Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zadanie 1. Odpady w gospodarstwie domowym  Zbadaj ilość i skład „domowego kosza na śmieci”  Wyszukaj danych dotyczących ilości produkowanych śmieci.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zadanie 1. Odpady w gospodarstwie domowym  Zbadaj ilość i skład „domowego kosza na śmieci”  Wyszukaj danych dotyczących ilości produkowanych śmieci."— Zapis prezentacji:

1

2

3 Zadanie 1. Odpady w gospodarstwie domowym  Zbadaj ilość i skład „domowego kosza na śmieci”  Wyszukaj danych dotyczących ilości produkowanych śmieci w Polsce i w Europie  Sporządź wykresy wyrównawcze

4 Ile wyrzucamy śmieci? Ilość odpadów /1 os/ rok- opr. grupowe 166,8 kg Ilość odpadów /Polak/ rok 260 kg Ilość odpadów / Europejczyk/ rok 534 kg

5 Polska na tle Europy Najwięcej śmieci produkują : Cypr, Dania, Luxemburg, Niemcy, Wlk. Brytania natomiast najmniej: Polska, Litwa, Czechy, Słowacja, Łotwa Najwięcej odpadów na wysypiskach składują : Cypr, Grecja, Litwa Malta, Polska Najwięcej odpadów spalają : Dania, Szwecja, Luksemburg Dane wg: dyrektorow.pl

6 Skład kosza na śmieci- opracowanie grupowe

7

8 Ciekawostki: 348 kg pyłów emitowanych rocznie do atmosfery przypada na jednego człowieka 500 lat potrzeba, aby odpady z polskich wysypisk uległy rozkładowi 3 tys. ton farmaceutyków wyrzucają do śmieci Polacy każdego roku W Polsce tylko 2% odpadów jest kompostowanych; dla porównania- w Skandynawii % wyprodukowanie 100 kg papieru wymaga ścięcia 2 drzew

9 r. spotkanie z urzędnikami UMiG Syców p. Urszula Grzyb - P.O. Naczelnik Wydziału Dział Geodezji Gospodarki Nieruchomościami p. Dominik Kulok - Podinspektor Wydziału Infrastruktury Technicznej i Budownictwa p. Marcin Urmański - Podinspektor Wydziału Infrastruktury Technicznej i Budownictwa

10 Zadanie 2. Szkodliwość odpadów dla środowiska  Wyszukaj dane na temat wpływu odpadów na środowisko  Wybrane przez siebie źródła wykorzystaj do: - wykonania plakatu, - opracowania artykułu do gazetki szkolnej „Co dalej ze śmieciami?”  Zorganizuj szkolny konkurs na rysunek satyryczny „Wpływ człowieka na środowisko”

11 Najciekawsze strony internetowe

12 I miejsce kl. I i Wpływ człowieka na środowisko

13 II miejsce kl. II h

14 III miejsce kl. III f

15 Zadanie 3.3. Funkcjonowanie skupu surowców wtórnych w gminie Zbierz dane na temat istniejących punktów skupu na terenie naszej gminy Przygotuj analizę funkcjonowania punktów skupu Przeprowadź wywiad z pracownikiem punktu skupu

16 Punkty skupu surowców wtórnych w naszym mieście

17 Przedsiębiorstwo Produkcyjno- Usługowo-Handlowe AGROSKŁAD Właściciel: Kruszelnicki Kazimierz Lata powstania: ok Godz. otwarcia: pn.- pt. 7-15, sobota 8-12 Ceny: makulatura 8-10 gr./kg, puszki, aluminium 3,5-4 zł/kg, miedź 10 zł/kg, butelki 5-10 gr./szt. Przekazywanie surowców: makulatura „Frontschach Recykling” w Świeciu nad Wisłą, złom „Centrozłom” w Oławie.

18 Zadanie 4. Funkcjonowanie domu w środowisku przyrodniczym Porównaj funkcjonowanie domu współczesnego i dawnego - jakie czynności są niezbędne do funkcjonowania każdego domu ? - jakie są różnice w wykonywaniu prac domowych dziś i dawniej ? - jakie są skutki funkcjonowania domu dla środowiska ?

19 PROCESY METABOLICZNE Zakupy Prąd Gaz Węgiel Woda WYDALANIE Śmieci Dymy Ścieki ŁĄCZNOŚĆ Z INNYMI DOMAMI RTV Internet Telefony KONTAKT ZE ŚRODOWISKIEM Drogi Środki transportu

20 Wycieczka do Russowa r

21 Wnioski 1. Śmiecimy mniej, niż przeciętny Europejczyk ALE…  nie segregujemy śmieci  prawie 100% odpadów składujemy na wysypiskach MARNOTRAWSTWO SUROWCÓW !!!

22 Pocieszenie W tym roku szkolnym:  Zbieraliśmy makulaturę  Przeczytane czasopisma oddawaliśmy do biblioteki  Zachęcaliśmy do używania okładek z plakatów, gazet, resztek tapet…  Zeszyty na wielu przedmiotach zapisywaliśmy „do końca” Początek roku szkolnego to niekoniecznie nowy zeszyt !

23 Wreszcie doczekaliśmy się w naszym mieście…

24 2. Wyrzucamy bardzo dużo odpadów niebezpiecznych Odpady niebezpieczne:  Wybuchowe, łatwopalne, drażniące  Szkodliwe dla zdrowia, toksyczne  Żrące, zakaźne  Wywołują wrodzone deformacje i dziedziczne uszkodzenia genetyczne  Stanowią bezpośredni lub opóźnione zagrożenie dla środowiska Dyrektywa Rady 91/689/EWG

25 Pocieszenie W szkole zbieramy baterie

26 „Chory problem” naszych domów ZUŻYTE LEKI !!!

27 3. Mamy wiele punktów skupu ALE…  oddawanie większości surowców wtórnych uważamy za nieopłacalne  nie wszyscy włączają się w organizowane w szkole zbiórki makulatury  właściciele punktów skupu mają problemy z dalszym przekazywaniem surowców, zwłaszcza makulatury

28 Pamiętajmy! SAMO ODDANIE SUROWCÓW DO PUNKTU SKUPU JUŻ JEST SUKCESEM! NASZYM I ŚRODOWISKA!

29 4. Życie mieszkańców współczesnego domu jest:  Fizycznie łatwiejsze niż dawniej  Mamy bieżącą wodę, CO, kanalizację  Łatwiej zachować higienę  Czynności domowe są mniej czasochłonne  Komunikacja jest łatwa i szybka  Korzystamy z dodatkowych przyjemności – RTV, komputery, Internet…

30 ALE… Odbywa się to kosztem środowiska, ponieważ: Spalając surowce nieodtwarzalne (węgiel, ropa, gaz), zanieczyszczamy powietrze Zużywając czystą wodę – produkujemy ogromne ilości ścieków Wytwarzając wiele różnorodnych towarów powodujemy powstawanie masy odpadów

31 Rozwój zrównoważony… taki, w którym obecne potrzeby są zaspokajane, a równocześnie nie istnieje zagrożenie dla zaspokojenia potrzeb przyszłych generacji. Gro Harlem Brundtland, raport „Nasza wspólna przyszłość”, Światowa Komisja Środowiska i Rozwoju ONZ, 1987

32 Prezentację multimedialną przygotowały: Daria Łukasiewicz Monika Bednarek

33

34

35


Pobierz ppt "Zadanie 1. Odpady w gospodarstwie domowym  Zbadaj ilość i skład „domowego kosza na śmieci”  Wyszukaj danych dotyczących ilości produkowanych śmieci."

Podobne prezentacje


Reklamy Google