Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dział Obsługi Konsultantek. E-zwroty Agenda  Rozwój e-obsługi w Avon: cele  Efektywniejszy proces zwrotów już od 1 lipca  Nowy proces zwrotów z e-formularzem.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dział Obsługi Konsultantek. E-zwroty Agenda  Rozwój e-obsługi w Avon: cele  Efektywniejszy proces zwrotów już od 1 lipca  Nowy proces zwrotów z e-formularzem."— Zapis prezentacji:

1 Dział Obsługi Konsultantek

2 E-zwroty

3 Agenda  Rozwój e-obsługi w Avon: cele  Efektywniejszy proces zwrotów już od 1 lipca  Nowy proces zwrotów z e-formularzem – krok po kroku  Aktualizacja limitu kredytowego o wartość zwrotu  Monitorowanie zwrotów  Dodatkowe informacje  Komunikacja  Pytania i odpowiedzi

4 Rozwój e-obsługi w Avon Cele  Uproszczenie procesu zwrotów  Zwiększenie wygody Konsultantek  Łatwiejsze śledzenie zwrotu dla Konsultantki  Wzrost konkurencyjności Avon na rynku  Poprawa jakości obsługi poprzez bardziej precyzyjną analizę przyczyn zwrotów

5 Efektywniejszy proces zwrotów już od 1lipca Prosty i przejrzysty proces z możliwością śledzenia statusu zwrotu Dane do zwrotu uzupełniane w e-formularzu za pomocą listy online w Strefie Konsultantki Aktualizacja limitu kredytowego o wartość oczekującego zwrotu dla Konsultantek z grupy LOA 20+ Nowe, precyzyjne powody zwrotów pozwolą monitorować jakość produktów

6 Instrukcja: jak zrobić e-zwrot? Wybierz Zwroty w Szczegółach Zamówienia w Strefie Konsultantki Wybierz fakturę i produkty do zwrotu  Możliwość skorzystania z wyszukiwarki produktów według nazwy bądź kodu oraz opcji wyświetlenia wszystkich dostępnych faktur 1 Zwroty 2

7 Instrukcja: jak zrobić e-zwrot? Uzupełnij e-formularz: podaj ilość zwracanych produktów wybierz odpowiedni powód zwrotu Zapisz, zaakceptuj zasady i wyślij zapowiedź zwrotu Otrzymasz potwierdzenie zawierające: numer zwrotu, który należy podać na przesyłce informację, że w ciągu 21 dni zwracane produkty powinny dotrzeć do Dz. Zwrotów  Zapowiedź zwrotu widoczna będzie w zakładce Historia zamówień  Opcja Wróć pozwala cofnąć się do wyboru faktury 3 4

8 Instrukcja: jak zrobić e-zwrot? Zapakuj i nadaj przesyłkę ze zwrotem do Działu Zwrotów w Garwolinie Pamiętaj aby podać numer zwrotu Rozliczenie zwrotu: korekta będzie widoczna w zakładce Dane finansowe wartość zwrotu będzie uwzględniona w kolejnym dowodzie wpłaty Nr zwrotu Nr zwrotu

9 Nowe powody zwrotów Dodaliśmy nowe powody zwrotów, aby Konsultantki bardziej precyzyjnie mogły określać powód ich odesłania. Pozwoli to stale podnosić jakość naszych produktów.

10 fakturę produkty, które chcesz zwrócić lub wymienić powód zwrotu lub wymiany  Po wypełnieniu e-formularza wybierz „Zapisz” i wyślij  Potwierdzenie wysłania oraz numer zwrotu dostępny jest w opcji Historia zamówień * numer zwrotu należy wpisać na przesyłce  Zapakuj produkty  Zaadresuj przesyłkę do DZIAŁU ZWROTÓW  Numer zwrotu wpisz na przesyłce (koperta, paczka)  Nadaj przesyłkę ze zwrotem ZALOGUJ SIĘ WYBIERZ Z LISTYWYŚLIJ E-ZWROT NADAJ PRZESYŁKĘ Z NUMEREM E-ZWROTU NUMER E-ZWROTU KOREKTA  Dział Zwrotów po otrzymaniu przesyłki dokona korekty lub wymiany Strefa Konsultantki zakładka e-zwroty Jak zrobić e-zwrot?

