Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon."— Zapis prezentacji:

1 1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon

2 Jak to dokładnie robić, by sprzedaż była naprawdę skuteczna i łatwiejsza niż dziś? Czym się zajmiemy? 1. Praca w sprzedaży nie męczy i daje efekty. 2. Nieznane konsekwencje zasady Pareto w zarządzaniu sprzedażą i nie tylko. 3. Prospecting i techniki pracy, które wzmacniają wzrost obrotów i marży. 2 Co zrobimy?

3 Czy problem z planowaniem i organizacją czasu jest pochodną efektu pełnej szafy? Planowania i organizacji czasu uczyłem się u jezuitów. Mówili rzecz prawie oczywistą: „Jeśli nie potrafisz pozbywać się zbytecznych przedmiotów, to na pewno nie pozbędziesz się zbytecznych czynności, a bez wyzbycia się zbytecznych działań, nigdy nie będziesz mieć dość czasu na konieczne”.

4 Mądrzy handlowcy, szefowie sprzedaży, prezesi firm, jak doświadczeni jezuici, co roku znajdują czas (co najmniej 3 dni!) na zrobienie porządków, opróżnienie szafy!  Twój stary sposób był dobry na wczoraj, ale czy nadal zadziała dziś?  Jakie metody sprawdziły się naprawdę w ciągu ostatnich trzech lat?  Których klientów w tym czasie pozyskaliśmy i jak?  Którzy weszli do grona kluczowych klientów w tym czasie?  A których straciliśmy i dlaczego?  Jakie zmiany rynku wymagają dziś zmian od Ciebie? Czy nie czas na refleksję całego zespołu?

5 Czy naprawdę macie odwagę wyciągnąć wnioski z zasady Pareto? Jak mądrze analizować, by był z tego efekt? Jakie praktyczne wnioski w Twojej pracy powinna podsunąć zasada Pareto?

6 Pierwsza herezja biznesowa to praktyczne przekonanie, że wszystkie działania są tak samo istotne, a obsługa każdego klienta jednakowo ważna „Wszyscy są równi, a niektórzy są równiejsi od innych” Pierwsza reguła właściwej organizacji: Zacznij od precyzyjnego wyznaczenia celów, a gdy jest ich więcej, ustal hierarchię, która pozwoli na priorytetyzację działań! Druga zasada właściwej organizacji: Dobierz, przygotuj i zastosuj narzędzia, które pozwolą skutecznie osiągnąć postawione cele.

7 A co z reperkusjami praktycznymi podwójnej zasady Pareto? Aż trudno uwierzyć, ale nie tylko statystyka, ale przede wszystkim praktyka pokazuje, że niemal w każdej pracy i w każdej firmie, ale też w życiu prywatnym jest takie zaledwie 5% działań, klientów, wysiłków, nakładów, które przekładają się aż na blisko połowę całego efektu! Czy wiesz, które to 5% w Twoim przypadku i jakie z tego płyną dalsze wnioski?

8 Nieskuteczność, złe metody pracy, niewłaściwy dobór firm w zdobywaniu nowych klientów gwałtownie zwiększają koszty pozyskiwania nowych klientów W zależności od specyfiki prowadzonej działalności oraz efektywności w przeciwdziałaniu rotacji klientów firmy z różną intensywnością oraz bardzo zróżnicowaną skutecznością koncentrują się na zdobywaniu nowych klientów. Przeciętnie baza obsługiwanych klientów w stosunku do bazy klientów rzeczywistych jest większa od 19,3% do 577,8%. W tej grupie mieści się aż 80% firm objętych badaniem. Przeciętna skuteczność pozyskiwania nowych klientów jest jeszcze bardziej zróżnicowana i wynosi od 0,23% do 67,3% dla przeciętnych 80% badanych. 3 najsłabsi na firm w całej grupie mają zerowa skuteczność, a 7 wyjątków wśród najlepszych - 100%. Jak sądzisz, ile czasu i kasy marnujesz na nieskuteczne działania w zakresie pozyskania nowych klientów? A ile na nieefektywne działania w ogóle? Liczyłeś kiedyś, ile tracisz w efekcie?

9 Co musisz zrobić w praktyce, by Twój plan sprzedaży był dobry? Uważaj, aby Twoje przywiązanie do własnego planu i zawartych w nim pomysłów nie przeważyło nad celem, któremu ten plan ma służyć. Plan to tylko narzędzie. Nie zapominaj o tym!

