Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Systemy reprezentacyjne Wizualne (V) Audytywne (A) Kinestetyczne (K) Zapachowe (O) Smakowe (G)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Systemy reprezentacyjne Wizualne (V) Audytywne (A) Kinestetyczne (K) Zapachowe (O) Smakowe (G)"— Zapis prezentacji:

1

2

3

4 Systemy reprezentacyjne Wizualne (V) Audytywne (A) Kinestetyczne (K) Zapachowe (O) Smakowe (G)

5 Systemy reprezentacyjne - używane słowa (predykaty - to słowa określające czynności, działania lub właściwości. Najczęściej są to czasowniki, przymiotniki, przysłówki. ): Wizualne: Widzieć, pokazywać, dostrzegać, wyobrażać sobie, obserwować, wpatrywać, naszkicować, zaglądać, rzucić okiem, spojrzeć, oglądać, patrzeć, spoglądać, perspektywa, jasny, ciemny, kolorowy, wyraźny, horyzont, wizja, pojawiać się, zauważać, zdjęcie, demonstrować, widok, Np. Muszę to zobaczyć, pokażę Ci jak to działa Audytywne: Słyszeć, brzmieć (brzmi to dobrze), coś mi podpowiada, posłuchać, usłyszeć, skrzypieć, zagrać, mruknąć, nagłośnić, mówić, słuchać, słyszeć, echo, dźwięk, ton, rytm, symfonia, harmonia, szmer, bębnić, syczeć, ryczeć, hałas, dyskutować, głośno, cicho, głos Np. porozmawiajmy o tym, czy możesz mi o tym opowiedzieć

6 Systemy reprezentacyjne - używane słowa (predykaty - to słowa określające czynności, działania lub właściwości. Najczęściej są to czasowniki, przymiotniki, przysłówki. ): Dotykowe: czuć, dotykać, chwytać, być w kontakcie, ciepły, zimny, sztywny, kroczyć, gładko, miękko, twardy, czuć presję, trzymać, napięcie, Czuję że, odczuwać, dotykać, wyczuwać Np. Chcę poczuć jak to działa, mam przeczucie, że.. Węchowe i Smakowe słodki, gorzki, smak, słony, smaczny, mieć nosa, węszyć, smród, wtykać nos, aromat, ostry Nieokreślone decydować, motywować, organizować, wiedzieć, planować, przygotowywać, rozumieć, myśleć, planować, motywować

7 Komunikacja Niewerbalna - Kalibracja Gestykulacja (ruchy rąk, dłoni, palców) Mimika Dotyk (kontakt fizyczny) Odległość Wzrok (kierunek) Pozycja ciała / Ułożenie ciała (części ciała, całe ciało) Wygląd zewnętrzny / Ubiór Dźwięki para lingwistyczne (śmiech, płacz, mruczenie, posapywanie, mlaskanie, gwizdanie, westchnienia i inne) Ton, artykulacja, intonacja Otoczenie (dom, praca) Ruch gałek ocznych Zabarwienie skóry: lokalizacja, natężenie koloru Oddech: szybkość, rytm, lokalizacja Energia Rozmiar warg Napięcie mięśni: lokalizacja, kształty Nachylenie głowy: kierunek Kinestetyka: temperatura, wilgotność, puls

8 Rapport i kalibracja Rapport – dobry kontakt, ustanowienie poczucia zaufania, harmonii i współpracy w relacji Składa się z:  Pacing (dopasowanie)  Leading (prowadzenie)

9

10 Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne Wahanie Lekko zmarszczone czoło. Zaciśnięte usta, kąciki ust do dołu. Ruchy głowy na boki. Ramiona idą do góry, gdy opadają to wydech powietrza wyraźniejszy. Debatowanie Głowa przechodzi z jednego boku na drugi. Tak, jakby słuchał 2 stron, które ze sobą dyskutują. Gałki oczne zmieniają pozycję między dwoma miejscami Wyciągający wnioski Głowa podparta. Palec wskazujący w okolicy skroni. Lekko potakuje. Oczy przymrużone.

