Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki."— Zapis prezentacji:

1

2 Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

3 DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: VIII Liceum Ogólnokształcące im. Józefa Piłsudskiego ID grupy: 97/46_p_G1 Opiekun: Łukasz Kluczyk Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Moja firma w Internecie – pomysł na szybki biznes Semestr/rok szkolny: Semestr zimowy 2010/2011

4

5 W naszej prezentacji pragniemy przedstawić analizę potrzeb rynku w zakresie kupna książek przez Internet opartą na wyszukaniu narzędzi, przez które moglibyśmy taką sprzedaż prowadzić.

6 Tworzenie koncepcji firmy W Polsce istnieje w tej chwili około 2 milionów firm z tego około 27 tysięcy działa w Internecie. Stworzenie prostego pomysłu działalności nie jest jednak tak proste jak mogłoby się wydawać na samym początku. Zakres działalności nawet jak na Internet może być dość szeroki. W swoich rozważaniach stwierdziliśmy, że szybkim do zrealizowania, biznesem będzie dla nas internetowa księgarnia.

7 Sytuacja e-commerce w Polsce Mimo zawirowań gospodarczych polski rynek e-commerce nie odczuł w 2010 roku pogorszenia koniunktury. Co więcej, rok 2010 był widocznie lepszy od 2009, a 2011 zakłada dalsze zwiększanie udziału zakupów on-line w wydatkach Polaków – wynika z raportu "E-commerce w Polsce w oczach internautów" (gemiusReport 2010/2011) autorstwa firmy Gemius.

8 Źródło: gemiusReport "E-commerce w Polsce oczami internautów, 2010/2011". N=1127, respondenci kupujący przez internet. Sytuacja e-commerce w Polsce

9 Gemius twierdzi, że sytuacja e-commerce w Polsce jest stabilna, a polscy internauci planują w 2011 roku więcej kupować w sieci. Zdaniem autorów raportu, elementami, które mogłyby trend przyspieszyć, byłoby z pewnością przykładanie przez sklepy i innych sprzedających większej wagi do deklarowanych potrzeb kupujących on-line.

10 Mimo znacznej poprawy szeroko pojętej obsługi klienta w handlu elektronicznym, internauci objęci badaniem nadal twierdzą, że opisy sprzedawanych produktów nie są wystarczające, że wystawiane do sprzedaży produkty są często niedostępne, czy że kupujący nie są informowani o całkowitych kosztach dostawy. W trakcie transakcji na aukcjach pojawiają się nadal, aczkolwiek w mniejszym niż w 2009 roku stopniu, wątpliwości odnośnie wiarygodności osoby sprzedającej produkt, trudność w kontakcie ze sprzedającym, czy obawa o bezpieczeństwo transakcji. Sprzedający na aukcjach powinni też lepiej informować o stopniu zużycia przedmiotu sprzedaży i rzeczywistych kosztach transportu.

11 Źródło: gemiusReport "E-commerce w Polsce oczami internautów, 2010/2011". N=776, respondenci kupujący w e-sklepach. Sytuacja e-commerce w Polsce Wyzwaniem pozostaje dotarcie do grupy nie kupującej w sieci – tylko 1/3 z nich zadeklarowała, że w przyszłości zamierza spróbować tej formy handlu. Wzrosła w tej grupie liczba osób niezdecydowanych.

12 Czy w przyszłości zamierzasz kupować przez Internet?. Źródło: gemiusReport "E-commerce w Polsce oczami internautów, 2010/2011". N=313, respondenci niekupujący on-line

13 Polski rynek zakupów internetowych Najnowsze wyniki badań pokazują, że rynek zakupów internetowych w Polsce jest wart nawet 17,63 mld złotych. Polskie sklepy internetowe rosną o 35 proc. w skali rocznej, a według analityków w tym roku klienci zostawią w nich o 1 mld złotych więcej niż w ubiegłym. Polski e-commerce szybko rośnie, choć Polacy są oszczędni

14 Polski rynek zakupów internetowych Powołując się na dane firmy Euromonitor International, Rzeczpospolita pisze o szturmie polskich klientów na sklepy w Sieci. Według badań, e-sklepy w Polsce w roku 2011 zwiększą sprzedaż o 1 mld złotych, do 7,5 mld zł - co byłoby rekordem na polskim rynku e- commerce. Powyższy wynik nie obejmuje serwisów aukcyjnych, takich jak Allegro.pl, a wartość sprzedaży dokonanych za ich pośrednictwem to drugie 7,5 miliarda złotych.

