Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

- analogowa – wykonywana na tradycyjnej kliszy fotograficznej; obraz powstaje poprzez naświetlanie jonów srebra umieszczonych na błonie fotograficznej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "- analogowa – wykonywana na tradycyjnej kliszy fotograficznej; obraz powstaje poprzez naświetlanie jonów srebra umieszczonych na błonie fotograficznej."— Zapis prezentacji:

1

2 - analogowa – wykonywana na tradycyjnej kliszy fotograficznej; obraz powstaje poprzez naświetlanie jonów srebra umieszczonych na błonie fotograficznej (wykonanej z żelatyny wołowej) - cyfrowa – wykonywana aparatem cyfrowym; zdjęcie powstaje poprzez naświetlanie elektronicznej matrycy umieszczonej na stałe w aparacie; fotografie można również skopiować na formę bardziej trwałą tj. papier

3 Czas naświetlania (migawka) decyduje o tym, na jak długo otworzy się obiektyw, a zatem ile światła dostanie się do matrycy Im dłuższy czas naświetlania, tym jaśniejsze zdjęcie, Jednocześnie im dłuższy czas naświetlania, tym większe ryzyko, że zdjęcie będzie poruszone (czyli rozmazane)

4 Przysłona to mechanizm, który decyduje o tym, jak szeroki jest otwór obiektywu, przez który światło wpada na matrycę;

5 Światło ma różne kolory – Najbardziej niebieski odcień daje światło lampy błyskowej

6 – Najbardziej neutralne jest światło naturalne w słoneczny dzień, przy czym wcześnie rano i pod wieczór nabiera lekko żółtawego odcienia to najlepszy czas na fotografowanie!

7 Należy unikać światła mieszanego (naturalnego i żarowego) na jednym zdjęciu

8 Kolory światła korygujemy przez ustawienia balansu bieli (np. ustawienie na światło żarowe powoduje, że aparat odejmie trochę żółci, by można uzyskać bardziej naturalne kolory)

9 Głębia ostrości to bardzo ważne narzędzie w pracy fotografa! Jeżeli na zdjęciu mamy kilka obiektów / planów, które znajdują się od nas w różnej odległości, to: – Jeśli wszystkie są ostre, mówimy o dużej głębi ostrości – Jeśli tylko niektóre są ostre (ostrość jest punktowa), mówimy o małej głębi ostrości

10

11 O głębi ostrości decyduje: – Wartość przysłony: im mniejsza, tym mniejsza będzie głębia ostrości – Odległość od fotografowanego obiektu: im mniejsza, tym mniejsza będzie głębia ostrości – Długości ogniskowej: im większego użyjemy zoomu, tym mniejsza będzie głębia ostrości

12

13 Kompozycja jest logicznym i estetycznym układem elementów w obrazie – np. w kadrze fotograficznym, filmowym, na obrazie olejnym Dobrze skomponowane zdjęcia odbieramy jako ładniejsze, bardziej harmonijne, przemyślane Zasady kompozycji są ukształtowane przez psychofizjologię widzenia, ale także przez kulturę, w której się wychowaliśmy

14 Ok. 1/3 wysokości kadru Ok. 1/3 długości kadru

15

16 Zasada 1: LINIE PODZIAŁU Zgodnie z klasycznymi zasadami kompozycji linia horyzontu nie powinna się znajdować w połowie kadru, tylko w jednej trzeciej – od góry lub od dołu Również pionowe linie na zdjęciu (np. ściany budynków) powinny być umieszczone mniej więcej w 1/3 szerokości kadru

17 Tzw. mocne punkty

18 Zasada 2: MOCNE PUNKTY zgodnie z klasycznymi zasadami kompozycji unikamy umieszczania najważniejszych fotografowanych obiektów w środku kadru – staramy się tak kadrować, by znalazły się w tzw. mocnych punktach Na jednym zdjęciu nie powinno być więcej niż 1- 2 mocne punkty – inaczej obraz przestaje być czytelny W przypadku portretów, zazwyczaj z mocnym punkcie powinny się znaleźć oczy

19 Generalnie unikamy tzw. kadrów centralnych!!! Wyjątki: – Fotografie w formacie kwadratu – Bardzo symetryczne kadry (prawa i lewa strona są niemal jak lustrzane odbicie) i zależy nam, by tę symetrię uwypuklić na zdjęciu

20 – Bez statywu bardzo trudno jest zrobić ostre zdjęcie przy czasie dłuższym niż 1/30 sekundy – Jeśli fotografowany obiekt się porusza (np. fotografujemy osobę, która gestykuluje), to czas naświetlania nie powinien być dłuższy niż 1/125 sek. – Jeśli fotografowany obiekt bardzo szybko się porusza (np. samochód, ptak), to migawkę ustawiamy na co najmniej 1/600 sekundy (warunek: dużo światła!)

21 - Fotografia jest sztuką i jak w każdej dziedzinie sztuki łamanie konwencji jest dozwolone! - Możesz więc łamać zasady klasycznej kompozycji, ale tylko pod warunkiem, że robisz to świadomie i celowo – na tyle wyraźnie, że widz rozumie, dlaczego złamałeś te zasady


Pobierz ppt "- analogowa – wykonywana na tradycyjnej kliszy fotograficznej; obraz powstaje poprzez naświetlanie jonów srebra umieszczonych na błonie fotograficznej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google