Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dział Obsługi Konsultantek

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dział Obsługi Konsultantek"— Zapis prezentacji:

1 Dział Obsługi Konsultantek

2 Avon 2014 Corporate Template
E-zwroty Speaker Name

3 Agenda Rozwój e-obsługi w Avon: cele
Efektywniejszy proces zwrotów już od 1 lipca Nowy proces zwrotów z e-formularzem – krok po kroku Aktualizacja limitu kredytowego o wartość zwrotu Monitorowanie zwrotów Dodatkowe informacje Komunikacja Pytania i odpowiedzi

4 Rozwój e-obsługi w Avon
Avon 2014 Corporate Template Rozwój e-obsługi w Avon Cele Uproszczenie procesu zwrotów Zwiększenie wygody Konsultantek Łatwiejsze śledzenie zwrotu dla Konsultantki Wzrost konkurencyjności Avon na rynku Poprawa jakości obsługi poprzez bardziej precyzyjną analizę przyczyn zwrotów Speaker Name

5 Efektywniejszy proces zwrotów już od 1lipca
Avon 2014 Corporate Template Efektywniejszy proces zwrotów już od 1lipca Prosty i przejrzysty proces z możliwością śledzenia statusu zwrotu Dane do zwrotu uzupełniane w e-formularzu za pomocą listy online w Strefie Konsultantki Aktualizacja limitu kredytowego o wartość oczekującego zwrotu dla Konsultantek z grupy LOA 20+ Nowe, precyzyjne powody zwrotów pozwolą monitorować jakość produktów Status zwrotu można śledzić w zakładce SZCZEGÓŁY ZAMÓWIENIA/ Historia zamówień Speaker Name

6 Instrukcja: jak zrobić e-zwrot?
Avon 2014 Corporate Template Instrukcja: jak zrobić e-zwrot? Wybierz Zwroty w Szczegółach Zamówienia w Strefie Konsultantki Wybierz fakturę i produkty do zwrotu Możliwość skorzystania z wyszukiwarki produktów według nazwy bądź kodu oraz opcji wyświetlenia wszystkich dostępnych faktur Zwroty 1 2 Gwarancja Avon jest ważna w ciągu 3 miesięcy. Tym samym będzie można dokonać zwrotów do faktur wystawionych w ciągu 3 miesięcy. Pole „Data zwrotu” będzie wskazywało datę, do której możliwe jest wypełnienie e-zwrotu. Speaker Name

7 Instrukcja: jak zrobić e-zwrot?
Avon 2014 Corporate Template Instrukcja: jak zrobić e-zwrot? Uzupełnij e-formularz: podaj ilość zwracanych produktów wybierz odpowiedni powód zwrotu Zapisz, zaakceptuj zasady i wyślij zapowiedź zwrotu Otrzymasz potwierdzenie zawierające: numer zwrotu, który należy podać na przesyłce informację, że w ciągu 21 dni zwracane produkty powinny dotrzeć do Dz. Zwrotów Zapowiedź zwrotu widoczna będzie w zakładce Historia zamówień Opcja Wróć pozwala cofnąć się do wyboru faktury 3 4 Speaker Name

8 Instrukcja: jak zrobić e-zwrot?
Avon 2014 Corporate Template Instrukcja: jak zrobić e-zwrot? Zapakuj i nadaj przesyłkę ze zwrotem do Działu Zwrotów w Garwolinie Pamiętaj aby podać numer zwrotu Rozliczenie zwrotu: korekta będzie widoczna w zakładce Dane finansowe wartość zwrotu będzie uwzględniona w kolejnym dowodzie wpłaty 5 Nr zwrotu 12345 Nr zwrotu 12345 6 OMS będzie miała możliwość dokonania zapowiedzi zwrotu poprzez Strefę OMS w imieniu KK. Speaker Name