11 Wymyślanie Wzrok i głowa do góry. Przymykanie oczu. Przy otwartych powiekach skupiony wzrok bądź wolne ruchy gałek. Wybierający Po przejściu przez wahanie, kombinowanie do debatowania czas na wybór, występuje tutaj zatrzymanie się w na jednym obrazie, głowa i oczy są stabilne, lekki uśmiech. Głośny nagły dźwięk Brak ruchu gałek ocznych. Ruch głowy odsuwający się od źródła dźwięku. Zamknięcie oczu, brwi do góry. Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne

12 Głośna kłótnia Dynamiczne ruchy całego ciała. Zmarszczone czoło i napięte mięśnie twarzy i wokół oczu. Szybkie ruchy gałek. Dochodzą do tego napięte mięśnie rąk. Cicha rozmowa Wychylona lekko głowa do przodu. Spokojne ruchy. Cichy szept z oddali Nadstawianie ucha do źródła dźwięku. Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne

13 Cykliczne powtarzanie Kręcenie głową, zauważalna monotonia ruchów. Akceptujący argumenty Wzrok skupiony, czyli napięte mięśnie wokół oczu. Gałki w jednym miejscu. Głowa potakuje, rozluźnione mięśnie twarzy. Negujący opinie innych Ściśnięte usta i zmarszczone czoło. Głowa porusza się na boki. Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne

14 Błaganie Głowa wychylona do przodu i lekko w dół. Oczy skierowane ku górze, brwi do góry. Powolna rozmowa Ziewanie, powolne ruchy, przenoszenie głowy jednej na drugą; gdy widzisz, że osoba prowadzi taki dialog wewnętrzny to miej świadomość, że to wpływa na spowolnienie jej fizjologii i obniżenie czasu reakcji. Za tym idą spokojniejsze emocje. Jeśli chcesz ją do czegoś przekonać, to podchodząc do niej nie będziesz żywiołowo podskakiwał i rzucał dynamicznych kwestii. Gdy zaczniesz nawijać, wybijasz ją ze stanu, który w danej chwili jest jej potrzebny. Dlatego dostosuj się do tego i powoli przechodź do czegoś bardziej dynamicznego. Zaciekawiony Lekkie przechylenie głowy, usta lekko do przodu i otwarte, potakiwanie głową i patrzenie w jedno miejsce. Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne

15 Kombinujący Rozglądanie się na boki i patrzenie na różne strony. Marszczenie brwi. Usta lekko do przodu. Tutaj są elementy wahania i debatowania. Niepewny Głowa lekko od tyłu, podobnie ciało, oczy szybko zmieniają pozycje, patrzenie na innych w celu poparcia, ramiona wykonują ruchy do góry i są zgarbione, kolory na twarzy są przyciemnione. Pewny Rozluźnione mięśnie, jedna noga wysunięta do przodu, uśmiech, plecy wyprostowane, klatka piersiowa do przodu, głowa wyżej. Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne

16 Cieszący się z wygranej Szeroki uśmiech, momentami zamknięte oczy. Przytakiwanie głową. Patrzenie przed siebie i w górę, oczy zmieniają swoje pozycje. Przygnębiony Głowa na dół, wzrok wbity w jedno miejsce. Zwróć uwagę na submodalności obrazów, jakie jesteś w stanie zrobić, gdy patrzysz się w jedno miejsce na dole, gdy głowę masz skierowaną w dół. Nie jesteś w stanie stworzyć panoramy ani dynamicznego filmu. Gdy osoba patrzy w dół i chowa głowę jak żółw, a ramiona są przygarbione, to ta fizjologia bezpośrednio wpływa na emocje i dialog wewnętrzny. Sprzeciwiający się Kręcenie głową na boki. Przymknięte oczy. Napięte mięśnie wokół ust. Wzrok skupiony. Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne

17 Zaniepokojony Przymrużenie oczu, gałki zmieniają szybko pozycje. Odchylanie głowy. Przyspieszony oddech. Wzrok często pada na dół. Mobilizujący Głowa dynamiczna. Uśmiech i skoncentrowane oczy. Im dłużej, tym coraz cieplejsze kolory na twarzy i mocniejsze gesty. Dialog wewnętrzny, możliwe zachowania zewnętrzne

18 Relacja – główne obszary Dom/mieszkanie Rodzina/przyjaciele Rozrywka Praca Wizja

19 Relacja – za pomocą 3 czasów Czas przeszły – mają Państwo świetną organizację, w jaki sposób do tego doszło, jak to się zaczęło? Czas teraźniejszy – Widzę, że jest tu sporo ludzi, dużo ich zatrudniacie? Czas przyszły – Jak Pan widzi swoją organizację za 3-5 lat, jakie są wasze plany na przyszłość?

20 Istota wiedzy polega na tym, by posiadając ją korzystać z niej Konfucjusz Zapraszam Cię na kolejne szkolenia, które organizowane są przez grupę Golden Trainers


Pobierz ppt "Systemy reprezentacyjne Wizualne (V) Audytywne (A) Kinestetyczne (K) Zapachowe (O) Smakowe (G)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google