15 Co kupowaliśmy najczęściej, w proc. za 2010 r. (Źródło: Euromonitor, Rzeczpospolita) 24% - sprzęt elektroniczny 11,4% - kosmetyki 10,1% - filmy, książki, gry 7% - meble, domowe akcesoria 6,2% - odzież, obuwie 3,8% - żywność Na zakupy w Sieci chętnie decydujemy się, poszukując sprzętu elektronicznego. W roku 2010 Polacy wydali w tym segmencie aż 1,5 mld złotych. O 23 proc. wzrosły też zyski e-sklepów z multimediami. Na filmy, gry komputerowe, książki i muzykę w ubiegłym roku wydano nawet 817 mln złotych. Polski rynek zakupów internetowych

16 Według Euromonitora, e-commerce w Polsce szybko się rozwija, ale wciąż zostajemy daleko w tyle za Wielką Brytanią (52,1 mld euro), Niemcami (39,2 mld euro) i Francją (31,2 mld euro). Przeciętny Brytyjczyk zostawia w sklepach internetowych blisko 10 razy więcej pieniędzy niż Polak. Polski rynek zakupów internetowych

17 Jerzy Warchałowski, Industry Head, Finance&Retail&Travel Vertical, Google Polska: 35% wzrostu w skali rocznej to cyfra, która szokuje w bardzo wielu branżach. Internet jest obszarem, gdzie tego typu wzrosty nie są czymś niezwykłym, branża rozwijała się i długo jeszcze będzie rozwijać bardzo dynamicznie. Tak gwałtowny wzrost rynku e-commerce to wypadkowa kilku czynników: a) rosnącej liczby internautów, b) rosnącego doświadczenia, zaufania i przekonania do zakupów on-line, c) rosnącego przekonania - najczęściej zasadnego - o cenach niższych o kilkanaście, kilkadziesiąt procent w stosunku do cen w sklepach tradycyjnych.

18 Tanie przesyłki i wspólne akcje: aktywność w polskim e-commerce Warto zauważyć, że coraz większy ruch w sklepach internetowych w Polsce, bezpośrednio wiąże się z działalnością sprzedawców. Dzień Darmowej Dostawy przypomniał wielu klientom o istnieniu e-handlu i zachęcił do zapoznania się z ofertą sklepów. W akcji udział wzięło ponad 800 sklepów, które podzielono na 16. kategorii produktowych, m.in. Dla dzieci, Gry i konsole, Komputery, Książki, Moda i styl, Sprzęt i hobby, Sprzęt AGD, Sprzęt RTV i Foto czy Zdrowie i uroda.

19 Tanie przesyłki i wspólne akcje: aktywność w polskim e-commerce Kolejny ciekawy projekt na polskim rynku e-commerce (zresztą, współtworzony przez zespół DDD) to Grupa Tanio Wysyłająca. Jej bezpośrednim celem jest zejście z ceną kuriera do poziomu maksymalnie 14 zł brutto. Wraz z rozwojem zakupów grupowych, a także e-commerce na Facebooku, rok 2011 zapowiada się w handlu internetowym bardzo ciekawie.

20

21

22 Tworzymy sklep internetowy Postanowiliśmy, że najprostszą formą założenia pierwszego sklepu, będzie sklep założony na platformie allegro.pl

23 Tworzymy sklep internetowy Konto Firma na allegro.pl możemy założyć wtedy, gdy: Jesteśmy przedsiębiorcą, prowadzimy sprzedaż i chcemy ją częściowo lub całkowicie przenieść na Allegro; Jesteśmy członkami zarządu, pełnomocnikami spółki, jednostki organizacyjnej wpisanej do rejestru przedsiębiorców (fundacji, stowarzy- szenia itp.) i chcemy prowadzić sprzedaż w jej imieniu i na jej rzecz.

24 Tworzymy sklep internetowy Jeśli prowadzimy zarejestrowaną działalność gospodarczą, a na Allegro chcemy występować jako solidny i wiarygodny partner w interesach, najlepszym rozwiązaniem dla nas będzie założenie konta Firma.

