOMOŚCI – ZASADA I

21 PODANIE DO WIADOMOŚCI – ZASADA II

22 PARAFA REFERENTA

23 OGÓLNE CECHY PISMA WYCHODZĄCEGO W zasadzie każde pismo wychodzące powinno być: sformułowane w sposób jasny i zrozumiały, przejrzyste, opracowane ze szczególną starannością, zredagowane zgodnie z obowiązującymi zasadami pisowni, utrzymane w uprzejmej formie, sformułowane w sposób ścisły i zwięzły, powinno dotyczyć jednej sprawy.

24 STOSOWANIE SKRÓTÓW W PIŚMIE WYCHODZĄCYM inż. inżynier prof. profesor doc. docent kpt. kapitan ul. ulica np. na przykład poz. pozycja godz. godzina dr doktor mgr magister nr numer pkt punkt wg według cm centymetr m metr kg kilogram t tona zł złoty a/a ad acta (odłożyć do akt) ca circa (około, prawie) etc. et cetera (itd.) P.T. pleno titulo (pełnym tytułem)

25 STOSOWANIE SKRÓTOWCÓW W PIŚMIE WYCHODZĄCYM bhp. bezpieczeństwo i higiena pracy itd. i tak dalej itp. i temu podobne ww. (także w/w) wyżej wymieniony cdn. ciąg dalszy nastąpi tzn. to znaczy

26 PODSUMOWANIE – UWAGI KOŃCOWE po pierwsze, przy konstruowaniu pisma należy zastanowić się nad stylem wizualnym; w układzie blokowym, odstęp między wierszami jest pojedynczy, pismo pisze się równo od lewego do prawego marginesu, tekst jest wyjustowany, a poszczególne myśli oddziela się podwójną interlinią; w układzie wierszowanym odstępy są co 1,5 linii, tytuły i podtytuły występują na środku, także nagminnie stosuje się akapity (wcięcia), są one zawsze tej samej wielkości, Po wtóre, należy pamiętać o znakowaniu pisma, w naszym systemie kancelaryjnym na znak pisma składa się akronim (kod) komórki organizacyjnej (np. A), symbol klasyfikacyjny z jednolitego rzeczowego wykazu akt (np – narady administracyjne), kolejny numer sprawy (pisma) i aktualny rok kalendarzowy, Po trzecie, bezwzględnie należy stosować blankiety korespondencyjne (papiery firmowe), to one decydują o naszej tożsamości, wyróżniają nas z otoczenia, świadczą o znajomości tajników pracy biurowej, mówią wreszcie o naszej kulturze i szacunku do siebie i adresata.

27 Dziękuję za uwagę, do zobaczenia na stronach pism…


Pobierz ppt "SPORZĄDZANIE I UKŁAD PISMA WYCHODZĄCEGO Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny."

Podobne prezentacje


Reklamy Google