9 Avon 2014 Corporate Template
Nowe powody zwrotów Dodaliśmy nowe powody zwrotów, aby Konsultantki bardziej precyzyjnie mogły określać powód ich odesłania. Pozwoli to stale podnosić jakość naszych produktów. ? Nowe powody zwrotów będą wykorzystane do raportowania i analiz. To wszystko w całości przyczyni się do poprawy jakości naszych produktów. Będziemy w stanie lepiej zrozumieć potrzeby Konsultantek i Klientów. Speaker Name

10 Avon 2014 Corporate Template
Jak zrobić e-zwrot? NUMER E-ZWROTU ZALOGUJ SIĘ 12345 Strefa Konsultantki zakładka e-zwroty NADAJ PRZESYŁKĘ Z NUMEREM E-ZWROTU WYBIERZ Z LISTY WYŚLIJ E-ZWROT KOREKTA Na kopercie bądź paczce należy wpisać drukowanymi literami DZIAŁ ZWROTÓW oraz podać NUMER ZWROTU. Ważne, żeby oczywiście podać dane Konsultantki/nadawcy. 12345 Po wypełnieniu e-formularza wybierz „Zapisz” i wyślij Potwierdzenie wysłania oraz numer zwrotu dostępny jest w opcji Historia zamówień * numer zwrotu należy wpisać na przesyłce fakturę produkty, które chcesz zwrócić lub wymienić powód zwrotu lub wymiany Zapakuj produkty Zaadresuj przesyłkę do DZIAŁU ZWROTÓW Numer zwrotu wpisz na przesyłce (koperta, paczka) Nadaj przesyłkę ze zwrotem Dział Zwrotów po otrzymaniu przesyłki dokona korekty lub wymiany Speaker Name

11 Instrukcja: jak zrobić e-wymianę?
Avon 2014 Corporate Template Instrukcja: jak zrobić e-wymianę? Wybierz zakładkę Wymiana Wypełnij e-formularz NOWOŚĆ Wymiany możesz dokonać na dowolny produkt dostępny w bieżącym katalogu Wymieniając produkt na taki sam, otrzymasz go w korzystniejszej cenie (porównanie cen z katalogu wymiany i katalogu bieżącego) Do wymienianego produktu zostanie naliczony opust taki sam, jaki był przy produkcie zwracanym Dokonując wymiany zobaczysz kolorowe światła informujące o dostępności wymienianego produktu Po zapisaniu i wysłaniu e-wymiany dalsze kroki postępowania są takie same, jak podczas wypełniania elektronicznego formularza zwrotu. 1 Jeśli w bieżącym katalogu cena zwracanego produktu jest wyższa i wymieniasz go na ten sam produkt, odcień -otrzymasz go w cenie jaką zapłaciłaś. Światła są widoczne na ekranie do wyboru produktów na wymianę. Warto zauważyć, że odzwierciadlają one stan na dzień wysyłania e-zwrotu – w chwili realizacji kolejnego zamówienia KK (po uprzednim rozliczeniu zwrotu w AOP) stan magazynowy może być już wyczerpany. Lista produktów dostępnych w ramach wymiany na formularzu internetowym obejmuje tylko numery produktów regularne z bieżącej kampanii. Uwaga! KK zwracając produkt za 1 zł wskazuje na wymianę odpowiednik z bieżącej kampanii i na etapie opracowania e-zwrotu system automatycznie dostosuje cenę z kampanii, w kt KK zakupiła produkt. Światła oznaczone są w postaci koloru linii z produktem – np. na slajdzie zielona linia oznacza zielone światło Speaker Name

