Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sukces jako czynnik motywujący ucznia do rozwoju Sztuka motywacji, czyli jak wydobyć z dzieci to, co w nich najlepsze... Psycholog E.D. Hermanowicz Powiatowa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sukces jako czynnik motywujący ucznia do rozwoju Sztuka motywacji, czyli jak wydobyć z dzieci to, co w nich najlepsze... Psycholog E.D. Hermanowicz Powiatowa."— Zapis prezentacji:

1 Sukces jako czynnik motywujący ucznia do rozwoju Sztuka motywacji, czyli jak wydobyć z dzieci to, co w nich najlepsze... Psycholog E.D. Hermanowicz Powiatowa Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Olsztynie

2 Nauka jest najbardziej efektywna wówczas, kiedy sprawia radość Peter Kline Praca dzieci jest zabawą. Dzieci uczą się poprzez wszystko co robią. Caroline Hooper

3 Wpisywanie dziecka w rolę Najpotężniejszą bronią na Ziemi jest rozpalona ludzka dusza – Ferdynard Foch Jeśli człowieka widzimy takim, jakim jest, czynimy go gorszym. Jeśli widzimy go takim, jakim może się stać, pomagamy mu w tym, aby taki się stawał. – J.W. von Goethe By wierzyć w siebie, muszę mieć kogoś kto we mnie uwierzy. – S. Garczyński Najszczęśliwsza chwila w życiu człowieka to nie ta, w której znalazł żyłę obfitującą złotem, ale ta, w której wytopił złoto z siebie. – R. Mleczko

4 Od dziecka, którym kierujesz oczekuj tego, co najlepsze. Motywować to wiedzieć jak zmobilizować dziecko do dodatkowego wysiłku. Należy być inspiratorem, ponieważ nie cała motywacja pochodzi z wewnątrz. Często słyszymy, że dzieciom brak motywacji. To nie jest prawda – badania profesora R.J. Wlodkowski z University of Wiscousin stwierdzają, że nie ma ludzi całkowicie pozbawionych motywacji. Trzeba umieć skierować istniejącą energię wewnętrzną na godne cele. Sukces dziecka – dobre studia, dobra praca...To obok inteligencji dziecka i jego wewnętrznego uporu zasługa rodziców i nauczycieli

5 Od dziecka, którym kierujesz oczekuj tego, co najlepsze Jeśli dzieci wiedzą, że oczekujemy od nich rzeczy dobrych, na ogół starają się spełnić te oczekiwania. Ale gdy spodziewamy się po nich tego, co najgorsze, złe wyniki osiągną z zadziwiającą dokładnością. Podwyższenie oczekiwań ze strony nauczycieli wpływa pozytywnie na dzieci. Od dzieci oczekuj więcej. One będą oczekiwały więcej od siebie, ale rób to w bezpiecznych warunkach tzn. twój delikatny ton głosu, wyraz twarzy, postawa etc. pomaga przekazać dzieciom twoje oczekiwania, a im pomaga postrzegać swoja własną osobę. Podwyższenie oczekiwań ze strony nauczycieli wpływa pozytywnie na dzieci. Od dzieci oczekuj więcej. One będą oczekiwały więcej od siebie, ale rób to w bezpiecznych warunkach tzn. twój delikatny ton głosu, wyraz twarzy, postawa etc. pomaga przekazać dzieciom twoje oczekiwania, a im pomaga postrzegać swoja własną osobę.

6 Od dziecka, którym kierujesz oczekuj tego, co najlepsze Koncentruj się na mocnych punktach, a nie na słabościach: „szukaj złota, a nie błota”. Koncentruj się na mocnych punktach, a nie na słabościach: „szukaj złota, a nie błota”. „Istnieje coś bardziej niespotykanego, coś o wiele lepszego niż zdolność. To zdolność wyznaczania zdolności”. (Elbert Hubbard, psycholog). Więc odkryj takie dziecko. „Istnieje coś bardziej niespotykanego, coś o wiele lepszego niż zdolność. To zdolność wyznaczania zdolności”. (Elbert Hubbard, psycholog). Więc odkryj takie dziecko. Odkryj talent dziecka Odkryj talent dziecka

7 Od dziecka, którym kierujesz oczekuj tego, co najlepsze Stwórz atmosferę, w której dziecko może rozwijać i szlifować swoje zdolności; rozmawiaj o wartościach w rodzinie, w kraju, na świecie. Stwórz atmosferę, w której dziecko może rozwijać i szlifować swoje zdolności; rozmawiaj o wartościach w rodzinie, w kraju, na świecie. „Jeden z najwszechstronniejszych ludzi XX wieku, dyrektor Julliard School of Music, pianista, pisarz, najwspanialszy nauczyciel w historii Columbia University tak mówił: ‘Powiedzmy naszej młodzieży, że najlepsze książki trzeba dopiero napisać, najlepsze obrazy jeszcze namalować, najlepsze rządy dopiero stworzyć i że wszystko, co najlepsze, zrobią dopiero oni!’” „Jeden z najwszechstronniejszych ludzi XX wieku, dyrektor Julliard School of Music, pianista, pisarz, najwspanialszy nauczyciel w historii Columbia University tak mówił: ‘Powiedzmy naszej młodzieży, że najlepsze książki trzeba dopiero napisać, najlepsze obrazy jeszcze namalować, najlepsze rządy dopiero stworzyć i że wszystko, co najlepsze, zrobią dopiero oni!’” John Erskin John Erskin

