Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Telekomunikacja Polska oraz Instytut Społecznej Psychologii Informatyki i Komunikacji w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie edukacja z internetem.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Telekomunikacja Polska oraz Instytut Społecznej Psychologii Informatyki i Komunikacji w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie edukacja z internetem."— Zapis prezentacji:

1 Telekomunikacja Polska oraz Instytut Społecznej Psychologii Informatyki i Komunikacji w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie edukacja z internetem tp Warszawa, 3-4 grudzień 2004 Power Point inside Power Point Czyli jak posługiwać się tym programem Wojciech Borkowski

2 2 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Do czego służy PowerPoint Prezentacje biznesowe Prezentacje do zajęć dydaktycznych Prezentacje na konferencje naukowe Handouty – materiały dla słuchaczy zastępujące notatki Sztuka internetowa

3 3 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Sposoby prezentacji Drukowane folie Slajdy 35mm naświetlane za pomocą specjalistycznego sprzętu (laserowa naświetlarka) Prezentacje komputerowe i z użyciem rzutnika multimedialnego Samobieżne prezentacje na ekranie komputera np. na kiermaszu czy stoisku targowym

4 4 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Tworzenie nowej prezentacji Każda prezentacja ma własny styl graficzny Można go utworzyć samemu krok po kroku Ale lepiej zdać się na projekty przygotowane przez profesjonalistów, które można wybrać przy otwieraniu nowej prezentacji

5 5 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Pierwszy slajd Slajd tworzymy za pomocą dialogu Nowy slajd To będzie slajd tytułowy W przygotowane miejsca wpisujemu tytuł i podtytuł

6 6 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Kolejne slajdy Kolejne slajdy wstawiamy za pomocą menu Wstaw Nowy slajd, albo Ctrl-M Do wyboru jest kilka typowych układów slajdów Można także wybrać slajd z samym tytułem, lub pusty

7 7 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Slajd z tytułem I kilkoma liniami treści....

8 8 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Slajd z tytułem i Dwiema kolumnami treści.....

9 9 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Slajd z clipartem Niektóre predefiniowane układy zawierają miejsca do automatycznego wstawiania obiektów. Najprostszym przykładem są slajdy z clipartem Przez kliknięcie uruchamiamy dialog Galerii clipartów i wybieramy odpowiedni do treści rysunek

10 10 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Slajd typu tekst i clipart Tu jest tekst A obok będzie ilustrujący go clipart Tylko trzeba go wybrać Kliknij dwukrotnie, aby dodać clipart

11 11 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Sam tytuł i miejsce na radosną twórczość

12 12 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Wstawianie autokształtów Gdy brakuje odpowiedniego clipartu, albo trzeba wykonać schemat można posłużyć się tzw. autokształtami

13 13 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Ustawianie właściwości autokształtów Dla każdego autokształtu można: ustawić wielkość i położenie ( białe prostokąty) Zmodyfikować kształt ( żółty romb) Obrócić cały kształt Ustalić kolory, grubość i krój linii A także niestandardowe efekty wypełnienie ( kolor Efekty wypełnienia )

14 14 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Sam tytuł i autokształty Domyślny kształt i kolor Zmieniony kolor i kształt Zmieniony kolor, kształt, cechy konturu a całość obrócona Wypełnienie gradientowe

15 15 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Autokształty i łączniki

16 16 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech BorkowskiGrupowanie Przy złożonych rysunkach wygodnie jest połączyć niektóre lub wszystkie elementy. Zaznaczamy elementy myszą i wybieramy z podręcznego menu opcję Grupuj

17 17 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Grupowanie autokształtów Zgrupowane (auto-)kształty zachowują się jak jeden kształt, ale w razie potrzeby można je rozgrupować, oddzielnie zmodyfikować i ewentualnie ponownie grupować.

18 18 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Wstawianie WordArt Teksty WordArt wstawiamy klikając pochyłe A z paska narzędzi rysowania Tekst taki jest traktowany tak samo jak grafika. W ten sam sposób zmienia się wielkość i kształt. Można też użyć efektów cieniowania lub 3D NIE POJAWIA SIĘ W KONSPEKCIE!!!

