Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1.MISSION 6.MEASUREMENT 2. MARKET 3. MONEY5.MEDIA4.MESSAGE 6 etapów tworzenia strategii reklamowej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1.MISSION 6.MEASUREMENT 2. MARKET 3. MONEY5.MEDIA4.MESSAGE 6 etapów tworzenia strategii reklamowej."— Zapis prezentacji:

1 1.MISSION 6.MEASUREMENT 2. MARKET 3. MONEY5.MEDIA4.MESSAGE 6 etapów tworzenia strategii reklamowej

2 mission – wybór celów reklamy, market – określenie adresatów reklamy, money – ustalenie budżetu reklamy, message – dobór treści reklamowych, media – wybór mediów reklamowych, measurement – badanie skuteczności reklamy 6 etapów tworzenia strategii reklamowej

3 Nie zaczynaj pracy zanim nie ustaliłeś CELÓW

4 Co powinniśmy wiedzieć o grupie docelowej? Kim są demograficznie? – jakiej są płci, w jakim są wieku, gdzie mieszkają, jakie mają dochody, etc. Kim są psychograficznie? – jakie mają wartości, jaki jest styl ich życia, jak spędzają czas, czym się interesują Jak konsumują media ? – zasięgi mediów, czas spędzany z mediami, ulubione media, sposób korzystania z mediów MARKET – adresatów reklamy

5 Im więcej dowiesz się o RYNKU na którym działa marka tym twoja strategia będzie lepsza

6 Czynniki wpływające na określenie wysokości budżetu reklamy: faza cyklu życia produktu, zakładana skala działań reklamowych, udział w rynku i cele kampanii sezonowość komunikacji, działania konkurencji. MONEY – ustalanie budżetów reklamy

7 Zawsze dostosuj budżet do celów strategii

8 MESSAGE – wybór treści reklamowych Polega na ustaleniu: co będziemy komunikować potencjalnym klientom? opracowanie strategii UPC (unique selling proposition), RTB (reason to believe) i innych aspektów komunikacji reklamowej Celu kampanii: wizerunkowa czy sprzedażowa?

9 Testuj projekty kreacji na grupie celowej

10 MEDIA – wybór mediów reklamowych Zależy od wielu czynników: sposobu konsumpcji mediów przez grupę celową optymalizacji budżetu i kosztów dotarcia, sezonowości kosztów zakupu mediów, synergii kontaktów reklamowych w różnych mediach.

11 Optymalizuj kontakty w każdym z mediów Dostosuj media do specyfiki grupy celowej

12 MEASUREMENT – badanie skuteczności reklamy Często pomijany aspekt, ale niezwykle istotny przy ewaluacji efektów kampanii przeprowadzaj badania pre-test i post-test aby wiedzieć jaki efekt przyniosła kampania weryfikuj wyniki sprzedaży (najlepiej poprzez zaawansowanie modelowanie ekonometryczne)

13 Analizuj strategie i wyciągaj wnioski do kolejnych strategii

14 DEKALOG STRATEGA REKLAMY DOBRY STRATEG REKLAMY: (dokończ zdania wykorzystując etapy 6M) 1.Pamięta ……… Dba ……………………………… 3.Rozumie 4.Decyduje 5.Konsultuje 6.Dostrzega 7.Koordynuje 8.Optymalizuje 9.Analizuje 10.…………


Pobierz ppt "1.MISSION 6.MEASUREMENT 2. MARKET 3. MONEY5.MEDIA4.MESSAGE 6 etapów tworzenia strategii reklamowej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google