Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KIK 34 - Szwajcarsko-Polski Program Wspó ł pracy Aleksandra Mościcka Publiczne Gimnazjum w Lutyni 2014.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KIK 34 - Szwajcarsko-Polski Program Wspó ł pracy Aleksandra Mościcka Publiczne Gimnazjum w Lutyni 2014."— Zapis prezentacji:

1 KIK 34 - Szwajcarsko-Polski Program Wspó ł pracy Aleksandra Mościcka Publiczne Gimnazjum w Lutyni 2014

2 Spis tre ś ci Otyłość Aktywność fizyczna Zdrowe żywienie Złe odżywianie Bibliografia

3 Szwajcarsko-Polski Program Współpracy (SPPW) ma na celu zmniejszenie różnic społeczno-gospodarczych w ramach rozszerzonej Unii Europejskiej. Podstawowym celem Projektu KIK/34 jest promocja zdrowego stylu życia, w tym zapobieganie otyłości i nadwadze oraz innym chorobom przewlekłym poprzez edukację społeczeństwa w zakresie prozdrowotnej zmiany żywienia i zwiększenia poziomu aktywności fizycznej.

4 Oty łość Patologiczne nagromadzenie tkanki tłuszczowej. W organizmie za otyłość uważa się stan, w którym tkanka tłuszczowa stanowi więcej niż 20% całkowitej masy ciała u mężczyzn oraz 25% u kobiet. Otyłości towarzyszy nadwaga, czyli nadmierna masa ciała powyżej masy optymalnej.

5 Przyczyny oty ł o ś ci Najczęstszą przyczyną powstawania otyłości jest przekarmianie (zbyt duża wartość energetyczna pożywienia w stosunku do zapotrzebowania organizmu) i brak aktywności fizycznej.

6 Aktywno ść fizyczna Aktywność fizyczna odgrywa bardzo ważna rolę w zapobieganiu i leczeniu wielu chorób, głównie wciąż narastającego problemu otyłości.

7 Korzy ś ci „sportowe” Główne korzy ś ci wynikaj ą ce z uprawiania sportu i regularnej aktywno ś ci fizycznej to: · Zmniejszenie ryzyka otyłości · Zmniejszenie ryzyka chorób serca · Obniżenie profilu lipidowego, w tym cholesterolu · Zmniejszone ryzyko zachorowania na raka · Zapobieganie rozwojowi nadciśnienia tętniczego · Wzmocnienie mięśni i kości · Zdrowie umysłowe i lepsze samopoczucie

8 Zdrowe żywienie Od dawna wiadomo, że dbałość o właściwe, zdrowe odżywianie jest ważna dla prawidłowego wzrastania oraz utrzymania dobrego stanu zdrowia.

9 Kilka ważnych zasad zdrowego żywienia: Odżywiaj się regularnie Dbaj o różnorodność posiłków Unikaj nadmiernych ilości tłuszczu i cholesterolu Spożywaj dużo warzyw i owoców Spożywaj zdrowe węglowodany i nasiona roślin strączkowych Pij wodę Unikaj nadmiaru soli Zachowaj umiar w spożywaniu alkoholu

10 Złe odżywianie Każdy z nas wie o tym, iż wielu z nas nieprawidłowo się odżywia. Co jest tego przyczyną ? Dlaczego tak jest? Co to niesie za sobą ? Co nam zagraża?

11 Przyczyny złego odżywiania się: - brak czasu na przygotowanie pozywienia zgodnego z zasadami racjonalnego odżywiania się; - sięganie po śmieciowe jedzenie; - sytuacje stresujące i wydarzenia życiowe (sesja, nawał nauki, kłótnie, choroby, śmierć w rodzinie); - brak znajomości zasad zdrowego odżywiania się; - propagowanie złych produktów przez media (uleganie np. reklama)

12 Skutki z ł ego od ż ywiania si ę : - Choroby układu krążenia (nadciśnienie tętnicze; miażdżyca i jej powikłania np. udar mózgu i niedokrwienna choroba serca z zawałem włącznie) - Nowotwory - Cukrzyca insulinoniezależna - choroby jelita grubego - Kamica żółciowa - Próchnica zębów - Osteoporoza - Otyłość - Bulimia - Anoreksja

13 Bibliografia odzywianie.blog.pl/2012/04/02/przyczyny-i-skutki- zlego-odzywiania-sie/ odzywianie.blog.pl/2012/04/02/przyczyny-i-skutki- zlego-odzywiania-sie/ 4%87 4%87


Pobierz ppt "KIK 34 - Szwajcarsko-Polski Program Wspó ł pracy Aleksandra Mościcka Publiczne Gimnazjum w Lutyni 2014."

Podobne prezentacje


Reklamy Google