Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wprowadzenie Zadania Proces Źródła Ewaluacja Uwagi.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wprowadzenie Zadania Proces Źródła Ewaluacja Uwagi."— Zapis prezentacji:

1

2 Wprowadzenie Zadania Proces Źródła Ewaluacja Uwagi

3 Zdrowe odżywianie nie jest już tylko modą ale stylem życia. Nasza dieta powinna być dostosowana do aktywności fizycznej, trybu życia, płci, wieku, ale przede wszystkim stanu zdrowia. Tu zaczyna się wasze zadanie! Przez jeden dzień jesteście dietetykami w poradni dietetycznej dla osób z różnymi dolegliwościami. Opracujcie dietę dla konkretnej osoby. Musicie skoncentrować się na poniższych zasadach: Co jeść nie przekraczając zalecanej normy kalorii – czyli ile jeść? Jak dopasować codzienny jadłospis do piramidy żywieniowej – czyli co jeść? W jaki sposób dostosować dietę do stanu zdrowia – czyli czego nie jeść?

4 Pracujecie w 4-osobowych zespołach. Na wykonanie zadania macie 4 tygodnie tj. do 28 maja br.. W międzyczasie możecie konsultować z nauczycielem. Zbieracie informacje, opracowujecie dane, czego efektem będzie prezentacja Power Point zawierająca: 1. Obliczenie wskaźnika BMI 2. Opracowanie ogólnych zaleceń dietetycznych uwzględniających chorobę danej osoby, jej tryb życia, wiek, płeć, czynnik BMI 3. Opracowanie diety na jeden dzień (5 posiłków) dla wybranej osoby wg schematu: Śniadanie I Śniadanie II Obiad (2 dania) Podwieczorek Kolacja Długość trwania prezentacji nie powinna przekraczać ok. 8 minut. UWAGI Przy układaniu diety uwzględnijcie stan zdrowia, zapotrzebowanie kaloryczne zgodnie z zasadami zdrowego odżywiania (piramida żywieniowa), BMI pacjenta.

5 W każdym zespole wybierzcie: LIDERA – koordynuje działania jest odpowiedzialny za przedstawienie prezentacji multimedialnej LEKARZ – określa zalecenia pod kątem stanu zdrowia pacjenta DIETETYK – przygotowuje dietę na jeden dzień uwzględniając zalecenia LEKARZA; oblicza BMI, oblicza kaloryczność pokarmów, określa dzienne zapotrzebowanie kaloryczne danego pacjenta. GRAFIK – opracowuje przygotowane dane, tworzy prezentację w POWER POINT Gotowe zadanie powinno zawierać : Wskaźnik BMI pacjenta Zalecenia dietetyczne dla danej osoby Dietę dla danego pacjenta z uwzględnieniem jej kaloryczności

6 OPIS PRZYPADKU PACJENTA DLA GRUPY I: Tomek lat 25, waga 105 kg, wzrost 170 cm, choruje na cukrzycę od 5 lat, informatyk OPIS PRZYPADKU PACJENTA DLA GRUPY II: Anna lat 65, waga 62 kg, wzrost 170 cm, choruje na osteoporozę, emerytka opiekująca się wnukami OPIS PRZYPADKU PACJENTA DLA GRUPY III: Klaudia lat 28, waga 51 kg, wzrost 168 cm, jest alergikiem, nie toleruje białek zwierzęcych w związku z tym jest wegetarianką, instruktorka fitness OPIS PRZYPADKU PACJENTA DLA GRUPY IV: Michał lat 35, waga 71 kg, wzrost 165 cm, chory na wrzody żołądka, makler giełdowy.

7 OPIS PRZYPADKU PACJENTA DLA GRUPY V: Kuba: lat 15, waga 65 kg, wzrost 170 cm, nadpobudliwy – ADHD, gimnazjalista, aktywnie trenuje piłkę nożną. OPIS PRZYPADKU PACJENTA DLA GRUPY VI: Krysia lat 18, waga 55 kg, wzrost 165 cm, uczennica szkoły ponadgimnazjalnej, nie uprawia żadnej aktywności fizycznej. OPIS PRZYPADKU PACJENTA DLA GRUPY VII: Anatol lat 45, waga 70 kg, wzrost 170 cm, urzędnik biurowy, dwa razy w tygodniu ćwiczy na siłowni. OPIS PRZYPADKU PACJENTA DLA GRUPY VIII: Marek lat 50, waga 80 kg, wzrost 170 cm, pracownik fizyczny, cierpi na niewydolność nerek, nie uprawia żadnego sportu.

8

9 Co warto wiedzieć o diecie w cukrzycy? Biernat Jadwiga, Mikołajczak Jolanta, Wyka Joanna, wyd. MEDPHARM 2005 Żywienie w osteoporozie Zofia Wieczorek – Chełmińska, wyd. PZWL 2007 Kuchnia alergików Barbara Jakimowicz-Klein, wyd. ASTRUM 2006 Żywienie w chorobach przewodu pokarmowego Zofia Wieczorek-Chełmińska, wyd. PZWL 2008 Dieta w ADHD Ewa Fidler, czasopismo VITALIA

10 Każda z wyżej wymienionych grup będzie miała wystawioną ocenę zgodnie z kryteriami zawartymi w tabeli. Taką samą ocenę otrzymają wszyscy uczniowie zespołu. Ważna jest ilość włożonej pracy, jak również ogólne wrażenie. PUNKTACJA 0-3 niedostateczny 4-5 dopuszczający 6-8 dostateczny 9-11 dobry bardzo dobry 15 celujący

11

12 Jesteście grupą, która lubi poznawać coś nowego. Dlatego mam nadzieję, że ta forma poznawania nowych informacji spodobała się Wam. Pamiętajcie nie sztuką jest tylko najeść się, ale sztuką jest tak jeść, aby czuć się zawsze zdrowo. Wykonując ten projekt poznaliście szczegółowo zagadnienia związane z dopasowaniem diety do potrzeb organizmu. Myślę, że wnioski z tej lekcji mogą stać się przyczyną waszych nowych poszukiwań.


Pobierz ppt "Wprowadzenie Zadania Proces Źródła Ewaluacja Uwagi."

Podobne prezentacje


Reklamy Google