Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał."— Zapis prezentacji:

1 Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne im. Janusza Korczaka w Miłoradzu Opiekun: Krzysztof Żołędziewski Kompetencja: przedsiębiorczość Temat projektowy: „Dlaczego po prostu stamtąd nie wyszedłem, czyli… kupuj z głową” Semestr/rok szkolny: semestr 4 / rok szkolny 2011/2012

3 Co to znaczy być konsumentem we współczesnym świecie? konsument - określenie oznaczające osobę, która nabywa produkt lub usługę od przedsiębiorcy.

4 Często, kupując towar, otrzymujemy od sprzedawcy dokument gwarancyjny. W przypadku ujawnienia się wady wydaje nam się, że jest to jedyna podstawa do dochodzenia roszczeń i tylko od gwaranta. W rzeczywistości jednak mamy prawo reklamować towar przede wszystkim u sprzedawcy, który ponosi odpowiedzialność ustawową (z mocy prawa) za sprzedany nam towar. Gwarancja – dowód zwrotu? Idąc do marketu…

5 Piramida potrzeb Maslowa Zbierając dane o potrzebach ludzkich, dobrze jest zatrzymać się na propozycjach różnych badaczy. Najbardziej popularną na świecie jest koncepcja Maslowa informująca o strukturze hierarchicznej potrzeb.

6 INFORMACJE DOTYCZĄCE KONSUMENTÓW Sprawdziliśmy czym kierują się podczas zakupów typowi konsumenci. Ankiety dostarczyły nam informacji biorąc pod uwagę ich: wiek, miejsce zamieszkania oraz rodzaj najczęściej wybieranego sklepu.

7 NASZE WNIOSKI Na zakup wpływa : Lokalizacja i ilość sklepów w otoczeniu Dużą role odgrywa: Układ sklepu, układ półek, częste promocje, asortyment, gazetka reklamująca sklep Powód rezygnacji: Nie znalezienie przedmiotu, brak produktu, niekiedy wzrost ceny.

8 Portrety typowych konsumentów. I. Sklep spożywczo przemysłowy na terenie naszej miejscowości. Rodzaj sklepu:Spożywczo przemysłowy najczęściej kupująKobiety (gospodynie domowe) w przedziale wiekowym ilośćmała, najpotrzebniejsze artykuły

9 II. Sklep mini market na terenie naszej miejscowości Rodzaj sklepuMini market / spożywczo przemysłowy najczęściej kupująKobiety, mężczyźni osoby pracujące w przedziale wiekowym ilośćŚrednia (szybkie zakupy dla potrzeb rodzinnych)

10 . III. Markety Supermarkety Hipermarkety Market w pobliskim mieście.

11 Hipermarket w Elblągu. Rodzaj sklepu:Hipermarket najczęściej kupująRodziny, młodzi ludzie w przedziale wiekowym ilośćDuża (na dłuższy okres czasu, duży wybór artykułów)

12 Prawa Konsumenta W Polsce ochrona praw konsumentów zapisana jest w Konstytucji RP w artykule 76: Władze publiczne chronią konsumentów, użytkowników i najemców przed działaniami zagrażającymi ich zdrowiu, prywatności i bezpieczeństwu oraz przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Zakres tej ochrony określa ustawa.[7] Ponadto szczegółowe prawa konsumentów zapisane są w kilku ustawach uchwalonych przez Sejm RP i kilkunastu rozporządzeniach Rady Ministrów. Wykłady z dr Tomaszem Katowskim. Rzecznik praw konsumenta.

13 Co znaczą poszczególne znaki na produktach? Znak CE - projektant i wykonawca muszą być szczególnie ostrożni i dołożyć wszelkich starań, aby wykonanac produkty zgodnie z wymogami prawa. Znak królika - wskazuje, że produkt (najczęściej kosmetyk), ani jego składniki nie były testowane na zwierzętach. Symbol recyclingu - taką informację znajdziemy na opakowaniach, które podlegają ponownemu wykorzystaniu. Dbaj o czystość - znak informuje o tym, aby dany produkt wrzucić do kosza, nie zaśmiecać środowiska naturalnego i w ten sposób dbać o czystość swojego otoczenia. Bezpieczny dla ozonu - produkty, na których odnajdziemy taki symbol, są bezpieczne dla powłoki ozonowej. Zielony punkt - informuje, że producent wyrobu zadbał o to, co stanie się z opakowaniem i że opłacił odzyskanie materiału, z którego wykonano opakowanie, zlecając to specjalistycznej firmie.

14 Jak składać reklamacje? Jeżeli coś kupujesz to zawierasz ze sprzedawcą umowę. Więc jeżeli okaże się, że zakupiona przez Ciebie rzecz jest niezgodna z umową, masz wtedy prawo złożyć reklamację. Aby reklamacja została przyjęta, musisz : udowodnić, że rzecz, którą chcesz reklamować zakupiłeś u danego sprzedawcy (czyli musisz mieć paragon, fakturę, a jeżeli płaciłeś kartą, to możesz pokazać potwierdzenie tej transakcji), złożyć reklamacje w terminie, towar niezgodny z umową można reklamować przez 2 lata od daty jego zakupu, jednak nie później niż 2 miesiące po wykryciu wady. Wykłady z dr Krzysztofem Sarnowskim

15 ZAKUPY IMPULSYWNE Najczęstszym powodem tego typu zakupów jest odpowiednia ekspozycja towaru. Większość naszych ankietowanych za powód podało atrakcyjną cenę, promocje, ciekawość lub wpływ dziecka.

16 Promocja - Towar jest pełnowartościowy. Sprzedawca odpowiada z rękojmi w pełnym zakresie. Przecena - Towar może mieć wady. Sprzedawca nie odpowiada za wady o których konsument był poinformowany i które były podstawą przeceny Przed Galerią Malborską.

17

18 Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie


Pobierz ppt "Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał."

Podobne prezentacje


Reklamy Google