11 Instrukcja: jak zrobić e-wymianę? Wybierz zakładkę Wymiana Wypełnij e-formularz NOWOŚĆ  Wymiany możesz dokonać na dowolny produkt dostępny w bieżącym katalogu  Wymieniając produkt na taki sam, otrzymasz go w korzystniejszej cenie (porównanie cen z katalogu wymiany i katalogu bieżącego)  Do wymienianego produktu zostanie naliczony opust taki sam, jaki był przy produkcie zwracanym  Dokonując wymiany zobaczysz kolorowe światła informujące o dostępności wymienianego produktu  Po zapisaniu i wysłaniu e-wymiany dalsze kroki postępowania są takie same, jak podczas wypełniania elektronicznego formularza zwrotu. 1

12 Śledzenie e-zwrotu w Strefie Konsultantki Status e-zwrotuOpis statusu Nowy Status nadawany po wysłaniu e-formularza w Strefie Konsultantki Otrzymano przesyłkę Dział Zwrotów otrzymał Twoją przesyłkę ze zwrotem Czeka na księgowanie Dział Zwrotów potwierdził w systemie zgodność elektronicznego formularza z zawartością przesyłki. Zwrot czeka na korektę Zaksięgowany Do zwracanego produktu została wystawiona korekta Odrzucony Status nadawany jest w momencie niezgodności zapowiedzi zwrotu z fizycznie dosłanym produktem lub niedotrzymane zostały Zasady zwrotu Częściowo zaakceptowany Status nadawany jest gdy tylko część produktów wpisanych na elektronicznym formularzu zostanie rozliczona przez Dział Zwrotów Przeterminowany Nadawany jest po upływie 21 dni od daty wysłania elektronicznej zapowiedzi zwrotu- gdy do Działu Zwrotów nie dotrze Twoja przesyłka ze zwracanym produktem Usunięty Status tylko na wniosek Konsultantki zgłoszony do DOK Po wysłaniu e- formularza możesz sprawdzać jaki jest status Twojego zwrotu. Potwierdzenie oraz statusy zwrotu dostępne są w zakładce Historia zamówień.

13 Zwiększenie limitu kredytowego o wartość oczekującego zwrotu Na czym polega?  To zwiększenie limitu kredytowego poprzez elektroniczną zapowiedź zwrotu zadeklarowanego przez Konsultantkę. Dotyczy tylko limitu kredytowego, a niewymaganych płatności. Zwiększenie limitu kredytowego działa do rozliczenia zwrotu na koncie Konsultantki (korekta), nie dłużej niż 21 dni od daty wysłania formularza e-zwrotu w Strefie Konsultantki. Dla kogo?  Grupa Konsultantek z LOA 20+  Z wyjątkiem Konsultantek ze 100% przedpłatą Gdzie sprawdzić?  Widok głównej strony w Strefach: Konsultantki, Lidera, OMS, DMS

14 Limit kredytowy LOA 20+ SaldoDostępny limit bez e-zwrotu Zapisany e-zwrot Dostępny limit kredytowy po zapisaniu e- zwrotu Jak to działa?  Po wypełnieniu elektronicznego formularza e-zwrotu i wybraniu opcji „wyślij” wartość zapowiedzi zwrotu będzie traktowana jak przedpłata do zamówienia (przy przekroczonym limicie kredytowym)  Zapowiedź zwrotu zwiększa limit kredytowy maksymalnie do kwoty 500 zł  Kwota zapowiedzi zwrotu może być wykorzystana w całości lub części tylko raz. Pozostała część kwoty może być wykorzystana przy kolejnym zamówieniu złożonym przed upływem 21 dni. Kiedy przestaje działać przywilej zwiększenia limitu o e-zwrot?  Po dwukrotnym wykorzystaniu jednego z poniższych przypadków: Gdy Konsultantka wyśle formularz e-zwrotu, a nie dośle produktu do Działu Zwrotów w ciągu 21 dni Jeśli wartość zwrotów z 3 ostatnich kampanii przekracza 50% sprzedaży  Lista Konsultantek, które stracą lub/i straciły przywilej zwiększenia limitu będzie monitorowana Zwiększenie limitu kredytowego o wartość oczekującego zwrotu

