Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Praca z wersetem biblijnym. Wyznanie wiary KZ Wierzymy, że Pismo Święte – Biblia – jest Słowem Bożym, nieomylnym i natchnionym przez Ducha Świętego i.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Praca z wersetem biblijnym. Wyznanie wiary KZ Wierzymy, że Pismo Święte – Biblia – jest Słowem Bożym, nieomylnym i natchnionym przez Ducha Świętego i."— Zapis prezentacji:

1 Praca z wersetem biblijnym

2 Wyznanie wiary KZ Wierzymy, że Pismo Święte – Biblia – jest Słowem Bożym, nieomylnym i natchnionym przez Ducha Świętego i stanowi jedyną normę wiary i życia. Wierzymy, że Pismo Święte – Biblia – jest Słowem Bożym, nieomylnym i natchnionym przez Ducha Świętego i stanowi jedyną normę wiary i życia.

3 Kiedy nauczać Słowa? Przykład bogatego młodzieńca odpowiadającego Jezusowi: Nauczycielu tego wszystkiego przestrzegałem od młodości mojej (Mk 10,20). Przykład bogatego młodzieńca odpowiadającego Jezusowi: Nauczycielu tego wszystkiego przestrzegałem od młodości mojej (Mk 10,20).

4 Przykład Tymoteusza Ale ty trwaj w tym, czegoś się nauczył i czego pewny jesteś, wiedząc od kogoś tego się nauczył. I ponieważ od dzieciństwa znasz Pisma Święte, które cię mogą obdarzyć mądrością ku zbawieniu przez wiarę w Jezusa Chrystusa (2 Tm 3,14-15). Ale ty trwaj w tym, czegoś się nauczył i czego pewny jesteś, wiedząc od kogoś tego się nauczył. I ponieważ od dzieciństwa znasz Pisma Święte, które cię mogą obdarzyć mądrością ku zbawieniu przez wiarę w Jezusa Chrystusa (2 Tm 3,14-15).

5 ZASADY, CO DO DOBORU WERSETU BIBLIJNEGO DO TEMATU LEKCJI I PRAWDY CENTRALNEJ 1. Werset biblijny powinien wiązać się z główną prawdą (Prawdą Centralną), winien podkreślać i utrwalać prawdę. 1. Werset biblijny powinien wiązać się z główną prawdą (Prawdą Centralną), winien podkreślać i utrwalać prawdę. 2. Werset nie powinien być zbyt długi i nie powinien zawierać kilku prawd biblijnych. 2. Werset nie powinien być zbyt długi i nie powinien zawierać kilku prawd biblijnych.

6 3. Werset według stopnia trudności zrozumienia tekstu oraz możliwości zapamiętania powinien być dostosowany do wieku i poziomu intelektualnego uczniów. 3. Werset według stopnia trudności zrozumienia tekstu oraz możliwości zapamiętania powinien być dostosowany do wieku i poziomu intelektualnego uczniów. 4. Jeśli jest możliwość to dobrze jest wybierać werset z podstawy biblijnej dla danego tematu lekcji. 4. Jeśli jest możliwość to dobrze jest wybierać werset z podstawy biblijnej dla danego tematu lekcji.

7 Przykłady doboru wersetu do PC i tematu

8 Etapy zapoznania się z wersetem 1.Wprowadzenie: musi być krótkie, dynamiczne, ciekawe, podkreślające uwagę! 2.Przedstawienie wersetu: wskazanym jest przeczytać go z Biblii, można wykorzystać pomocne środki dydaktyczne.

9 3. Wyjaśnienie w miarę powtarzania: można wykorzystać przykład z życia dzieci, ilustrację obrazkową, wyjaśnić poszczególne niezrozumiałe słowa. 4. Zastosowanie: uczenie wersetu ma tylko wtedy sens, gdy uczniowie wiedzą, w jaki sposób można go zastosować

10 Powtarzanie - pomysły: Panie Ty wiesz, kiedy siedzę i kiedy wstaję /Ps 139;2a Panie Ty wiesz, kiedy siedzę i kiedy wstaję /Ps 139;2a Panie Ty wiesz – dzieci biegają po sali Panie Ty wiesz – dzieci biegają po sali Kiedy siedzę – dzieci siadają Kiedy siedzę – dzieci siadają Kiedy wstaję – dzieci wstają Kiedy wstaję – dzieci wstają

11 Tablica: - w miarę powtarzania wymazywanie poszczególnych wyrazów z tablicy Tablica: - w miarę powtarzania wymazywanie poszczególnych wyrazów z tablicy Pranie – zawieszone na paseczkach za pomocą klamerek – ściąganie wyrazów Pranie – zawieszone na paseczkach za pomocą klamerek – ściąganie wyrazów Elementy rozrzucone na tablicy flanelowej – układanie w kolejności Elementy rozrzucone na tablicy flanelowej – układanie w kolejności

12 Charakterystyczne grupy – wstają i powtarzają osoby, które mają niebieskie oczy, itp.; wykorzystanie obrazków – kartoniki Charakterystyczne grupy – wstają i powtarzają osoby, które mają niebieskie oczy, itp.; wykorzystanie obrazków – kartoniki Dyrygent Dyrygent Przewodnik – powtarzanie wskazanych słów Przewodnik – powtarzanie wskazanych słów Ping- pong Ping- pong

13 Końcówka wersetu – są przygotowane różne zakończenia, uczeń ma wybrać właściwe Końcówka wersetu – są przygotowane różne zakończenia, uczeń ma wybrać właściwe Wypowiadanie wg schematu: 1 uczeń – 1 słowo Wypowiadanie wg schematu: 1 uczeń – 1 słowo

14 Wprowadzanie - pomysły Werset na figurze graficznej Werset na figurze graficznej Puzzle Puzzle Rozsypane wersety Rozsypane wersety Tyle dzieci ile słów wersetu, dzieci otrzymują słowo i ustawiają się w odpowiedniej kolejności Tyle dzieci ile słów wersetu, dzieci otrzymują słowo i ustawiają się w odpowiedniej kolejności Tylko pierwsze litery wyrazów Tylko pierwsze litery wyrazów

15 Litera odpowiada cyfrze Litera odpowiada cyfrze Wykorzystywanie przedmiotów do zrozumienia wersetów /…Pan Bóg patrzy na serce/ Wykorzystywanie przedmiotów do zrozumienia wersetów /…Pan Bóg patrzy na serce/ Wyszukiwanie ukrytych w klasie elementów Wyszukiwanie ukrytych w klasie elementów Piosenki – wersety /praca lic./ Piosenki – wersety /praca lic./

16 Dla maluchów Jeden wyraz – jeden palec Jeden wyraz – jeden palec Symbol nawiązujący do treści – rozciąć na tyle części ile wyrazów Symbol nawiązujący do treści – rozciąć na tyle części ile wyrazów Mówiąc werset ilustruje go ruchem Mówiąc werset ilustruje go ruchem Zamiast wyrazów użyj symboli/obrazków Zamiast wyrazów użyj symboli/obrazków

17 Opracowanie: Elżbieta Bednarz Opracowanie: Elżbieta Bednarz


Pobierz ppt "Praca z wersetem biblijnym. Wyznanie wiary KZ Wierzymy, że Pismo Święte – Biblia – jest Słowem Bożym, nieomylnym i natchnionym przez Ducha Świętego i."

Podobne prezentacje


Reklamy Google