Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci 2013-1-PL1-LEO03-37508 Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci 2013-1-PL1-LEO03-37508 Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego."— Zapis prezentacji:

1 Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD

2  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego - jakość poprzez międzynarodową współpracę szkół zawodowych”. grupa nauczycieli Zespołu Szkół Technicznych uczestniczyła w wizycie w Nevsehir w Tureckiej Antalii. Celem wizyty było poznanie systemu szkolnictwa zawodowego w tym kraju.

3 Turecki system edukacji składa się z trzech poziomów: edukacji przedszkolnej, podstawowej oraz ogólnokształcącej lub zawodowej

4 Obowiązek edukacji obejmuje tylko szkołę podstawową, na którą składa się osiem klas. Po jej ukończeniu młodzi ludzie mogą podjąć edukację w ogólnokształcącej szkole średniej, szkole zawodowej lub od razu pójść do pracy.

5 Szkolnictwo średnie II stopnia obejmuje szkoły ogólnokształcące, zawodowe i techniczne, które prowadząco najmniej 3-letnie kształcenie dla absolwentów szkoły obowiązkowej. Kształcenie zawodowe i techniczne na poziomie średnim II stopnia prowadzi się w technikach dla dziewcząt i chłopców, średnich szkołach zawodowych handlu i turystyki, średnich szkołach edukacji religijnej, szkołach średnich dla dzieci mających specjalne potrzeby edukacyjne oraz średnich szkołach edukacji zdrowotnej. Większość tych szkół funkcjonuje również jako placówki anatolijskie, a zatem obejmuje przygotowawczy rok nauki języka obcego. Kształcenie zawodowe obejmuje przedmioty ogólne i kształcenie praktyczne na warsztatach szkolnych i w zakładach pracy.

6

7 Po każdym etapie edukacji zawodowej osoba ucząca się musi przystąpić do egzaminu i dopiero jego zdanie uprawnia ją do kontynuowania nauki. Prócz tego pracuje w firmie, w której wykonuje zawód, jakiego się uczy. Nauczyciel ma prawo kontrolować czy uczeń naprawdę tam pracuje.

8  Serdecznie dziękuję za uwagę  Krzysztof Borkowski


Pobierz ppt "Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci 2013-1-PL1-LEO03-37508 Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google