Kalendarium Koła Rodzin Rzemieślniczych przy Cechu w Środzie 2011.

Prezentacja na temat: "Kalendarium Koła Rodzin Rzemieślniczych przy Cechu w Środzie 2011."— Zapis prezentacji:

1 Kalendarium Koła Rodzin Rzemieślniczych przy Cechu w Środzie 2011

2 Wielkopolskie Rzemiosło dla Jana Pawła II 2 kwietnia w poznańskiej Farze odbyła się Msza św. przed beatyfikacją Jana Pawła II, zamówiona przez wielkopolskich rzemieślników. Środę reprezentowała starszyzna cechowa, poczty sztandarowe oraz rodziny rzemieślnicze

3 X Pielgrzymka Rodzin Katyńskich i Sybirackich 28 maja na terenie Ranczo w Dolinie w Dąbrówce Kościelnej odbyła się X Pielgrzymka Rodzin Katyńskich i Sybirackich, w której brali udział średzianie, członkowie i sympatycy Koła Rodzin Rzemieślniczych przy naszym Cechu. Mszę św. polową przy obelisku odprawił z patriotyczną homilią ks. dziekan Karol Kaczor. Swoimi występami uroczystość uświetnili: Chór Rzemieślniczy ze Swarzędza i młodzież szkolna. Po części historycznej miała miejsce biesiada rodzin katyńskich, sybirackich i rzemieślniczych. Było miło.

4 4 czerwca średzianie w tym członkowie Koła Rodzin Rzemieślniczych udali się z pielgrzymką do Sanktuarium Maryjnego w Licheniu. Coroczna Pielgrzymka do Lichenia

5 Ojciec Jan Góra – dominikanin – zbierał klucze. Oczywiście na Lednicę Przez cały maj Średzki Cech razem z Kołem prowadził zbiórkę starych kluczy. Dwa kartony zebranych kluczy zostały zawiezione Ojcu Górze przez Starszego Cechu. Z kluczy tych powstanie pomnik dziękczynienia pod Bramą Rybą na polach lednickich.

6 Opatrunek na Ratunek Do ogłoszonej przez Redemptoris Missio akcji "Opatrunek na Ratunek" dołączył się - z dużym sukcesem - Średzki Cech wraz z Kołem Rodzin Rzemieślniczych. W ciągu 2 tygodni zebraliśmy wór środków opatrunkowych.

7 Uwolniliśmy książki w 2011 roku Książkowa inicjatywa Cechu i Koła Rodzin Rzemieślniczych – po raz drugi w międzynarodowej akcji Bookcrossing'u uwolniliśmy książki.

8 U cichych braci na pustkowiu W lipcu członkowie i sympatycy Koła Rodzin Rzemieślniczych przy Cechu w Środzie wyjechali na pielgrzymko-wycieczkę - tym razem do Woźnik. Tu w kościele p.w. Ojca Franciszka in. Deserto (na pustkowiu) na wzgórzu Wyrwał uczestniczyliśmy we mszy świętej. Po niej zwiedziliśmy odrestaurowane podziemia. Następnie udaliśmy się do Porażyna na basen.

9 Jak otwieraliśmy wrota do tajemnic lasu i drzwi do kościoła w Gąsawie W sierpniu udaliśmy się na pielgrzymko-wycieczkę do Gąsawy. Tu w najpiękniejszym w Europie, barokowym, modrzewiowym kościołku uczestniczyliśmy we mszy św. Po niej udaliśmy się do Nadleśnictwa Gołąbki na ścieżkę edukacyjną po lesie z przewodnikiem.

10 Lednica Seniora 2011 W pierwszą sobotę września Koło Rodzin Rzemieślniczych wraz z sympatykami Koła udało się na Lednicę Seniora pod Bramę Rybę. Każdy otrzymał pamiątkowy klucz i skałę. My natomiast ofiarowaliśmy Ojcu Górze duży, drewniany klucz.

11 Motyl Muzeum Holocaustu w Houston w USA, organizuje zbiórkę ręcznie wykonanych motyli, z których powstanie wielka wystawa. Plan jest ambitny - zebranie 1 500 000 ręcznie wykonanych motyli. Ma to odpowiadać liczbie dzieci, jakie zginęły w Holocauście. Do tej akcji czynnie włączyły się członkinie i sympatycy Koła Rodzin Rzemieślniczych przy Średzkim Cechu – planujemy wysłać około 1000 kolorowych, papierowych motyli

Pobierz ppt "Kalendarium Koła Rodzin Rzemieślniczych przy Cechu w Środzie 2011."