8 Ucz dziecko, że pragnienia i próby są ważne. Marzenia mają towarzyszyć codziennym zadaniom jednocześnie wysoko ustawiając poprzeczkę doskonałości tzn. codziennie ucz, że to, co robi ma robić dobrze, po prostu lepiej jest uczyć się dobrze niż źle. Stanowczość oznacza troskę. Obojętność (bezstresowość) prowadzi do braku bezpieczeństwa u dzieci. Jeśli zależy ci na dziecku, to znaczy, że zależy ci również na jego, powodzeniu, więc poświęcaj mu CZAS I ENERGIĘ. Stanowczość oznacza troskę. Obojętność (bezstresowość) prowadzi do braku bezpieczeństwa u dzieci. Jeśli zależy ci na dziecku, to znaczy, że zależy ci również na jego, powodzeniu, więc poświęcaj mu CZAS I ENERGIĘ.

9 Ucz dziecko, że pragnienia i próby są ważne. Dzieci potrzebują kierowania Nie bój się zwrócić uwagi, każdy popełnia błędy. Zrób to natychmiast, mów co źle zrobiło w kategoriach konkretów. Staraj się krytykować zachowanie, a nie motywy. Nie bój się zwrócić uwagi, każdy popełnia błędy. Zrób to natychmiast, mów co źle zrobiło w kategoriach konkretów. Staraj się krytykować zachowanie, a nie motywy. Wytycz rozsądny cel Wytycz rozsądny cel Ustal pewien postęp celów, żeby dzieci znajdowały radość w regularnym odbieraniu pozytywnego bodźca sukcesu Ustal pewien postęp celów, żeby dzieci znajdowały radość w regularnym odbieraniu pozytywnego bodźca sukcesu

10 Stwórz środowisko, w którym niepowodzenie nie oznacza przegranej. Szkoła powinna być miejscem, gdzie ludzie akceptują się bez względu na to, jakie popełniają błędy. Niepowodzenie nigdy nikomu nie zaszkodziło. To strach przed niepowodzeniem zabija człowieka. Ale nie wolno rezygnować, trzeba podjąć ryzyko i iść dalej.

11 Uczenie dziecka nie jest tak istotne jak wzbudzenie w nim chęci do nauki. Potrzebna jest motywacja zewnętrzna i wewnętrzna (tu np. wytycz określony cel, napisz go bardzo dokładnie na kartce i dąż do niego). Ludzie, dzieci robią to, do czego ich się zachęca, a nie to, co im się każe. Mów często „potrafisz to zrobić!”.

12 Wykorzystuj wzorce, by zachęcać do sukcesu. Przykład jest szkołą dla wszystkich ludzi; w żadnej innej nie będą chcieli się uczyć.” Edmund Burke Okazuj uznanie i chwal osiągnięcia: – Publicznie, na forum całej społeczności – Niech każdy sukces będzie okazją do świętowania – Podkreśl pochwałę jakimś dodatkowym gestem (nagrody) – Pochwała musi być precyzyjna PAMIĘTAJ! ZBYT DUŻO NAGRÓD ZMNIEJSZA MOTYWACJĘ

13 Obserwuj postęp i zauważaj zmiany na dobre. PAMIĘTAJ! Stosuj mieszankę wzmacniania pozytywnego i negatywnego. Potrzebę współzawodnictwa wykorzystuj w sposób umiarkowany Nie stosuj negatywnych porównań, przeciwnie.

14 Ostatnia zasada wydobywania z dzieci tego, co w nich najlepsze: STARAJ SIĘ WŁASNĄ MOTYWACJĘ UTRZYMYWAĆ NA WYSOKIM POZIOMIE

15 Bądź tak silny, by nic nie mogło naruszyć spokoju Twojego ducha, Słowa Twe niech zawsze niosą z sobą radość, zdrowie i nadzieję, Spraw, by każdy człowiek odczuwał przy Tobie piękno swej niepowtarzalności, Spoglądaj zawsze na słoneczną stronę życia i dąż, by optymizm stał się Twą prawdziwą naturą, Sięgaj ku ideałom, zaakceptuj każde zrządzenie losu, lecz oczekuj zawsze tego co najlepsze, Przyjmij z prawdziwym entuzjazmem sukces innych, tak jakby to był Twój własny, Błędy z przeszłości niech będą dla Ciebie wskazówką i siłą do wspaniałych osiągnięć w przyszłości, Niech Twoja twarz zawsze będzie pogodna i niech darzy uśmiechem każdą napotkaną istotę, Poświęcaj wiele czasu na doskonalenie siebie – tak, aby go już nie starczyło na krytykowanie innych, Bądź większy od swego zdenerwowania i niepokoju, szlachetniejszy od wkradającej się złości, silniejszy od codziennych obaw, A szczęście twe niech wyrasta ponad wszelkie zmartwienia.


Pobierz ppt "Sukces jako czynnik motywujący ucznia do rozwoju Sztuka motywacji, czyli jak wydobyć z dzieci to, co w nich najlepsze... Psycholog E.D. Hermanowicz Powiatowa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google