Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Emilia Bąk 2M. Historia fotografii w pigułce Leonardo da Vinci zaprojektował prototyp camery obscury 1826 r. – Joseph Niecpe odtworzył widok z okna ze.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Emilia Bąk 2M. Historia fotografii w pigułce Leonardo da Vinci zaprojektował prototyp camery obscury 1826 r. – Joseph Niecpe odtworzył widok z okna ze."— Zapis prezentacji:

1 Emilia Bąk 2M

2 Historia fotografii w pigułce Leonardo da Vinci zaprojektował prototyp camery obscury 1826 r. – Joseph Niecpe odtworzył widok z okna ze swojej pracowni – pierwsza fotografia na świecie (hielografia) 19 VIII 1839 – umowna data narodzin fotografii Louis Gaguerre przedstawił swój wynalazek – dagerotypię z czasem po zdjęciach czarno – białych pojawiły się kolorowe

3

4 Warci uwagi fotograficy Francis Frith – zdjecia z podróży na Bliski Wschód Auguste Bisson – pierwsze zdjęcie ze widoku ze szczytu Mont Blanc Gustave le Grey – dobrze oświetlone zdjęcie morza i nieba Roger Fenton – pierwszy fotoreporter prasowy (wojna krymska)

5 Rodzaje fotografii Artystyczna Prasowa Społeczna (John Thompson )

6 Trochę techniki, czyli jak to się robi? Podział aparatów Skrzynkowe Przeziernikowe Mieszkowe Lustrzanki: analogowe / cyfrowe różnią się materiałem światłoczułym (film/ matryca) Dalmierzowe 1. ruchomy pryzmat 2. lustro 3. obiekt

7 Budowa lustrzanki 1. Zewnętrza soczewka obiektywu 2. Soczewki korygujące (pozwalają na zmianę ogniskowej) 3. Przysłona 4. Mechanizm spustowy 9. Wyświetlacz parametrów 10. Wizjer

8 Optyka w fotografii Soczewka – szklana bryła ograni- czona dwiema wypolerowanymi, kolistymi powierzchniami (lub z jednej strony kolistą, z drugiej płaską) ogniskowa - odległość pomiędzy ogniskiem układu optycznego a punktem głównym układu optycznego Filtry – uv/ polaryzacyjne

9 Jak naświetlane jest zdjęcie? Najważniejsze parametry stanowiące o ekspozycji – ilości światła padającego na matrycę: Czas naświetlania ( określany w sekundach 1/4000 – 60) Przysłona ( f 1:1,2 – 22) – określa wielkość otworu, przez który wpada światło ISO – czułość (100 – 2000) O tych wartościach decydujemy wybierając odpowiedni program w aparacie ( P A S M)

10 Długość naświetlania Czas otwarcia migawki decyduje o ilości światła padającego na materiał światłoczuły, tzn. o jasności zdjęcia Długi czas naświetlania – widoczny ruch Krótki czas naświetlania – zamrożenie ruchu

11 Kolorystyka fotografii W zależności od rodzaju światła padającego na fotografowany obiekt, wybiera się dostosowany balans bieli Każde źródło oświetlenia wyzwala inną temperaturę światła Te wartości podawane są w kelwinach

12 Zasady kompozycji kadru Podobne jak w malarstwie i rysunku Mocne punkty kadru Bezmyślne ustawianie obiektu w centrum jest nieuzasadnione Asymetryczna kompozycja obrazu zwiększa jego dynamikę oraz poprawia odbiór innych elementów niż motyw główny, przez co zdjęcie staje się bardziej czytelne.

13 =

14

15 Bibliografia Strony internetowe ki.pdf Literatura Daniel Lezano, 2004, David & Charles, Biblia Fotografii Tadeusz Cyprian, W-wa 1968, Bielskie Zakłady Graficzne, Fotografia, technika i technologia


Pobierz ppt "Emilia Bąk 2M. Historia fotografii w pigułce Leonardo da Vinci zaprojektował prototyp camery obscury 1826 r. – Joseph Niecpe odtworzył widok z okna ze."

Podobne prezentacje


Reklamy Google