25

26 Konto zwykłeKonto Firma osobny adres do wysyłkitaknie opcjonalne dane osoby prowadzącej konto nietak znaczek "Firma" przy Twojej nazwie użytkownika nietak dodatkowa weryfikacja danych przy rejestracji konta nietak dane przedsiębiorcy widoczne w opisie aukcji nietak automatycznie utworzone konto fakturowe nietak Różnice między kontem zwykłym i kontem Firma:

27 Tworzymy sklep internetowy Zakładając konto Firma, musimy podać w formularzu rejestracji dane naszego przedsiębiorstwa. Ponieważ dane przedsiębiorcy są ustawowo jawne, w opisach wszystkich naszych aukcjach będą widoczne następujące informacje: nazwa i dokładny adres przedsiębiorcy (jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, w opisie przedmiotu podane będzie dodatkowo także Twoje imię i nazwisko), Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) przedsiębiorcy, numer, pod którym przedsiębiorca figuruje w Rejestrze Gospodarki Narodowej (REGON), numer, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) lub numer, pod którym przedsiębiorca został wpisany do ewidencji działalności gospodarczej.

28 Tworzymy sklep internetowy Aby zarejestrować konto Firma, musimy także przesłać skany dokumentów poświadczających prowadzoną przez nas działalność gospodarczą. W zakładce Moje Allegro > Moje konto > Ustawienia: Dane konta Allegro znajdziemy miejsce przeznaczone na załadowanie i wysłanie skanów.

29 Tworzymy sklep internetowy

30

31 Otwieramy sklep na allegro.pl Po burzliwych obradach i mnóstwie argumentów stwierdziliśmy, że najlepszym rozwiązaniem dla początkującego sklepu internetowego będzie platforma allegro.pl. Dlaczego? Nie ponosimy kosztów tworzenia maszyny sprzedażowej, nie ponosimy kosztów związanych z zatrudnieniem informatyków, dzierżawą serwerów i wykupywaniem domen.

32 Otwieramy sklep na allegro.pl Proces rejestracji jest stosunkowo prosty a koszta działalności na allegro.pl znacznie się różnią w stosunku do oferty dla indywidualnego sprzedającego.

33 Otwieramy sklep na allegro.pl Sklep Allegro? Zakładamy go, by zwiększyć sprzedaż Poszerzymy asortyment, prezentując towary rzadziej znajdujące nabywców. Niskim kosztem wystawimy duże ilości przedmiotów na 30 dni lub dłużej. W sklepie profesjonalnie zaprezentujemy swoją ofertę.

34 Otwieramy sklep na allegro.pl Wstęp Naszym celem jest aby kupujący często odwiedzali nasz e-sklep i polecali go innym allegrowiczom. Musimy nadać naszej witrynie aukcyjnej profesjonalny wygląd,umieścić reklamę w opisach aukcji i na stronie O nas. Musimy zadbać o profesjonalną obsługę transakcji i stale wzbogacać nasz asortyment. Allegro odwiedza kilka milionów osób miesięcznie. Poprzez reklamę i ciekawy interfejs naszych aukcji będziemy zachęcać klientów z całej Polski, by zrobili zakupy w naszym e- sklepie.

35 Otwieramy sklep na allegro.pl Grupa Allegro.pl oferuje wiele usług i narzędzi pomocnych przy np. otwieraniu nowego e-sklepu. Jednym z nich jest Menedżer Sprzedaży. Jest to narzędzie ułatwiające zarządzanie dużą sprzedażą. Za jego pomocą wygodnie pokierujemy zakończonymi transakcjami oraz szybko wystawimy nowe przedmioty na sprzedaż. Niektóre z funkcji Menedżera to: - zautomatyzowane wysyłanie powiadomień do Kupujących, - grupowanie transakcji, - definiowanie i udzielanie rabatów, - obliczanie zysku dla transakcji, - automatyczne wznawianie aukcji,

36 Otwieramy sklep na allegro.pl - dzielenie transakcji ze względu na rodzaj zapłaty i stopień finalizacji, przygotowanie wydruków dokumentów ułatwiających zakończenie transakcji, -opcja Urlop informująca klientów o opóźnieniach w wysyłce podczas wakacji i świąt, - tworzenie katalogów produktów i szablonów dowolnej liczby aukcji, -statystyki sprzedaży, -zarządzanie bazą produktów, np. kontrola stanu przedmiotów sprzedawanych i "zmagazynowanych".

37 Otwieramy sklep na allegro.pl Kolejnym bardzo pomocnym narzędziem jest WebAPI. Jest to usługa sieciowa, która umożliwia wymianę informacji między zasobami Allegro a oprogramowaniem zewnętrznym. Dzięki niej programiści mogą zintegrować własne rozwiązania z mechanizmami serwisu. W ramach API Allegro udostępniono szereg metod, które odpowiadają poszczególnym funkcjom serwisu.

