Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Adam Steinmetz Fremont City Schools Konferencja SEO – marzec 2015 r. Budowanie współpracy między szkołą a społecznością: Obywatele czy prześladowcy internetowi?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Adam Steinmetz Fremont City Schools Konferencja SEO – marzec 2015 r. Budowanie współpracy między szkołą a społecznością: Obywatele czy prześladowcy internetowi?"— Zapis prezentacji:

1 Adam Steinmetz Fremont City Schools Konferencja SEO – marzec 2015 r. Budowanie współpracy między szkołą a społecznością: Obywatele czy prześladowcy internetowi?

2 Edukacja w XXI w. Jaka jest szkoła w XXI w. Dawniej uczyliśmy trzech umiejętności – czytania, pisania i arytmetyki Obecnie uczymy czterech innych umiejętności krytycznego myślenia, komunikacji, współpracy, kreatywności Jaki jest uczeń w XXI w. Nasi uczniowie… są podłączeni i zalogowani mają przy sobie telefony z dostępem do Internetu a co najważniejsze… uważają, że “wirtualne ja” jest równie ważne jak rzeczywiste

3 Szkoła a Wspólnota Szkoła we wspólnocie i Wspólnota w szkole “Kiedy wykonuje się tę pracę, staje się częścią społeczności, ludzie znają cię i wiedzą, że chcesz być częścią tej wspólnoty. Wtedy wszyscy możemy razem współpracować – nauczyciele, sąsiedzi, emeryci, firmy i wszyscy inni – aby naprawdę żadne dziecko nie zostało w tyle.” -- Lourdes Vazquez, Szkoła Podstawowa MLK, Lancaster PA

4 Szkoła jako Wspólnota Szkoła to pierwsze i główne miejsce, gdzie uczeń uczy się, jak być obywatelem. Uczniowie mogą… - określać swoją tożsamość i role - dołączać do grup - wchodzić w interakcję z innymi “obywatelami” W szkole rodzi się, rozwija i utrwala tożsamość obywatelska ucznia.

5 Edukacja społeczna Szkoła, Wspólnota a edukacja demokratyczna Uczniowie są społecznie nastawieni z natury, więc nauczyciele coraz częściej realizują lekcje 1)Oparte na współpracy 2)Online

6 Jaka jest Wasza szkoła? Cele edukacyjne a cele akademickie Misja: Misją szkół w Fremont City jest rozwój dobrze wykształconych i ustawicznie kształcących się osób przygotowanych do bycia odpowiedzialnymi, produktywnymi i szanującymi innych członków swojej społeczności obywatelami Cel w rejonie 3 z 3: Budowanie nadziei, zaufania i poszanowania w ramach naszej wspólnoty ROZWÓJ AKADEMICKI NIE MOŻE BYĆ NASZYM JEDYNYM CELEM

7 Nękanie w Internecie “ Nękanie w Internecie to celowe i powtarzające się krzywdzenie osób przy pomocy komputerów, telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych. ” -- Hinduja Patchin, Bullying Beyond the Schoolyard (2009)

8 Statystyki o nastolatkach Nasi uczniowie… 91% - 72% - media społecznościowe 60% - SMSy ewoluują 77% - raczej zrezygnuje z telewizji niż z Internetu lecz, co najważniejsze… 7% rodziców w USA martwi się nękaniem w Internecie, pomimo że 90% go doświadczyło.

9 Wpływ ogólny -Większe ryzyko depresji, niepokój, smutek -Zaburzenia snu i odżywiania -Brak zainteresowania działalnością społeczną

10 Dlaczego? Nękanie w Internecie … -Non-stop -Łatwo się roznosi -Wszyscy widzą -Jest anonimowe

11 Co powinny zrobić szkoły “Poniedziałek to nowy piątek” --Nancy Willard, Dyrektor Centrum ds. Bezpiecznego i Odpowiedzialnego Korzystania z Internetu “Nasze dzieci rosną na cyfrowym podwórku, przy czym nikt tu nie spoczywa”

12 1. Promowanie postaw obywatelskich Nauczyciele i Administratorzy muszą działać proaktywnie budując podstawowe wartości wśród swoich uczniów -Uprzejmość - Szacunek - Prawa człowieka - Empatia -Włączenie -Autorefleksja - Rozwiązywanie problemów

13 1. Promowanie postaw obywatelskich Bezpośrednio…Pośrednio…

14 2. Poważne potraktowanie Nękanie w Internecie to nie sytuacja, gdzie „dzieci są po prostu dziećmi”, ani żaden ryt przejścia. A. Narzędzia w celu uniknięcia wiktymizacji - Pomyśl zanim wyślesz. - Nie dziel się niczym, o czym nie powiedziałbyś swojej mamie. B. Troska - Spraw, by uczniowie wiedzieli, że Ci zależy. - Odbieranie dostępu do technologii w ramach kary nie przynosi rezultatów

15 3. Decyzja o działaniu Nauczyciele i Administratorzy muszą stworzyć otoczenie, które inspiruje ofiary i obserwatorów do podejmowania działań. A.Ofiary B.Obserwatorzy

16 4. Reagowanie Nauka, jak reagować w odpowiedni sposób stanowi klucz do zwalczenia prześladowania cyfrowego w klasie. A. Natychmiastowa reakcja - Nagrywanie/Zgrywanie ekranu B. Reakcja długoterminowa - Refleksja, Mediacja, Komunikacja

17 5. Włączenie rodziców Nauczyciele i Administratorzy muszą angażować rodziców w odniesieniu do działalności online swoich uczniów. - Świadomość – Warsztaty społecznościowe, Okólniki - Zaangażowanie – Zaproszenie rodziców do szkoły

18 Pytania do refleksji 1.Co robi moja szkoła w sprawie zwalczania nękania w Internecie? 2.Jakie rodzaje działań mogą wdrożyć szkoły i nauczyciele w celu zwalczania nękania w Internecie? 3.Czy obowiązkiem szkoły jest nauczenie uczniów, w jaki sposób właściwie korzystać z Internetu? 4.Czy szkoły powinny angażować się w konflikty online między swoimi uczniami?

19 Kontakt Adam Steinmetz


Pobierz ppt "Adam Steinmetz Fremont City Schools Konferencja SEO – marzec 2015 r. Budowanie współpracy między szkołą a społecznością: Obywatele czy prześladowcy internetowi?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google