19 19 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech BorkowskiWordArt

20 20 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Przejścia slajdów Prezentacje można uatrakcyjnić animacjami W menu Widok Sortowanie slajdów W menu podręcznym przejście slajdów Można ustalić przejście dla wszystkich slajdów, albo tylko dla wskazywanego Można też ustalić automatyczne przejście do nowego slajdu po określonym czasie

21 21 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Ustalanie animacji Wybieramy obiekt Uruchamiamy podręczne menu Wybieramy Animacja niestandardowa Wybieramy sposób animacji Dla tekstu można zmienić też Tekst wprowadzający – czyli ustalić wyprowadzanie na raty Można ustalić kolejność i sposób odpalania kolejnych animacji z zakładce kolejność i chronometraż

22 22 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Animacje niestandardowe

23 23 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Slajdy z innymi obiektami Slajd może zawierać obiekty obsługiwane przez zewnętrzne serwery obiektów OLE (Object linking and embedding) Mogą to być wykresy, wzory matematyczne, clipy muzyczne i filmowe, fragmenty plików Worda lub Excela itp..

24 24 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Slajd z wykresem Można wstawić wykres obsługiwany przez program Microsoft Graph Dane do wykresu podajemy w specjalnym podręcznym arkuszu Same wykresy są analogiczne do tego czym dysponujemy w Excelu. Kliknij dwukrotnie, aby dodać wykres

25 25 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Slajd z wykresem Można wstawić wykres obsługiwany przez program Microsoft Graph Dane do wykresu podajemy w specjalnym podręcznym arkuszu Same wykresy są analogiczne do tego czym dysponujemy w Excelu Są jednak bardziej ozdobnie wykończone i mogą się pojawiać po kawałku – animacja niestandardowa animacja wykresu

26 26 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Slajd z nietypowym układem I z możliwością wstawienia obiektu niemal dowolnego typu z zarejestrowanych w systemie przez programy obsługujące OLE (Object linking and embedding) Może to być np. obiekt Microsoft Equation 3.0 Kliknij dwukrotnie, aby dodać obiekt

27 27 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Slajd z nietypowym układem I z możliwością wstawienia obiektu niemal dowolnego typu z zarejestrowanych w systemie przez programy obsługujące OLE (Object linking and embedding) Może to być np. obiekt Microsoft Equation 3.0

28 28 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Slajd z nietypowym układem I z możliwością wstawienia obiektu niemal dowolnego typu z zarejestrowanych w systemie przez programy obsługujące OLE (Object linking and embedding) Może to być np. obiekt Microsoft Equation 3.0

29 29 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Wzór matematyczny i obiekt Microsoft Map Przy ciemnych prezentacjach trzeba ustalić tło pod wzorem, bo czcionka jest domyślnie czarna Do obiektu mapy trzeba dostarczyć zewnętrzne dane w postaci pliku Excela lub Accesa

30 Telekomunikacja Polska oraz Instytut Społecznej Psychologii Informatyki i Komunikacji w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie edukacja z internetem tp Warszawa, 3-4 grudzień 2004 Przykłady Slajdy z różnych prezentacji

31 31 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Amonity Tricodont Dają się ułożyć chronologicznie Dają się porównywać anatomicznie Sugerują zmiany w czasie i relacje przodek-potomek Czyli pozwalają na historyczne badanie ewolucji ( czyniąc z niej niezaprzeczalny fakt, choć nic albo niewiele mówiąc o mechanizmach ) Skamieniałości

32 32 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Dlaczego wciąż nie znamy brakującego ogniwa? Ależ znamy!!! Dziesiątki. Zarówno kopalnych jak i jeszcze istniejących (tzw. żywych skamieniałości Tak naprawdę każdą formę kopalną, dla której da się określić przodka i choć jeden gatunek potomny możemy tak nazwać. Szczególnie dużo przykładów znamy z ewolucji człowieka, bo to stosunkowo niedawne czasy i zagadnienie bardzo intensywnie badane Choć formy przejściowe pomiędzy dużymi grupami systematycznymi są w pewnym sensie pozorne (efekt odprysku)

33 33 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski CZAS GEOLOGICZNY Ziemia istnieje mniej więcej 4,5-5 mld lat!!! Życie istnieje co najmniej +- ¾ czasu istnienia Ziemi Ale tylko trochę więcej niż ¼ tego czasu istnieją organizmy wielokomórkowe A człowiek – ledwie moment! ? ?

