WŁOCHY- ZALETY I WADY.

Prezentacja na temat: "WŁOCHY- ZALETY I WADY."— Zapis prezentacji:

1 WŁOCHY- ZALETY I WADY

2 Praca wykonana w ramach projektu: „Nowe trendy w architekturze krajobrazu w oparciu o włoskie przykłady” Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Cosenza/ Rende

3 WPROWADZENIE W trakcie podróży zwróciłyśmy uwagę na następujące elementy: ARCHITEKTURA KRAJOBRAZ JĘZYK LUDZIE KUCHNIA WŁOSKA ROŚLINNOŚĆ

4 ARCHITEKTURA WŁOSKA Włochy cieszą się rozwiniętą architekturą religijną. Tutaj znajdują się liczne kościoły, sanktuaria, które odwiedzane są przez turystów z całego świata. Artyści włoscy na pierwszym miejscu stawiali harmonię swoich dzieł zaś dalej najważniejsza dla nich była prostota oraz spokój. Architektura renesansowa związana jest z budownictwem sakralnym, gdzie wykorzystywane były większe otwory okienne przez, które wpadały promienie słoneczne. Wnętrza dzieł architektury włoskiej to różnego rodzaju kolumny, kopuły, sklepienia, drewniane stropy. Nastąpiło ożywienie w architekturze świeckiej gdzie powstały różnego rodzaju architektoniczne budowle. Wnętrza takich budowli są większe i bardziej rozświetlone.

5 ARCHITEKTURA CD.

6 KRAJOBRAZ Włochy to kraj o bardzo zróżnicowanym krajobrazie. Ogólnie jest to kraj górzysty i wyżynny, bowiem właśnie góry i wyżyny obejmują około 77% całej jego powierzchni . Na północy leżą Alpy z najwyższym szczytem Europy, Mont Blanc (4807 m n.p.m.). Niezwykły krajobraz łączy tu morze ze stromymi zboczami.

7 KRAJOBRAZ CD.

8 ROŚLINNOŚĆ Obszary roślinności we Włoszech złożone są z wiecznie zielonych, twardolistnych krzewów m. in. Mirt, rozmaryn. Występują tam różnorodne palmy, które zostały sprowadzone przez Mussoliniego. Atrakcyjne są rośliny, które widnieją na balkonach i dachach domów. Przy drogach można spotkać kaktusy, które u nas są niespotykane. Drzewa występujące we Włoszech mają nietypowy wygląd i tym wywołują zachwyt wśród turystów.

10 JĘZYK W trakcie naszego pobytu we Włoszech mieliśmy także zajęcia z języka włoskiego by choć trochę umieć się porozumieć z ludźmi z tego kraju. Jest to dość trudny język z punktu widzenia obcokrajowca, ale pomimo tego jest miły dla ucha i z radością uczestniczyliśmy w zajęciach. Zachęcamy by wolnym czasie pobawić się językiem włoskim, bo warto.

11 LUDZIE Mentalność ludzi których spotkaliśmy będąc w tym kraju jest godna podziwu. Zawsze uśmiechnięci, radośni, mili dla całej naszej ekipy i jak wynikło z naszych obserwacji dla innych ludzi także. Wyjazd ten dał nam okazje do poznania wielu wspaniałych ludzi. Nie wierzycie? Prawdziwość naszych słów możecie sprawdzić w bardzo łatwy sposób wystarczy tam pojechać i przekonać się na własnej skórze.

12 KUCHNIA WŁOSKA Włochy to kraj makaronu, pizzy, wspaniałego wina i innych smakołyków. Dania włoskie wyglądają tak smacznie, że każdy ma ochotę je spróbować. Zaskoczeniem niemałym był dla nas fakt, że do każdego posiłku, bez znaczenia czy było to śniadanie, obiad, kolacja podawano chleb i wodę. Wystrój restauracji był wspaniały a co ważniejsze obsługa była bardzo miła i uśmiechnięta, co jeszcze bardziej zachęcało do jedzenia.

13 CIEKAWOSTKI 18 kwietnia 1506r. Papież Juliusz II położył kamień węgielny pod nową Bazylikę św. Piotra w Watykanie W bazylice św. Piotra znajduje się Pieta wykonana przez Michała Anioła, która przedstawia Marię trzymającą w ramionach ciało Jezusa. Ołtarz wykonany przez Berniniego zawiera fragment tronu, na którym siedział Piotr, będąc biskupem Rzymu. W Rzymie znajdują się 4 bazyliki. Papież, który jest biskupem Rzymu ma własny kościół, czyli Bazylikę św. Jana na Lateranie

15 Co nam się nie podobało Włochy są pięknym krajem choć…. brudnym Naprawdę szkoda że pomimo tak pięknych obiektów, tak miłych ludzi jacy tam mieszkają, ciężko jest utrzymać im porządek. Może też powodem tego zanieczyszczenia jest ogromna ilość turystów, jaka odwiedza ten kraj. Drugą rzeczą która nam się nie podobała to fakt iż byliśmy tam za krótko. By poznać ten kraj trzeba w nim spędzić sporo czasu, a my jedynie zaczęliśmy go smakować i rozkoszować się jego pięknem. To niesprawiedliwe ;) Trzecia rzecz to nie przestrzeganie kodeksu ruchu drogowego

16 A to my i Kraj Włoski po naszemu ;)

17 KONIEC DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ ;)
PREZENTACJA PRZYGOTOWANA PRZEZ LUCYNĘ GRAB, ALINĘ JAWORECKĄ, KAMILĘ LIS KONIEC DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ ;)

Pobierz ppt "WŁOCHY- ZALETY I WADY."