12 Śledzenie e-zwrotu w Strefie Konsultantki
Avon 2014 Corporate Template Śledzenie e-zwrotu w Strefie Konsultantki Po wysłaniu e- formularza możesz sprawdzać jaki jest status Twojego zwrotu. Potwierdzenie oraz statusy zwrotu dostępne są w zakładce Historia zamówień. Status e-zwrotu Opis statusu Nowy Status nadawany po wysłaniu e-formularza w Strefie Konsultantki Otrzymano przesyłkę Dział Zwrotów otrzymał Twoją przesyłkę ze zwrotem Czeka na księgowanie Dział Zwrotów potwierdził w systemie zgodność elektronicznego formularza z zawartością przesyłki. Zwrot czeka na korektę Zaksięgowany Do zwracanego produktu została wystawiona korekta Odrzucony Status nadawany jest w momencie niezgodności zapowiedzi zwrotu z fizycznie dosłanym produktem lub niedotrzymane zostały Zasady zwrotu Częściowo zaakceptowany Status nadawany jest gdy tylko część produktów wpisanych na elektronicznym formularzu zostanie rozliczona przez Dział Zwrotów Przeterminowany Nadawany jest po upływie 21 dni od daty wysłania elektronicznej zapowiedzi zwrotu- gdy do Działu Zwrotów nie dotrze Twoja przesyłka ze zwracanym produktem Usunięty Status tylko na wniosek Konsultantki zgłoszony do DOK Speaker Name

13 Zwiększenie limitu kredytowego o wartość oczekującego zwrotu
Avon 2014 Corporate Template Zwiększenie limitu kredytowego o wartość oczekującego zwrotu Na czym polega? To zwiększenie limitu kredytowego poprzez elektroniczną zapowiedź zwrotu zadeklarowanego przez Konsultantkę. Dotyczy tylko limitu kredytowego, a niewymaganych płatności. Zwiększenie limitu kredytowego działa do rozliczenia zwrotu na koncie Konsultantki (korekta), nie dłużej niż 21 dni od daty wysłania formularza e-zwrotu w Strefie Konsultantki. Dla kogo? Grupa Konsultantek z LOA 20+ Z wyjątkiem Konsultantek ze 100% przedpłatą Gdzie sprawdzić? Widok głównej strony w Strefach: Konsultantki, Lidera, OMS, DMS Do „Na czym polega” 1. Zapowiedź oczekującego zwrotu on line dla grupy KK LOA 20+ zwiększa limit kredytowy. - po wypełnieniu elektronicznego formularza zwrotu i wybraniu opcji „wyślij”. Kwota zapowiedzi zwrotu będzie traktowana jak przedpłata do zamówienia dla Kk LOA 20+. Zwiększenie limitu kredytowego rozpoczyna się od „zapowiedzi zwrotu” czyli zapisania przez KK formularza elektronicznego i może być wykorzystane co najwyżej do 21 dni.  Dlaczego LOA 20+ Jak widać na przykładzie grupa Kk z LOA 20+ najmniejszy wskaźnik zadłużenia można powiedzieć „złych płatności” dlatego właśnie ta grupa Kk 2. Anulowanie kwoty zapowiedzi zwrotu następuje: - gdy Dział Zwrotów otrzyma i opracuje w systemie zwrócony przez Kk produkt - zmieni się jego status. Statusy będą widoczne w zakładce Historia zamówień w Strefie Konsultantki lub po upływie 21 dni od wysłania przez Kk elektronicznego formularza gdy produkt nie dotrze do Działu Zwrotów. Speaker Name

