Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Slajd 1. Slajd 2 SPiIUG 2012.04Portret Stowarzyszenia Geneza powstania Stowarzyszenia Targi ISH 2005 – spotkanie przedstawicieli branży grzewczej i określenie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Slajd 1. Slajd 2 SPiIUG 2012.04Portret Stowarzyszenia Geneza powstania Stowarzyszenia Targi ISH 2005 – spotkanie przedstawicieli branży grzewczej i określenie."— Zapis prezentacji:

1 Slajd 1

2 Slajd 2 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Geneza powstania Stowarzyszenia Targi ISH 2005 – spotkanie przedstawicieli branży grzewczej i określenie potrzeby stworzenia instytucji reprezentującej branżę Pojedynczy koncern, nawet jeśli jest duży, nie ma takiej siły oddziaływania na kształtowanie właściwych tendencji rynkowych czy formułowanie odpowiednich regulacji prawnych, jak zrzeszenie kilku przedsiębiorstw Urzędy, instytuty czy departamenty ministerstw nie są zainteresowane rozmowami z poszczególnymi firmami lub wręcz sobie tego nie życzą (posądzanie np. o korupcję czy inną nielegalną formę nacisku) Aktywne włączenie się w kształtowanie naszej branży poprzez działania ponad podziałami

3 Slajd 3 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Partnerzy SPiUG

4 Slajd 4 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Struktura systemów grzewczych pracujących w Polsce Na 4 mln systemów jedynie 8% spełniających wymagania stawiane systemom nowoczesnym, ekonomicznym i przyjaznym środowisku Zdecydowana większość systemów wymaga modernizacji, w tym znaczna część z ponad 2 mln kotłów węglowych Systemy grzewcze o niskiej sprawności (do modernizacji) 3,74 mln (= 92 %) Nowoczesne systemy grzewcze 0,35 mln (= 8 %) Struktura źródeł ciepła w Polsce – stan w roku 2009 Polski rynek techniki grzewczej

5 Slajd 5 SPiIUG Portret Stowarzyszenia 8 celów Stowarzyszenia SPiIUG postawiło sobie 8 celów: sprzyjających rozwojowi nowoczesnych rozwiązań branży grzewczej wpływających na poziom jakości usług świadczonych dla inwestora wspierających rozwój firm i fachowców branży grzewczej

6 Slajd 6 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 1 1) Rozwój nowoczesnych technik grzewczych w obliczu możliwych ograniczeń w zużyciu gazu, oleju czy chociażby węgla musimy myśleć o odnawialnych źródłach energii (OZE) i rozwijać zainteresowanie nimi inwestorów i specjalistów branżowych

7 Slajd 7 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 2 2) Adaptowanie rozwiązań z Europy i świata, na rynku polskim nie możemy jako polska organizacja być odosobnieni, warto korzystać z doświadczeń innych i dzielić się naszymi także, w kontaktach ze światowymi organizacjami, jak EHI (association of European Heating Industry)

8 Slajd 8 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 3 3) Kształtowanie uwarunkowań prawnych wpływ na powstające ustawy, jak np. na przepisy określone w dyrektywie unijnej 2009/28/WE, na zapisy norm o tematyce grzewczej, na przepisy obowiązujące w naszym środowisku czy też na wymagania prawa budowlanego chcemy, aby nasze Stowarzyszenie było traktowane jako ciało doradcze (mamy sposobność wymiany poglądów i ustalenia reprezentacyjnej opinii wyrażającej zdanie większości zainteresowanych)

9 Slajd 9 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 4 4) Stworzenie rządowego systemu wspierania energooszczędnych rozwiązań ogrzewania budynków działalność lobbingowa Stowarzyszenia na rzecz promowania OZE, a więc wpływ na system takich regulacji prawnych, które by gwarantowały np. dofinansowanie zakupu ekologicznego, energooszczędnego urządzenia lub jego eksploatację

10 Slajd 10 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 5 5) Edukacja środowisk instalatorów głównie jesteśmy zainteresowani określeniem zasad pracy fachowców branży, zapewniających zarówno bezpieczeństwo montażu, jak i późniejszej eksploatacji

11 Slajd 11 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 6 6) Mechanizm obowiązkowych, regularnych przeglądów instalacji i egzekwowania ich wykonania dotyczy to zarówno ukształtowania pewnej świadomości związanej z eksploatacją instalacji wśród użytkowników, ale też odpowiedzialności za kulturę techniczną na rynku i poziom świadczonych usług serwisowych;

12 Slajd 12 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 7 7) Wykorzystanie funduszy strukturalnych do rozwoju działalności gospodarczej krzewienie wiedzy o możliwościach korzystania przez środowisko instalatorskie ze środków z funduszy strukturalnych specjalnie na te cele przeznaczonych

