Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Co sprawia, że jesteśmy radośni i pogodni? Dobre samopoczucie - jak je sobie zapewnić?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Co sprawia, że jesteśmy radośni i pogodni? Dobre samopoczucie - jak je sobie zapewnić?"— Zapis prezentacji:

1 Co sprawia, że jesteśmy radośni i pogodni? Dobre samopoczucie - jak je sobie zapewnić?

2 Radośni i pogodni jesteśmy wtedy, kiedy mamy w sobie pozytywną energię i pogodę ducha. Ludzie pesymistycznie nastawieni do życia są bierni i apatyczni. Nic ich nie cieszy, a co za tym idzie mają gorsze samopoczucie.

3 Dobre samopoczucie zapewniamy sobie uprawiając sport. Wiele osób po męczącym dniu gra w piłkę nożną czy koszykówkę. Niektórzy mają w sobie wiele energii i żeby dobrze się czuć i zrelaksować muszą bardzo ciężko trenować. Inni z kolei nie potrzebują tak intensywnych ćwiczeń i aby poczuć radość, wybierają długi spacer po lesie czy rower. Uprawiając swój ulubiony sport mamy dobre samopoczucie.

4 Dobre samopoczucie zapewnimy sobie również wysypiając się. Kiedy jesteśmy zmęczeni robimy się rozdrażnieni i nic nam się nie chce.

5 Regularny ruch sprawi, że serce i układ krwionośny będą dłużej i wydajniej pracować, przestaniemy się tak szybko męczyć. W odczuwalny sposób wzrośnie siła mięśni, które będą spalać więcej kalorii, nawet jeśli się nie ćwiczy. Systematyczny wysiłek fizyczny poprawi elastyczność mięśni i stawów. Dzięki temu ciało lepiej poradzi sobie z utrzymaniem równowagi w ekstremalnych warunkach, np. gdy nagle się poślizgniemy albo potkniemy. Trzeba jednak pamiętać, żeby dostosować intensywność wysiłku do formy fizycznej. Jeśli mamy słabą kondycję, ćwiczmy wolniej, ale dłużej.

6 Unikanie aktywności prowadzi wprost do wielu poważnych problemów ze zdrowiem. Na tej liście znajdują się naprawdę poważne choroby np. nowotwory piersi, prostaty. Oprócz tego, brak choć odrobiny sportu w życiu może wywołać w naszym organizmie cukrzycę lub choroby układu krwionośnego. Unikanie ruchu może także prowadzić do otyłości.

7 Uratować przed chorobami i wydłużyć życie o co najmniej kilka lat może po prostu pół godziny energicznego spaceru, na który trzeba się wybrać pięć razy w tygodniu. Jeżeli wybierzemy nieco bardziej wyciskającą pot z czoła aktywność, jak bieganie, wystarczy choćby 20 minut. Z tego najlepiej zdają sobie sprawę rozkochani w rowerach i spacerach Holendrzy, wśród których aktywność zaniedbuje zaledwie 18,2 proc. społeczeństwa.

8 Prezentację wykonał: Kamil Krok :D


Pobierz ppt "Co sprawia, że jesteśmy radośni i pogodni? Dobre samopoczucie - jak je sobie zapewnić?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google