34 34 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Historia kręgowców Labiryn- todonty (płazy) Klasyczne gady Archa- ozaury Gady Ssako- kształtne Łusko- nośne Współ- czesne płazy Żół- wie Kro- ko- dy- le Ptaki pra- ssaki Ssaki współ- czesne DZIŚ T

35 35 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Późna Kreda – owadożerne i pierwsze naczelne Kilka, kilkanaście milionów lat przed przełomem K/T warunki geograficzne zaczęły się wyraźnie zmieniać: otwierający się Atlantyk, wzrost aktywności wulkanicznej, postępujące wypieranie roślin nagozalążkowych przez okrytozalążkowe i towarzysząca mu radiacja owadów W tych warunkach tworzyły się nowe nisze jakby specjalnie dla ssaków pojawiły się nowoczesne – żyworodne ssaki: torbacze i łożyskowe (aromorfoza!) i nastąpiła ich pierwsza radiacja Bardzo szybko drobne, owadożerne łożyskowce w poszukiwaniu ofiar przystosowały się do życia w koronach drzew – pewnie przypominały dzisiejsze Tupaje a być może niektóre częściowo przeszły na dietę roślinną – łatwo dostępne i kaloryczne owoce! ale bardzo mało skamieniałości ssaków z tego okresu

36 36 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Ewolucja żywych organizmów – zróżnicowana pula replikatorów Dziedziczone własności replikatora (tutaj organizmu) muszą różnicować jego zdolność do rozmnażania Musi istnieć zróżnicowana populacja replikatorów

37 37 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Model wpływu społecznego – schemat działania

38 38 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Sieci działań Sieć działań to jednoznaczne, graficzne przedstawienie programu wyraźnie pokazujące następstwo instrukcji czyli. przepływ sterowania Decyzje mają co najmniej dwa następniki – są rozgałęzieniami, i za ich pomocą można też tworzyć pętle powtarzalnych działań

39 39 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Program jako system Program to system zbudowany z obiektów i instrukcji działających w środowisku tych obiektów (zmiennych i stałych) Dla procesu możemy ponadto ustalić stan poszczególnych zmiennych i instrukcje aktywną (jedną dla procesu sekwencyjnego, więcej dla procesu równoległego) Z1 x y Z3 Z2

40 40 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Pętla po wszystkich elementach tablicy Najprostszym przykładem jest pętla wykonująca pewną instrukcję dla każdego elementu tablicy [2] [3] [4] [5] [6] [7] [N] [1]... z<=N I([z]) + - z z+1 z 1 z TABLICA N-elementowa ZAKOŃCZONO N N+1

41 41 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Błądzenie przypadkowe Automat komórkowy symulujący błądzenie przypadkowe Dla chętnych – wymyślić reguły i zapisać w postaci pseudokodu lub sieci działań

42 42 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Wykres 1 Szereg czasowy Prezentacja dr Katarzyny Winkowskiej-Nowak

43 Telekomunikacja Polska oraz Instytut Społecznej Psychologii Informatyki i Komunikacji w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie edukacja z internetem tp Warszawa, 3-4 grudzień 2004 Entropia informacyjna Prezentacja dr Katarzyny Winkowskiej-Nowak

44 44 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech BorkowskiHuffman Program Huffman służy do generowania drzewa pytań określającego najlepszą strategię. Po uruchomieniu należy wpisać ciąg wartości, które określają prawdopodobieństwa "znalezienia skarbu" w danej komórce. Prawdopodobieństwa te podajemy w postaci zbioru liczb naturalnych. Są to więc jedynie prawdopobieństwa względne. Program normuje te względne prawdopodobieństwa do jedności. 1. Pobierz plik: huffman.zip (161 kB)huffman.zip 2. Rozpakuj go (używając np. programu WinZip lub Windows Commander) do dowolnego katalogu. 3. Uruchom program huffman.exe.

45 45 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Wykres imituje kolejną rzecz na którą czekam z niecierpliwością......a mianowicie wyjazd na narty. Autoprezentacja studenta Adama Wasiewicza

46 46 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski Wesołych świąt… Prezentacja Jasia i Stasia Borkowskich

47 47 edukacja z internetem tpWarszawa, Wojciech Borkowski I to by było na tyle... Wojciech Borkowski - przez 10 lat był wykładowcą i asystentem w Instytucie Botaniki Uniwersytetu Warszawskiego, jednocześnie (od 1994 r.) współpracując z Ośrodkiem Badania Układów Złożonych Instytutu Studiów Społecznych, gdzie głównie zajmuje się modelami symulacyjnymi. Obronił doktorat w 2001 r. i od tego czasu jest etatowym pracownikiem ISS oraz wykładowcą na SPIK Strona domowa autora : Ilustracje pochodzą częściowo ze stron internetowych. Autorom dziękuje i mam nadzieję, że będą zadowoleni z reklamy.


Pobierz ppt "Telekomunikacja Polska oraz Instytut Społecznej Psychologii Informatyki i Komunikacji w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie edukacja z internetem."

Podobne prezentacje


Reklamy Google