Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wprowadzenie dr Agnieszka Zwiefka-Chwałek

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wprowadzenie dr Agnieszka Zwiefka-Chwałek"— Zapis prezentacji:

1 Wprowadzenie dr Agnieszka Zwiefka-Chwałek
SOCIAL MEDIA Wprowadzenie dr Agnieszka Zwiefka-Chwałek

2 Definicja SOCIAL MEDIA
media zaprojektowane do rozpowszechniania ich przez interakcję społeczną; stworzone używając ogólno dostępnych i możliwych do obliczenia metod wydawnicze; środki przekazu jako rozmowa; media, które zmieniają model komunikacja masowej „one-to-many”, typowy dla 20-tego wieku, na model „many-to-many” (lub w niektórych przypadkach „few-to-few”).

3 SOCIAL MEDIA COMPONENTS
Idea (sztuka, informacje); Środki przekazu (fizyczny, elektroniczny, ustny); Wspólny interfejs (zaangażowanie społeczne).

4

5 Różnice Top-down, pośredni model rozpowszechniania informacji
Media przemysłowe Media Społeczne Top-down, pośredni model rozpowszechniania informacji Wysoki koszt początkowy Jeden do wielu Dziennikarz jako osoba pośrednia Publiczność Bottom-up, bezpośrednia model rozpowszechniania informacji Niski koszt początkowy Wielu-do-wielu / niewielu do niewielu Dziennikarz jak moderator Narrowcasting Publiczność

6 Źródła Społecznej Rewolucji medialnej
Transformation of web 1.0 into web 2.0 Web 2.0 -commonly associated with web applications that facilitate interactive information sharing, interoperability, user generated content and collaboration on the world wide web) Zmiana z Web 1.0 do Web 2.0 Web powszechnie powiązana z aplikacją, które ułatwiają interaktywne dzielenie informacji, interoperacyjność, użytkownik tworzyły zawartość i współpracuje z WWW

7

8 User generated content (UGC) (Użytkownik tworzy zawartość)
Różne rodzaje informacji medialnych, publicznie udostępnionych, które są utworzone przez użytkowników końcowych, informacje nie istnieje bez użytkowników UGC jest scharakteryzowany jako 'Conversational Media' w przeciwieństwie do 'Packaged Goods Media‘. UGC jest procesem dwustronnym w przeciwieństwie do dystrybucji mediów masowych.

9 Przykłady SOCIAL MEDIA: oparte na rozmowie
Micro-blogging: Twitter, FMyLife, Jaiku, Plurk, Tumblr, Posterous, Yammer; Social networking: Facebook, Bebo, LinkedIn, MySpace, Qzone, ASmallWorld; Wikis: Wikipedia, PBworks, Wetpaint; Social bookmarking (or social tagging): Delicious, StumbleUpon, Google Reader, CiteULike;

10 Przykłady SOCIAL MEDIA oparte na dzielenie się zasobami (resource sharing)
Social news: Digg, Mixx, Reddit, NowPublic; Photography and art sharing: Flickr, Photobucket, Picasa, SmugMug, Zooomr; Video sharing: YouTube, Viddler, Vimeo, sevenload; Music and audio sharing: MySpace Music, Last.fm, ShareTheMusic; Presentation sharing: slideshare, scribd.

11 Przykłady SOCIAL MEDIA oparte na analizach(reviewing)
Product reviews: epinions.com, MouthShut.com Business reviews: Customer Lobby, yelp com.

12 POLISH EXAMPLES

13 Strategie biznesowe: książka: THE CLUETRAIN MANIFESTO
Zbór 95 tez, wezwanie do działania dla wszystkich biznesów działających wewnątrz tz. nowo-połączonego rynku; podkreślając rolę Internetu Napisana w 1999 (wydrukowana w 2000) przez Ricka Levine, Christophera Locke, Doca Searls, i Davida Weinberger

14 THE CLUETRAIN MANIFESTO
"A powerful global conversation has begun. Through the Internet, people are discovering and inventing new ways to share relevant knowledge with blinding speed. As a direct result, markets are getting smarter— and getting smarter faster than most companies."


Pobierz ppt "Wprowadzenie dr Agnieszka Zwiefka-Chwałek"

Podobne prezentacje


Reklamy Google