Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 1/21 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 O mojej firmie... Maciej Bakalarz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 1/21 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 O mojej firmie... Maciej Bakalarz."— Zapis prezentacji:

1 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 1/21 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 O mojej firmie... Maciej Bakalarz

2 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 2 /21 Prezentacja własnej osoby Zainteresowania: Jazda na rowerze Hodowla psów rasowych Tworzenie stron WWW Prace ogrodowe :) Gra w szachy Żagle Praca magisterska: Weryfikacja automatów czasowych Badanie własności automatów czasowych Wykorzystanie narzędzia UPPAAL Aktualnie: Magisterka Uczę się rosyjskiego Pracuję nad rozwojem swojej firmy >>> Rok temu: Brałem udział w programie Socrates-Erasmus Syddansk Universitet – Odense Rozwożenie gazet

3 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 3 /21 Opis portalu Gesso.pl Gesso.pl to portal internetowy zrzeszający sklepy z branży FMCG Od strony klienta indywidualnego jest to strona internetowa, która umożliwia wyszukanie najbliższego sklepu, przejście na jego podstronę oraz dokonanie zakupów (funkcjonalność transakcyjna). Od strony sklepu jest to interfejs do zarządzania własnym sklepem, cenami, produktami oraz zarządzanie napływającymi zamówieniami.

4 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 4 /21 Dla jakich sklepów System sprzedaży oparty na kodach kreskowych Sklep zatrudnia co najmniej 10 osób Sieci sklepów, np. sieci franczyzowe Udostępnienie produktów do opisania

5 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 5 /21 Motywacja sklepów Niski koszt budowy oraz utrzymania sklepu w internecie – katalog globalny Krótka procedura przyłączenia sklepu Ujednolicony wygląd wszystkich sklepów – przyzwyczajenie klientów Wzajemna promocja sklepów oraz portalu Dodawanie nowych funkcjonalności widoczne dla wszystkich sklepów Ciągłe ulepszanie katalogu produktów bez nakładów finansowych Potencjalni klienci sklepu uzależnieni od jego położenia - konkurencja lokalna, a nie globalna Możliwość konkurencji z istniejącymi sklepami internetowymi tanim kosztem

6 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 6 /21 Globalny katalog produktów Zbudowanie katalogu jest czasochłonne Potrzeba wykonania zdjęć wysokiej jakości Ciągła aktualizacja opisów produktów Wykonywanie pracy, która odbiega od profilu działalności sklepu Problem ze zbudowaniem zaawansowanego wyszukiwania produktów Katalogu nie potrzeba budować – trzeba określić co się chce sprzedawać Brak nakładu pracy Darmowa aktualizacja opisów produktów Wbudowana wyszukiwarka produktów Wysoka jakość katalogu – ludzie chętniej wykonują zakupy Budowa własnego katalogu Globalny katalog: Wysoki koszt

7 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 7 /21 Tworzenie globalnego katalogu Przyłączanie nowego sklepuAdministracja katalogiem Sklep podaje listę produktów, które będzie sprzedawał Produkty, które są w katalogu globalnym są automatycznie przypisywane do oferty sklepu Tworzona jest lista produktów, które trzeba opisać Opisywanie produktów na terenie sklepu Wgranie opisanych produktów do katalogu globalnego Tworzenie rozszerzonych opisów produktów Akceptowanie opisów produktów stworzonych przez sklepy Tworzenie drzewa kategorii

8 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 8 /21 Klient nasz Pan – typy dostaw Potrzeba dowozu towarów do klienta np. matki z dzieckiem, osoby niepełnosprawnej Ludzie są w stanie wydać więcej, jeżeli towar zostanie im dowieziony Ludzie zaczynają cenić swój czas, nie chcą stać w kolejkach – odbiór osobisty Trafniejszy wybór produktów Możliwość śledzenia wydatków Robienie zakupów w dogodnym czasie

9 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 9 /21 Typy dostaw a miejsce odbioru Sklepy działają lokalnie, musi więc istnieć mechanizm pozwalający określić im na jakim terenie działają Typy dostaw: transport własny, przesyłka kurierem mogą być realizowana na określonym przez sklep obszarze To na jakim obszarze realizowany jest dany typ dostaw określa się przez przypisanie kodów pocztowych do do typu dostawy. Można także określać cenę dostawy w zależności od kodu pocztowego. Np. im dalej od sklepu tym drożej.