10 Jakim cudem najlepsi uzyskują doroczne wzrosty efektów na poziomie 50% i nie są przy tym wcale upierdoleni robotą? Zastanawiałeś się kiedyś, jak wiele możesz zyskać zastępując bardzo nieefektywne 20% wyjątkowo efektywnymi 20% - powielając własne sukcesy z górnej dwudziestki oraz sukcesy najlepszych? Najlepsi robią coroczne rekolekcje i opróżniają szafę. A Ty? Skoro jest takie 20% Twoich działań, które są bardzo skuteczne, to dlaczego 20% najmniej skutecznych nie zamienisz na podobne i równie efektywne?

11 Najczęstsze powody nieefektywności prób sprzedaży * * Badania z VI 2012 r. na próbie 8764 najlepszych handlowców w swoich firmach, reprezentujących 1853 firmy z 63 krajów Kiedy wreszcie się przygotujesz, zamiast improwizować i przegrywać?

12 Nie da się mieć znaczących wzrostów, gdy się nie pozbędziesz nieefektywnych działań

13 Zastosowanie odwróconej zasady Pareto w praktyce sprzedaży jest kluczem techniki Wielowymiarowego Zarządzania Efektem 13 To właśnie dzięki technikom WZE w firmach możliwy okazał się nie tylko efekt skali sprzedaży, ale przede wszystkim marży. Pozbywamy się nierentownych złogów, wzmacniamy efektywne sfery wzrostu.

14 Większość szefów i handlowców nie nudzi się w pracy! – Jeśli mają poświęcić na coś więcej czasu i środków, to muszą najpierw z czegoś innego zrezygnować! Problem w tym, że jesteś przywiązany do swojej pracy i sposobu jej wykonywania w znacznie większym stopniu niż do jej efektu! 14

15 W firmach objętych Programem 97 dni mechanizm WZE najczęściej wdraża się poprzez 21 Punktową Analizę Projekcyjną. Przeciętny efekt w latach to wzrost sprzedaży rok do roku o 37,2 %! 15 Na względnie nasyconym i objętym kryzysem rynku wzrost sprzedaży i marży jest nadal możliwy, ale wymaga zupełnie innych działań niż łatwy, ekstensywny, wręcz samorzutny wzrost, jaki odbywał się w Polsce w większości branż, w latach

16 Skąd się weźmie wzrost sprzedaży? 16 Jeśli np. mamy uzyskać wzrost sprzedaży o 30% to w jakiej części będzie wg Was pochodził z poszczególnych cząstek? W wielu firmach jest plan statystycznego wzrostu, ale nie wiadomo, skąd ten wzrost ma się wziąć?

17 Jakie są możliwości wzrostu na nowych rynkach / u nowych firm? 17 Gdy wchodzisz na nowy rynek lub działasz w nowy sposób, Twoje szanse penetracji na krótko znacznie rosną! Z czego weźmie się wzrost Twojej sprzedaży?

18 Nie ma skutecznego i trwałego wzrostu bez odpowiednio przygotowanych narzędzi, które go zapewnią! 18 Jakich konkretnie narzędzi użyjesz?

19 Problemem większości handlowców, ale i całych zespołów sprzedaży jest fatalny lub nieistniejący prospecting Większość firm w Polsce (poza nielicznymi korporacjami) nie precyzuje wcale, jakiego klienta dokładnie poszukuje i jak? Jeszcze mniej precyzyjnie definiuje, przygotowuje narzędzia, by klienta pozyskać i konsekwentnie je wdraża. Jeszcze mniej buduje skuteczny model kontaktu, prezentacji, które gwarantują efekt. Handlowców w większości zostawia się samym sobie zwłaszcza w procesie pozyskania nowych klientów. Nic dziwnego, że większość prób kończy się fiaskiem. Rośnie zniechęcenie i morze zmarnowanego czasu i środków.

20 Jak najbardziej efektywnie podzielić koszyk klientów i nakład pracy?

21 Pamiętaj! Nic się samo nie zrobi. Przygotuj konkretne narzędzia! 21 Wiele firm przygotowanie narzędzi wzrostu sprzedaży albo zrzuca na handlowców, albo w ogóle lekceważy. Bez nich nie będzie dziś efektu!

22 Od czego dziś zaczynasz, aby skutecznie wdrożyć zmiany? 22

23 23 Salamon Consulting: Szkolisz się tak skutecznie, że kochasz to, co robisz


Pobierz ppt "1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon."

Podobne prezentacje


Reklamy Google