Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRuta Chrząstek Został zmieniony 11 lat temu
1
Działalność Spółki w 2012 NWZA 12 lutego 2013
2
2 Działalność w 2012 Skonsolidowane obroty wyniosły 894,7 miliona, czyli lekko spadły – o 1,7% (1,5% po korekcie dotyczącej różnic kursowych). Główne marki : Umocnienie pozycji wódki Sobieski na rynku amerykańskim – milion kartonów sprzedanych drugi rok z rzędu S cotch-whisky William Peel umacnia pozycję lidera na rynku francuskim : 20,6% udziału w rynku Dalszy rozwój handlowy wódki Krupnik w Polsce: 15,1% udziałów w rynku na koniec grudnia 2012 Obiecujący sukces niedawno stworzonej marki Fruits & Wine – pół miliona kartonów sprzedanych w 2012 (w ubiegłym roku sprzedano 155 tysięcy). NWZA – 12 lutego 2013
3
Zmiany w obrotach Rok obrotowy 2012 ( dane w trakcie audytu ) Obroty ( w milionach ) Obroty netto ( w milionach ) Obrót net to : obrót bez podatku akcyzowego 20112012 910,6 -2,2 (-0,2%) 894,7 -1,7% -13,7 (-1,5%) Wzrost organiczny Różnice kursowe 20112012 571,9 NS (NS) 555,4 -2,9% -16,5 (-2,9%) Wzrost organiczny Różnice kursowe 3 Działalność Grupy w roku obrotowym 2012 utrzymuje się na satysfakcjonującym poziomie, pomimo negatywnych efektów nowych postępowań, wszczętych na początku II półrocza. Obroty spadły o 1,7% (1,5% po korekcie dotyczącej różnic kursowych) i wyniosły 894,7 miliona. Obroty netto wyniosły 555,4 miliona, czyli zmniejszyły się o 2,9%. NWZA – 12 lutego 2013
4
Zmiany w obrotach, z podziałem na regiony Rok obrotowy 2012 (dane w trakcie audytu) Sprzedaż w stosunku do poprzedniego roku obrotowego spadła w dwóch głównych krajach, gdzie Grupa prowadzi działalność – w Polsce i we Francji, odpowiednio o -3,7% et -3,1%. 2011PolskaFrancjaUSA -8,8 (-3,7%) -7,9 (-3,1%) -2,9% +1,5 (+5,7%) Pozostałe kraje 2012 571,9 -0,8 (-3,2%) Obroty netto (w milionach ) Obroty netto przy stałym kursie i zakresie (w milionach ) 2011Polska FrancjaUSA 571,9 Pozostałe kraje 2012 555,4 LitwaBułgaria -3,5 (-28%) +1,4 (+10%) LitwaBułgaria -7,9 (-3,1%) -2,9% -0,6 (-2,3%) +1,3 (+5,5%) +1,4 (+10,0%) -7,2 (-3,0%) -3,5 (-28,0%) 4 555,4 571,9 NWZA – 12 lutego 2013
5
Działalność w Polsce (1/2) Rok obrotowy 2012 (dane w trakcie audytu) Sprzedaż przez 12 miesięcy lekko spadła – o 2,1% (-1,4% przy stałym kursie). Globalnie, w 2012 rynek wódki w Polsce był stabilny (+ 0,8%). Z danych za 12 miesięcy roku obrotowego wynika, że sprzedaż wódki Grupy stanowiła 20,8% udziału w całym rynku wódki w Polsce - w 2011 było to 20,9% (źródło AC Nielsen). Obroty netto w Polsce (w milionach ) 12 mies. 2011 12 mies. 2012 547,6 -7,5 (-1,4%) 536,3 -2,1% -3,8 (-0,7%) Obroty w Polsce (w milionach ) Różnice kursowe 12 mies. 2011 12 mies. 2012 237,7 -1,6 (-0,7%) 228,8 -7,2 (-3,0%) Różnice kursowe -3,7% Wzrost organiczny Wzrost organiczny 5 NWZA – 12 lutego 2013
6
Działalność w Polsce (2/2) Rok obrotowy 2012 (dane w trakcie audytu) Ogólny spadek obrotów w analizowanym okresie wynika z działalności dystrybucyjnej win grupy i wyrobów spoza grupy. Sprzedaż wódek Grupy wzrosła, dzięki dalszej ekspansji wódki Krupnik. Wprowadzona na rynek w kwietniu 2010, nadal odnosi sukcesy handlowe. W grudniu 2012 posiadała 15,1% udziałów w rynku, podczas gdy w grudniu 2011 - 14,3% (źródło AC Nielsen). Contributions par produits à lévolution du chiffre daffaires (M) 237,7 6 NWZA – 12 lutego 2013 12 mies. 2011 12 mies. 2012 547,6 536,3 -2,1% -3,9 Różnica kursowe Wódka Grupy Inne wyroby Grupy Wyroby spoza Grupy -6,0 -7,2+5,7
7
Działalność we Francji Rok obrotowy 2012 (dane w trakcie audytu) Odnotowany w 2012 spadek sprzedaży tłumaczy się głównie podwyżką podatków od alkoholu, która weszła w życie 1 stycznia 2012. Klienci zatem dokonali większych zakupów alkoholu pod koniec 2011. Z łącznych danych za rok wynika, że whisky William Peel umocniła pozycję lidera na francuskim rynku scotchs whisky, obejmując 20,6% udziałów w rynku (w 2011 udział ten wyniósł 20,0%). Obroty netto (w milionach ) 12 mies. 2011 12 mies. 2012 257,2 249,3 -3,1% 7 NWZA – 12 lutego 2013 Scotch William Peel : Lider we Francji - 20,6% udziałów w rynku
8
Zmniejszenie działalności w Bułagarii, wraz ze znacznym spadkiem sprzedaży w 2012 (-28%) jest spowodowane nadal trudną koniunkturą gospodarczą na lokalnym rynku, spotęgowaną eksportem do krajów Europy Wschodniej. Za to na Litwie, sprzedaż wzrosła o 10,7% - po raz pierwszy od 2008, kiedy to kryzys międzynarodowy poważnie dotknął ten kraj, jak również działalność lokalnych spółek zależnych Grupy. Działalność w Bułgarii i na Litwie Rok obrotowy 2012 (dane w trakcie audytu) Bułgaria Litwa 12 mies. 2011 12 mies. 2012 12,6 9,1 Obroty netto (w milionach ) 12 mies. 2011 12 mies. 2012 14,1 +10% 15,5 Obroty netto (w milionach ) -28% 8 NWZA – 12 lutego 2013
9
Działalność w USA Rok obrotowy 2012 (dane w trakcie audytu) Obroty w Stanach Zjednoczonych wzrosły o 5,7% (spadek o 2,3% nie biorąc pod uwagę różnic kursowych). Sprzedaż wódki Sobieski, stanowiąca podstawę działalności Grupy, ponownie przekroczyła million kartonów po 9 l, co potwierdza sukces handlowy marki na rynku amerykańskim – strategicznym dla przyszłego rozwoju Grupy. Sprzedaż wódki Sobieski (kartony po 9 l) 28,3 +5,7% 26,8 Obroty netto (w milionach ) 12 mies. 2011 12 mies. 2012 2010 X 2 576,000 2009 285,000 843,000 +46% 2008 9 2011 1,019,000 +21% 2012 1,055,000 +3,6% NWZA – 12 lutego 2013
10
10
11
Dziękujemy za uwagę Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy - 12 lutego 2013
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.