15 Utrzymanie poziomu zwrotów na tym samym poziomie  Indywidualna komunikacja do Konsultantek, na kontach których rozliczono zwrot całej paczki, aby poznać powód  Indywidualna komunikacja do Konsultantek, na kontach których poziom zwrotów jest wysoki w stosunku do realizowanej sprzedaży  Monitorowanie poziomu zwrotów, trendów, analizowanie powodów zwrotów i zwracanych produktów  Raporty monitorujące zwroty w okręgach/dywizjach, informacje o zwrotach w FIDach i na platformie FALA zwro

16 Utrzymanie poziomu zwrotów na tym samym poziomie Cały zespół Znajomość gwarancji zwrotu i przestrzeganie ustalonych zasad Promowanie próbek, produktów do demonstracji, karty kolorów, próbników lakierów do paznokci Udział w szkoleniach sprzedażowo-kosmetycznych Okręgowy Menedżer Sprzedaży/Lider Sprzedaży Korzystanie z Hitbox, Eventboxa Edukacja zespołu w zakresie gwarancji zwrotu – data produkcji, zasady zwrotu, jak czytać etykiety produktów, jak sprzedać produkt, z którego zrezygnował Klient Monitorowanie zwrotów poprzez raport FID Promowanie szkoleń sprzedażowo-kosmetycznych

17 Dodatkowe informacje Zapisany a niewysłany e- zwrot każdy zapisany i niewysłany e-zwrot będzie widoczny (tak samo jak przy zamówieniu) na głównej stronie po zalogowaniu do Strefy Konsultantki. Niewysłane e-zwroty będą automatycznie kasowane po zakończeniu katalogu Bez zmian pozostaje zasada związana z rozliczaniem zwrotów w trzecim tygodniu kampanii – zwroty te tak jak dotychczas będą rozliczane w nowej kampanii W przypadku zwrotu wadliwego produktu po terminie 3-miesięcznej gwarancji (do dwóch lat np. zegarek) do K10/2014 włącznie Konsultantka korzysta z dotychczasowego formularza papierowego. Od K11/2014 dostępna będzie instrukcja w Plikach do pobrania, w jaki sposób dokonać zwrotu Obecny formularz papierowy dostępny będzie po raz ostatni w: K09 w wersji do zamawiania K10 w wersji elektronicznej w Plikach do pobrania

18 Komunikacja K8K9K10K11 OMS LS Konsultantka Spotkanie OMS Spotkanie LS Strefa KK – zakładka serwis z instrukcją jak dokonać e-zwrotu? Masz wiadomość – link do instrukcji Strefa KK – zakładka serwis - Co nowego? Przegląd Aktualne informacje 1.07 START Mail z instrukcją + info o zwiększonym limicie Webcast K9: wtorek g Masz wiadomość instrukcja + info o zwiększonym limicie Przegląd Aktualne informacje Webcast K10: wtorek g Webcast K11: wtorek g Mail do KK robiących zwrot za pomocą papierowego formularza (po K10) Masz wiadomość Ostatnia kampania z papierowym formularzem

19 Pytania 1.Od kiedy zaczyna działać serwis e-zwrotów?  Od 1 lipca 2.Której grupy Konsultantek dotyczy aktualizacja limitu kredytowego o wartość oczekującego zwrotu?  LOA Jakie dane należy umieścić na liście/ paczce z nadawanym zwrotem?  Numer e-zwrotu, dane nadawcy i dane odbiorcy 4.Od którego katalogu obowiązuje tylko elektroniczny formularz zwrotu?  Od K11/2014 (TS 13/2014)


Pobierz ppt "Dział Obsługi Konsultantek. E-zwroty Agenda  Rozwój e-obsługi w Avon: cele  Efektywniejszy proces zwrotów już od 1 lipca  Nowy proces zwrotów z e-formularzem."

Podobne prezentacje


Reklamy Google