14 Zwiększenie limitu kredytowego o wartość oczekującego zwrotu
Avon 2014 Corporate Template Zwiększenie limitu kredytowego o wartość oczekującego zwrotu Jak to działa? Po wypełnieniu elektronicznego formularza e-zwrotu i wybraniu opcji „wyślij” wartość zapowiedzi zwrotu będzie traktowana jak przedpłata do zamówienia (przy przekroczonym limicie kredytowym) Zapowiedź zwrotu zwiększa limit kredytowy maksymalnie do kwoty 500 zł Kwota zapowiedzi zwrotu może być wykorzystana w całości lub części tylko raz. Pozostała część kwoty może być wykorzystana przy kolejnym zamówieniu złożonym przed upływem 21 dni. Kiedy przestaje działać przywilej zwiększenia limitu o e-zwrot? Po dwukrotnym wykorzystaniu jednego z poniższych przypadków: Gdy Konsultantka wyśle formularz e-zwrotu, a nie dośle produktu do Działu Zwrotów w ciągu 21 dni Jeśli wartość zwrotów z 3 ostatnich kampanii przekracza 50% sprzedaży Lista Konsultantek, które stracą lub/i straciły przywilej zwiększenia limitu będzie monitorowana Limit kredytowy LOA 20+ Saldo Dostępny limit bez e-zwrotu Zapisany e-zwrot Dostępny limit kredytowy po zapisaniu e-zwrotu 4 500 2 000 2 500 500 3 000 Przykład ze slajdu: Kka ma limit kredytowy 4500, w tym ma saldo na swoim koncie 2000 zł- dostępny limit bez e zwrotu to 2500zł Dokonuje e zwrotu na 500 zł ->tym samym na koncie Kk następuje zwiększenie limitu kredytowego o wartość oczekującego zwrotu i w tym przypadku wynosi on 3 000zł Przykład 2 Zapisany e zwrot na 500 zł -? Kka składa zamówienie na 2800zł (dostępny limit 3000tys. ) wykorzystuje zwiększony limit w kwocie 300zł -> a pozoistaje do wykorzystania jeszcze 200zł Kiedy przestaje działać zwiększenie limitu o e-zwrot? Po dwukrotnym wykorzystaniu jednego z poniższych przypadków Konsultantka traci przywilej zwiększenia limitu kredytowego o oczekujący zwrot. Gdy Konsultantka zapisze e-zwrot a nie dośle produktu do działu zwrotów za pierwszym i drugim razem Kk otrzymuje mail informujący Jeśli wartość zwrotów przekracza 50% sprzedaży z 3 ostatnich kampanii. Parametry te mogą być zmienione po implementacji projektu i w zależności od uzyskanych wyników po analizie raportów Należy dopowiedzieć, że przypadki mogą być 2 takie same lub każdy inny. Speaker Name

15 Utrzymanie poziomu zwrotów na tym samym poziomie
Avon 2014 Corporate Template Utrzymanie poziomu zwrotów na tym samym poziomie Indywidualna komunikacja do Konsultantek, na kontach których rozliczono zwrot całej paczki, aby poznać powód Indywidualna komunikacja do Konsultantek, na kontach których poziom zwrotów jest wysoki w stosunku do realizowanej sprzedaży Monitorowanie poziomu zwrotów, trendów, analizowanie powodów zwrotów i zwracanych produktów Raporty monitorujące zwroty w okręgach/dywizjach, informacje o zwrotach w FIDach i na platformie FALA zwro OMS/LS tak jak dotychczas informację o zwrotach będzie widziała w Raporcie FID Speaker Name

16 Utrzymanie poziomu zwrotów na tym samym poziomie
Avon 2014 Corporate Template Utrzymanie poziomu zwrotów na tym samym poziomie Cały zespół Znajomość gwarancji zwrotu i przestrzeganie ustalonych zasad Promowanie próbek, produktów do demonstracji, karty kolorów, próbników lakierów do paznokci Udział w szkoleniach sprzedażowo-kosmetycznych Okręgowy Menedżer Sprzedaży/Lider Sprzedaży Korzystanie z Hitbox, Eventboxa Edukacja zespołu w zakresie gwarancji zwrotu – data produkcji, zasady zwrotu, jak czytać etykiety produktów, jak sprzedać produkt, z którego zrezygnował Klient Monitorowanie zwrotów poprzez raport FID Promowanie szkoleń sprzedażowo-kosmetycznych Cały zespół- czyli Konsultantki, Liderzy, OMS. Speaker Name