13 Slajd 13 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Cele Stowarzyszenia – 8 8) badania potencjału rynku na urządzenia grzewcze regularne przeprowadzanie badań potencjału rynku na urządzenia grzewcze w Polsce, co jest konieczne dla producentów w ustalaniu strategii marketingowej na przyszłość

14 Slajd 14 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Jak zrealizować cele? Ambitne cele wymagają zaangażowania Po I-szym etapie rozwoju Stowarzyszenia, wymagane jest poszerzenie grona jego członków zwiększenie siły oddziaływania, reprezentacji branży W założeniu nie chcemy, aby nasze Stowarzyszenie było organizacją masową, natomiast skupiało osoby, które chcą aktywnie działać i wpływać na rozwój rynku branży grzewczej Zapraszamy do współpracy!

15 Slajd 15 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Dlaczego należy się angażować? Istnieją 3 rodzaje przedsiębiorstw: 1 - takie, które powodują, że coś się dzieje liderzy kreujący rynek 2 - takie, które patrzą, jak coś się dzieje stają się tylko dostawcami 3 - takie, które zastanawiają się, co się stało może być za późno

16 Slajd 16 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Badanie potencjału rynku 1/3 Badanie potencjału rynku – Panel SELL-IN Badanie wzorowane na funkcjonowaniu mechanizmu wśród producentów AGD w Polsce (CECED Polska - członek Europejskiego Stowarzyszenia Producentów AGD, odpowiednik SPiIUG w naszej branży) Prowadzenie badań Panel SELL-IN dostarczony przez profesjonalną instytucję zaufania publicznego Dun & Bradstreet (www.dnb.com.pl) rekomendacja Dun & Bradstreet przez CECED (= sprawdzona instytucja i technologia)www.dnb.com.pl CEL badania: wiedza dla członków SPIIUG o: potencjale rynku branży grzewczej trendach rozwoju segmentów udziale własnych produktów w segmencie rynkowym

17 Slajd 17 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Badanie potencjału rynku 2/3 Założenia dla mechanizmu badań – Panelu SELL-IN RAPORT jest: POUFNY (gwarantowane przez D&B: wyniki bez podziału na marki, SPiIUG analogicznie do AGD/CECED nie otrzymuje wyników z podziałem na marki, tylko segmenty rynkowe!) BEZPŁATNY (w zależności od opcji szczegóły dalej…) SZYBKI (5 dni zebranie danych, po 2-óch dniach wyniki) DOKŁADNY (oparty o dane producentów, w AGD niemal 90% producentów) UNIKALNY (nikt nie bada sprzedaży do klienta sell-in, poza sklepami) SPRAWDZONY (od lat sprawdzony m.in. w branży AGD, zaufanie członków) MODYFIKOWALNY (na wniosek uczestników panelu) NIE ABSORBUJĄCY (do minimum ograniczony sposób raportowania) Uczestnik Panelu otrzymuje tylko dane tego segmentu produktów, dla jakich dostarcza swoje dane (czyli np. Viessmann nie otrzyma danych dla podgrzewaczy przepływowych c.w.u.)

18 Slajd 18 SPiIUG Portret Stowarzyszenia Badanie potencjału rynku 3/3 Założenia dla zakresu badania – segmenty produktów Częstotliwość badania: co 6 m-cy Koszty: OPCJA 1: Badanie co 6 m-cy: 1-szy rok bezpłatnie, od 2-ego roku - do uzgodnienia OPCJA 2: Badanie co 1 m-ąc: 3 m-ące bezpłatnie, następnie 1000 PLN/rok na firmę Lp.SEGMENT URZĄDZEŃ do 100 kW 1Podgrzewacze przepływowe c.w.u.: __________ szt. 2Kotły wiszące: __________ szt., w tym kondensacyjne: ____________ 3Kotły stojące gazowe: _________ szt., w tym kondensacyjne: ___________ 4Kotły stojące olejowe: _________ szt., w tym kondensacyjne: ___________ 5Pompy ciepła: _________ szt., w tym typu powietrze/woda: __________ szt. 6 Kolektory słoneczne: _________ m2, w tym kolektory próżniowe: _________ m2 (powierzchnia brutto)

19 Slajd 19 ul. Słomińskiego 15/ Warszawa Tel: Fax Mobile:


Pobierz ppt "Slajd 1. Slajd 2 SPiIUG 2012.04Portret Stowarzyszenia Geneza powstania Stowarzyszenia Targi ISH 2005 – spotkanie przedstawicieli branży grzewczej i określenie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google