Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Chcę wiedzieć więcej o… śmiechu, czyli psoty, figle i chichoty. Prezentacja i quiz uczniów klasy II b Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Piszu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Chcę wiedzieć więcej o… śmiechu, czyli psoty, figle i chichoty. Prezentacja i quiz uczniów klasy II b Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Piszu."— Zapis prezentacji:

1 Chcę wiedzieć więcej o… śmiechu, czyli psoty, figle i chichoty. Prezentacja i quiz uczniów klasy II b Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Piszu

2 Rysunek na twarzy Bardzo łatwo rozpoznać osoby, które często się śmieją. Poza tym, że są pogodne, urocze, mają na twarzy charakterystyczne linie, czyli zmarszczki śmieszki. Wbrew pozorom buzie wesołków dłużej pozostają jędrne i gładkie. Ten, kto ma kamienny wyraz twarzy, usztywnia ponad 40 mięśni i w ten sposób poważnie szkodzi swojej urodzie.

3 Na całe ciało i umysł Zaśmiewając się do łez, pobieramy do płuc nie pół, ale półtora litra tlenu. Dotleniony organizm ma większą odporność i lepiej radzi sobie ze stresem. A to dlatego, że produkuje więcej endorfin (czyli drobinek szczęścia), które wprawiają nas w znakomite samopoczucie i działają przeciwbólowo. Śmiech wyrównuje także pracę półkul mózgowych, a wielbicielom słodyczy pomaga pozbyć się nadmiaru cukru z organizmu.

4 Lepszy niż lekarstwa Po drogocenne właściwości śmiechu sięga nawet medycyna. Pod nazwą gelotologia ( z greckiego gelos-śmiech) kryje się terapia śmiechem. Dziecięce oddziały szpitalne są odwiedzane przez specjalnie przeszkolonych lekarzy albo aktorów, np. kolorowo poubieranych ochotników z Fundacji Dr Clown, którzy leczą śmiechem małych pacjentów. W Indiach działają nawet Kluby Śmiechu.

5 Miara chichotów Japoński profesor Yoji Kimura z uniwersytetu w Osace wynalazł maszynę do mierzenia śmiechu. Do brzucha badanej osoby zastają przymocowane specjalne czujniki, a pomiaru dokonuje się w śmiechowych jednostkach, które naukowiec nazwał aH. Profesor założył, że: 1 sekunda niepohamowanego śmiechu= 5 aH Z jego badań wynika, że dzieci śmieją się o wiele swobodniej niż dorośli, bo ich wynik to 10 aH na 1 sekundę. źródło: magazyn dla dzieci Świerszczyk nr 7 /2011

6 QUIZ Wiedz koleżanko, wiedz kolego- każdego śmieszy co innego. 1.Co powinno być wpisane, by wszystkie wyrażenia miały sens: ? z całego serca od ucha do ucha do rozpuku

7 2.Połącz imiona i nazwiska z fotografiami i powiedz, kim są osoby nagrodzone ORDEREM UŚMIECHU : 1.Wanda Chotomska 2.Ryszard Rynkowski 3.Abdullah bin Abdulaziz Al Saud 4.Steven Spilberg 5.Zbigniew Rychlicki 6.Zbigniew Religa

8 3.Kiedy się śmiejemy, to: a/szybciej krąży krew b/szybciej bije serce c/organizm otrzymuje więcej tlenu d/wszystkie odpowiedzi są prawidłowe

9 4.Terapia śmiechem, to inaczej… a/geologia b/genologia c/gelotologia d/wszystkie odpowiedzi są nieprawidłowe

10 5.Według Japońskiego profesora Yoji Kimury 1 sekunda niepohamowanego śmiechu to: a/10 aH b/5 aH c/50 aH d/15 aH

11 ZAPAMIĘTAJ Śmiech nas leczy, śmiech uzdrawia, śmiech humory nam poprawia, więc nie wahaj się, kolego- śmiej się nawet z byle czego!

12 Dziękujemy za uwagę Uczniowie klasy II b SP 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu


Pobierz ppt "Chcę wiedzieć więcej o… śmiechu, czyli psoty, figle i chichoty. Prezentacja i quiz uczniów klasy II b Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Piszu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google