17 Avon 2014 Corporate Template
Dodatkowe informacje Zapisany a niewysłany e- zwrot każdy zapisany i niewysłany e-zwrot będzie widoczny (tak samo jak przy zamówieniu) na głównej stronie po zalogowaniu do Strefy Konsultantki. Niewysłane e-zwroty będą automatycznie kasowane po zakończeniu katalogu Bez zmian pozostaje zasada związana z rozliczaniem zwrotów w trzecim tygodniu kampanii – zwroty te tak jak dotychczas będą rozliczane w nowej kampanii W przypadku zwrotu wadliwego produktu po terminie 3-miesięcznej gwarancji (do dwóch lat np. zegarek) do K10/2014 włącznie Konsultantka korzysta z dotychczasowego formularza papierowego. Od K11/2014 dostępna będzie instrukcja w Plikach do pobrania, w jaki sposób dokonać zwrotu Obecny formularz papierowy dostępny będzie po raz ostatni w: K09 w wersji do zamawiania K10 w wersji elektronicznej w Plikach do pobrania Zasada (nie) rozliczania zwrotów w 3 tygodniu kampanii pozostaje bez zmian -Jak KK przesyła zwrot – w 3 tygodniu katalogu – rozliczenie zwrotu czeka do drugiego dnia nowej kampanii. Dzięki temu napływające korekty nie pomniejszają osiągniętej sprzedaży zespołu. Ma to znaczenie przy osiąganiu celów związanymi z programami kwartalnymi oraz SjwT. Zgodnie z gwarancją Avon mamy 3 miesiące na dokonanie zwrotu (od daty wystawienia faktury). E-zwrot działa tak samo i w związku z tym po upływie tego czasu - e-zwrot nie będzie już aktywny. Co z wadliwym produktem niekosmetycznym z terminem gwarancji 2 lata? W przypadku zwrotu wadliwego produktu niekosmetycznego z terminem gwarancji powyżej 3 miesięcy (np. zegarek - do dwóch lat), należy zapoznać się z instrukcją zamieszczoną w Zasadach zwrotu w Strefie Konsultantki Proszę dodać informację, że nie zmieniają się zasady zwrotu produktów WKŻ, Stop przemocy oraz z oferty netto. Produkty te nie podlegają zwrotom, chyba, że są wadliwe/uszkodzone. KK podczas wypełniania E- formularza przy wpisaniu ln takiego produktu będzie miała wyświetlony komunikat ostrzegawczy, ale formularz z tym produktem/numerem może zapisać i wysłać. Speaker Name

18 Avon 2014 Corporate Template
Komunikacja K8 K9 K10 K11 OMS LS Konsultantka Spotkanie OMS Spotkanie LS Strefa KK – zakładka serwis z instrukcją jak dokonać e-zwrotu? Masz wiadomość – link do instrukcji Strefa KK – zakładka serwis - Co nowego? Przegląd Aktualne informacje 1.07 START Mail z instrukcją + info o zwiększonym limicie 24.06 Webcast K9: wtorek g Masz wiadomość instrukcja + info o zwiększonym limicie 25.06 Webcast K10: wtorek g Webcast K11: wtorek g Mail do KK robiących zwrot za pomocą papierowego formularza (po K10) Masz wiadomość Ostatnia kampania z papierowym formularzem Speaker Name

19 Avon 2014 Corporate Template
Pytania Od kiedy zaczyna działać serwis e-zwrotów? Od 1 lipca Której grupy Konsultantek dotyczy aktualizacja limitu kredytowego o wartość oczekującego zwrotu? LOA 20+ Jakie dane należy umieścić na liście/ paczce z nadawanym zwrotem? Numer e-zwrotu, dane nadawcy i dane odbiorcy Od którego katalogu obowiązuje tylko elektroniczny formularz zwrotu? Od K11/2014 (TS 13/2014) Speaker Name


Pobierz ppt "Dział Obsługi Konsultantek"

Podobne prezentacje


Reklamy Google