Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WOJSKOWE ZAKŁADY LOTNICZE NR-2 S.A.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WOJSKOWE ZAKŁADY LOTNICZE NR-2 S.A."— Zapis prezentacji:

1 WOJSKOWE ZAKŁADY LOTNICZE NR-2 S.A.
Bydgoszcz, ul. Szubińska 107 POLAND tel./fax. +48 (52) /690 BYDGOSZCZ WARSZAWA

2 Teoria a rzeczywistość
OFFSET ??? Teoria a rzeczywistość Budowa bazy obsługowej F-16

3 Niezrealizowane zobowiązanie 1-139
– Podpisanie MoU (Porozumienie o Współpracy) w sprawie współpracy przemysłowej pomiędzy WZL-2 a Lockheed Martin (LM) w ramach Programu Współpracy Przemysłowej związanej z Programem Zakupu Samolotu Wielozadaniowego; – Umowa offsetowa pomiędzy Skarbem Państwa a LM; Podpisanie umowy pomiędzy WZL-2 a ATI dotyczącej transferu technologii, szkolenia i wykonywania obsług technicznych samolotów Beechcraft King Air 90, 100 – zobowiązanie offsetowe o wartości offsetowej 272 Mln USD – umowa nie weszła w życie z powodu niskiej wiarygodności firmy rekomendowanej przez LM;

4 Zmiana zobowiązania offsetowego
– pismo MON do Dyrektora Programu Offsetowego w Polsce w sprawie zmiany zakresu zobowiązania (transfer technologii i szkolenia w celu zbudowania bazy D-level); – pismo MON do zastępcy Podsekretarza Obrony USA ds. Lotnictwa – jw.; – pismo Prezesa LM do Premiera RP – LM wzmaga rozmowy z USAF w celu ustanowienia bazy wsparcia w WZL-2, obiecuje pomoc dla MON w tym zakresie; – MON wskazuje ustanowienie bazy wsparcia w WZL-2 jako priorytet dla dalszej owocnej współpracy. Prezes LM wyraża swoje pełne zrozumienie dla tej idei;

5 Zmiana zobowiązania offsetowego
– LM przedstawia propozycję nowego zobowiązania offsetowego Zatwierdzenie i podpisanie nowego zobowiązania offsetowego 1-156 – Podpisanie MoA Memorandum of Agreement o utworzeniu wspólnego biura analiz Pierwszy krok do stworzenia narodowego zaplecza obsługowego JAK DOTĄD (PO 5 LATACH ROZMÓW) BRAK JAKICHKOLWIEK KONKRETÓW W SPRAWIE USTANOWIENIA BAZY OBSŁUGOWEJ W WZL-2

6 Centrum wsparcia eksploatacji F-16 w WZL-2
3-stopniowa eksploatacja samolotów typowa dla większości państw NATO (poziomy O i I zorganizowane jako „eskadrowe”, poziom D jako remont zakładowy, modyfikacje, naprawy); Wsparcie to musi być ekonomiczne dla PSP (liczba samolotów uzasadnia ekonomicznie potrzebę zbudowania Centrum – np. Dania posiada podobną ilość samolotów i posiada bazę obsługową); Naprawy agregatów i modernizacje samolotów wykonywane dla PSP przez polski przemysł zbrojeniowy – wiedza i doświadczenie akumulowane w przemyśle nie ginie ale się rozwija;

7 Centrum wsparcia eksploatacji F-16 w WZL-2
Gwarancja pewnej niezależności i związane z tym transfer nowoczesnych technologii oraz kreowanie nowych miejsc pracy; Wysoko-wyspecjalizowany i doświadczony personel oraz dobra infrastruktura – nie zaczynamy od zera. Niezależność napraw umożliwia zmniejszenie koniecznych zapasów agregatów i angażowanych środków finansowych niezbędnych do eksploatacji (jeden wysłany agregat za granicę wymaga trzech agregatów w zapasach)

8 Obsługa na poziomie D-level:
Zakres wsparcia eksploatacji F-16 w WZL-2 Obsługa na poziomie D-level: Naprawy strukturalne; Malowanie samolotów/usuwanie starej powłoki; Naprawa/Remont/Modernizacja Awioniki; Naprawa/Remont/Testowanie systemów hydropneumatycznych, paliwowych/, olejowych; Remont oszklenia kabiny; Obsługa/Modyfikacja systemów uzbrojenia. Dostawy agregatów, urządzeń i materiałów jednorazowych dla zabezpieczenia eksploatacji bieżącej;

9 WOJSKOWE ZAKŁADY LOTNICZE Nr 2 S.A.
Bydgoszcz, ul. Szubińska 107 Centrala: tel. (052) Dział Handlowy: tel. (052) , 682, fax. (052) , 692


Pobierz ppt "WOJSKOWE ZAKŁADY LOTNICZE NR-2 S.A."

Podobne prezentacje


Reklamy Google