38 Otwieramy sklep na allegro.pl Platformę internetową już wybraliśmy teraz tylko pozostał nam wybór profilu działalności. Zgodnie stwierdziliśmy, że będziemy działać w branży księgarskiej, przy sprzedaży książek i podręczników.

39 Otwieramy sklep na allegro.pl Kalkulacja kosztowo-przychodowa: Kapitał początkowy (kapitały własne) zł Marża na produktach i usługach 20 % Zatrudnienie2 etaty w tym pracownik niepełnosprawny 1 etat Wynajem lokalu1 000 zł Sprzedaż książek i podręcznik ó w średnia miesięczna sprzedaż 2300 zł Sprzęt komputerowy i obsługa strony internetowej zł Prowizja od sprzedaży8%

40 Otwieramy sklep na allegro.pl Abonament Abonament obejmuje 30 dni i jest z góry doliczany do rachunku. OkresAbonament Pierwsze 30 dni2,50 zł Kolejne 30 dni9,99 zł

41 Otwieramy sklep na allegro.pl Opłaty za wystawienie Wartość początkowaOpłata 1,00-24,99 zł0,05 zł 25,00-249,99 zł0,10 zł 250 zł i więcej0,20 zł

42 Otwieramy sklep na allegro.pl Na Allegro.pl obowiązują stałe opłaty za wystawienie artykułów. W kategorii Książki i komiksy opłata ta wynosi 0,05 zł.

43 Otwieramy sklep na allegro.pl Prowizje od sprzedaży Cena za sztukęProwizja Do 50 zł8% ceny końcowej 50, ,00 zł4 zł + 6% kwoty powyżej 50 zł 1000, ,00 zł61 zł + 3% kwoty powyżej 1000 zł powyżej 5000,00 zł181 zł + 1% kwoty powyżej 5000 zł

44 Otwieramy sklep na allegro.pl Nasze założenia: Liczymy na sprzedaż zmasowaną w 5 miesiącach w roku: marzec, maj, sierpień, wrzesień, październik. W tych miesiącach sprzedaż będzie 4-krotnie wyższa, gdyż koncentrować się będziemy na podręcznikach szkolnych i akademickich. W pozostałych miesiącach sprzedaż będzie dużo niższa, jednak dzięki dużym przerobom w miesiącach zmasowanej sprzedaży jesteśmy w stanie odrobić straty. Koszt lokalu jest niewielki, gdyż przy sprzedaży internetowej można działać nawet w piwnicy odpowiednio do tego przystosowanej.

45 Otwieramy sklep na allegro.pl Książki otrzymamy na koszt wydawnictw. Transport do poczty zakładamy na poziomie 500 zł, gdyż większość książek i tak będzie odbieranych przez kuriera i dowożonych na następny dzień do klienta. Pracownicy pobierać będą po 2500 brutto wynagrodzenia + premie uznaniowe w miesiącach zwiększonej sprzedaży. Nasza firma przynosić będzie zysk już w pierwszej fazie działalności czyli na początku sierpnia.

46 Podsumowanie Handel w Internecie rozwija się w bardzo szybkim tempie. Podstawy do jego narodzin stworzyła powszechna komputeryzacja oraz ogólny dostęp do Internetu. Celem naszej prezentacji było przedstawienie jak w prosty sposób założyć i prowadzić firmę w Internecie, dzięki której można zarabiać pieniądze. Dzięki naszej działalności moglibyśmy oszczędzić czas, porównywać konkurencyjne oferty oraz opisywać nasze produkty w sposób bardziej szczegółowy. Ponadto nasze koszty prowadzenia sklepu byłyby niskie, ponieważ system e-sprzedaży omija łańcuch pośredników, nie trzeba utrzymywać punktów sprzedaży detalicznej, magazynów oraz zatrudniać dużej ilości personelu. Uważamy, że nasza firma mogłaby w rzeczywistości przynieść zyski i stale poszerzać swój asortyment i organizować inne aukcje internetowe.

47 Bibliografia: 1.Badanie polskich sklepów internetowych, Internet Standard, wrzesień 2010r Euromonitor, Rzeczpospolita 8. Jerzy Warchałowski, Industry Head, Finance&Retail&Travel Vertical, Google Polska

48 Dziękujemy za uwagę!


Pobierz ppt "Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google