Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Choroba Przykład story-line na podstawie pomysłu J. Simon i J. Maissan Maria Lorek, Szczecin 29 listopada 2012 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Choroba Przykład story-line na podstawie pomysłu J. Simon i J. Maissan Maria Lorek, Szczecin 29 listopada 2012 r."— Zapis prezentacji:

1 Choroba Przykład story-line na podstawie pomysłu J. Simon i J. Maissan Maria Lorek, Szczecin 29 listopada 2012 r.

2 Epizod 1 PYTANIA KLUCZOWE: Jak wygląda twarz chorego dziecka? Jakie znacie objawy choroby? Po czym można poznać, że ktoś jest chory? W jaki sposób mama lub ktoś dorosły może sprawdzić czy dziecko jest chore? Jakie mogą być przyczyny choroby? Złe samopoczucie

3 Epizod 1 Proponowane formy aktywności Uczniowie wykonują rysunek twarzy chorego dziecka Napisanie przez uczniów dialogu pomiędzy mamą a chorym dzieckiem Odegranie scenki z użyciem dialogu Wypisanie cech (symptomów) choroby Obserwowanie przez mikroskop bakterii i ich rysowanie Złe samopoczucie

4 Epizod 2 PYTANIA KLUCZOWE: Jaki numer telefonu ma pogotowie ratunkowe ? W jaki sposób lekarz może zbadać chore dziecko ? Co znajduje się w walizce lekarza ? Przyjazd pogotowia ratunkowego

5 Epizod 2 Proponowane formy aktywności: Uczniowie wypisują na kartkach numer do pogotowia ratunkowego W grupach sporządzają listę instrumentów, które mogą znajdować się w walizce lekarza Rozpoznają i nazywają instrumenty z prawdziwej walizki pożyczonej od lekarza - rodzica Wykonują kopie instrumentów z dowolnych materiałów. Przyjazd pogotowia ratunkowego

6 Epizod 3 PYTANIA KLUCZOWE: Jak wygląda karetka pogotowia ? Co znajduje się wewnątrz karetki Jak zachowują się inne pojazdy, kiedy karetka pogotowia jedzie na sygnale Przejazd chorego dziecka karetką pogotowia do szpitala

7 Epizod 3 Proponowane formy aktywności: Dzieci w grupach opisują wygląd karetki. Pracując w małych grupach, wykonują przestrzenny model karetki, np. z papieru lub masy solnej. Uczniowie razem z nauczycielem wybierają się z wizytą do stacji pogotowia ratunkowego. Przejazd chorego dziecka karetką pogotowia do szpitala

8 Epizod 4 PYTANIA KLUCZOWE: Jakie informacje zbiera się od pacjenta po przybyciu do szpitala ? Jak wygląda szpital ? Kto pracuje w szpitalu ? Jakie oddziały mogą być w szpitalu ? Jakie ubrania noszą lekarze ? Izba przyjęć w szpitalu

9 Epizod 4 Proponowane formy aktywności Dzieci spisują dane osobowe lub wykonują kartę pacjenta, wypełniają ją. Wykonują przestrzenny model szpitala. Wykonują plan techniczny szpitala. Rysują, malują i projektują ubranie dla lekarza i personelu. Przedstawiają dramę pt: Przybycie chorego do izby przyjęć. Izba przyjęć w szpitalu

10 Epizod 5 PYTANIA KLUCZOWE: W jaki sposób należy zachowywać się w szpitalu? Z czego najbardziej ucieszyłby się chory kolega ? W jaki sposób i jakie informacje można przekazać koledze ? Odwiedziny u chorego

11 Epizod 5 Proponowane formy aktywności: Uczniowie odgrywają dramę: Na oddziale szpitalnym – w sali chorego. Przygotowanie listy upominków dla chorego z uwzględnieniem różnych rodzajów diety i regulaminu szpitala. Uczniowie spisują w parach co i w jaki sposób chcieliby przekazać choremu koledze odnośnie bieżących wydarzeń klasy. Odwiedziny u chorego

12 Epizod 6 PYTANIA KLUCZOWE: W jaki sposób powitamy kolegę ? W jaki sposób pomożemy mu nadrobić braki spowodowane długa nieobecnością? Powrót chorego kolegi

13 Epizod 6 Proponowane formy aktywności Uczniowie przygotowują specjalną dekorację klasy na powitanie kolegi. Planują w grupach oraz wyznaczają odpowiedzialnych za zorganizowanie pomocy koledze w nadrobieniu braków. Opracowują harmonogram pomocy. Powrót chorego kolegi

14 Dziękuję Marysia Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.


Pobierz ppt "Choroba Przykład story-line na podstawie pomysłu J. Simon i J. Maissan Maria Lorek, Szczecin 29 listopada 2012 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google