10 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 10 /21 Okna czasowe Sklep może określić w jakich godzinach realizuje zamówienia oraz w jakich godzinach je rozwozi. Sklep nie musi cały czas śledzić napływających zamówień, wystarczy, że zrobi to w określonym czasie. Sklep może dodać stałą cenę za realizację zamówienia w danym oknie czasowym. Np. w weekendy oraz po południu realizacja zamówień może być bardziej kosztowna. Dzięki oknom czasowym klient może określić w jakim przedziale czasowym chce dostać towar.

11 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 11 /21 Okna czasowe – przykład I Sklep definiuje okna Klient zamawia towar w dostępnych oknach.

12 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 12 /21 Okna czasowe – przykład II Sklep definiuje okna Klient zamawia towar w dostępnych oknach.

13 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 13 /21 Przebieg zamówienia

14 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 14 /21 Autentykacja kupującego Proces polegający na zweryfikowaniu zadeklarowanej tożsamości kupującego, np. poprzez okazanie dowodu osobistego Za każdym razem kiedy sklep zawozi towar, do osoby ponosi ryzyko, że nikt tego towaru nie odbierze. Minimalizacja ryzyka. Każdy kupujący może podczas zakupów poddać się dobrowolnie procesowi autentykacji. Każdy sprzedający może nie przyjmować zamówień od osób, które nie potwierdziły swojej tożsamości Autentykacja przebiega tylko raz.

15 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 15 /21 Klient zamówił, ale nie ma towaru Prawnie: moment zawarcia umowy sprzedaży w momencie przekazania towaru Sklep dzwoni do klienta oferując zamiennik produktu Sklep zwraca nadpłaconą sumę pieniędzy w przypadku braku produktu Klient może ocenić realizację zamówienia

16 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 16 /21 Zarządzanie sklepem Zarządzanie sklepem przez WWW Realizacja zamówień Dodawanie pracowników Zarządzanie katalogiem własnego sklepu Definiowanie typów dostawy Definiowanie obszarów dostawy Definiowanie okien czasowych Wybór opcji płatności – integracja platności.pl Wiadomości sklepowe Weryfikacja kupujących

17 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 17 /21

18 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 18 /21 Rynek brytyjski Ocenia się że wyprzedza rynek polski o kilka lat Wartość rynku (120 mld funtów, 2005) Brak rozdrobnienia, silni gracze np. Tesco, Ocado Tesco dostaw tygodniowo 16% osób kupiło co najmniej raz w ciągu roku w internetowym sklepie spożywczym 3.2 % kupuje raz w tygodniu

19 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 19 /21 Potencjał rynku Niewiele internetowych sklepów spożywczych, frisco.pl, piotripawel.pl, brak silnych graczy Aktualna wartość rynku FMCG w Polsce (200 mld PLN ) Rozdrobniony rynek, duże sieci rozwijają placówki fizyczne zaniedbując sprzedaż przez internet Ludzie wolą korzystać ze sprawdzonych portali np. allegro.pl, google.com niż kupować za każdym razem w innym sklepie - przyzwyczajenie Za 3 lata sprzedaż produktów spożywczych przez internet stanie się popularna w Polsce (Witold Ferenc, Frisco.pl)

20 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 20 /21 Zapraszamy do współpracy Szukamy ludzi, którzy chcieliby prowadzić podobny serwis w innym sektorze np. sklepy budowlane, RTV-AGD Inne ciekawe pomysły

21 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 21/21 Dziękuję za uwagę ! Zapraszam do odwiedzenia Gesso.pl pod koniec marca.


Pobierz ppt "Seminarium dyplomowe magisterskie 1 Strona 1/21 Seminarium dyplomowe magisterskie 1 O mojej firmie... Maciej Bakalarz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google