Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Staż realizowany w ramach programu Leonardo da Vinci - VETPRO Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Staż realizowany w ramach programu Leonardo da Vinci - VETPRO Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu."— Zapis prezentacji:

1

2 Staż realizowany w ramach programu Leonardo da Vinci - VETPRO Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie

3 Języki obce i współpraca międzynarodowa w wybranych krajach Unii Europejskiej

4 Węgry Węgry VM Kelet-Magyarorszagi Agrar-szakkepzo Kozpont Mezogazdasagi Szakkepzo Iskola Janoshalma

5 Język obcy w szkołach POZIOM EDUKACJI ILOŚĆ GODZIN TYGODNIOWO szkoły podstawowe szkoły średnie ogólnokształcące szkoły średnie zawodowe 1 język obcy 3 h/tyg. 2 języki obce 3-5h/tyg. 1 język obcy 1-2h/tyg.

6 Podstawowe fakty Uczniowie dzieleni są na grupy – najczęściej zgodnie z poziomem zaawansowania. W szkołach zawodowych nie ma języka obcego branżowego, ale jego elementy są uwzględnione w programie ogólnym. Język obcy nowożytny jest jednym z przedmiotów obowiązkowych na maturze. W ramach egzaminu zawodowego uczniowie muszą podać opis czynności w języku obcym.

7 Poziom znajomości języka obcego uczniów szkoły średniej Zaawansowany C2 C1 Średnio- B2 zaawansowany B1 Podstawowy A2 A1 nieliczni 1 na 3 uczniów

8 Jakich języków uczą się Węgrzy? JĘZYKZAKRES UŻYCIA język niemiecki język angielski język hiszpański język francuski język rosyjski język włoski wybierany w szkołach podstawowych dominuje w szkołach średnich wybierane głównie w szkołach średnich

9 Pomoce dydaktyczne w szkole w Janoshalma k tablice gramatyczne Pomoce dydaktyczne w szkole w Janoshalma k tablice gramatyczne komputery

10 Dlaczego warto uczyć się języka? Znajomość przynajmniej jednego języka daje możliwość: Firma Axial promuje języki obce kontynuacji edukacji m.in. za granicą, założenia własnego businessu, zatrudnienia np. w lokalnej firmie Axial lepszej przyszłości

11 Współpraca międzynarodowa szkoły w Janoshalma Austria – wymiana młodzieży, Rumunia – na terenach z węgierską mniejszością narodową, finansowana przez Rząd Węgierski Serbia - sporadycznie Polska - współpraca ze szkołą w Nawojowej od 2012r.

12 Austria - Grabnerhof 22-letnia współpraca uczniów wyjeżdża na 1 tydzień W tym samych czasie młodzież z Austrii przebywa na Węgrzech Uczniowie mają przedmioty zawodowe i j. obcy Koszty wymiany ponoszą uczniow ie (przy wsparciu finansowym szkół )

13 PODSUMOWANIE Porównanie nauczania języków obcych Węgry - Polska Porównanie nauczania języków obcych Węgry - Polska Ilość godzin nauczania języków obcych jest porównywalna ze szkolnictwem polskim. Szkoły zawodowe w Polsce kładą większy nacisk na język branżowy. Poziom znajomości języka obcego przez uczniów szkół zawodowych jest wyższy w naszym kraju.

14 Wielka Brytania Technology Training Ltd. ADC College Londyn

15 Podstawowe fakty Jeden język obcy obowiązkowy tylko w wieku Ponad 30% nie osiąga podstawowego poziomu znajomości żadnego języka obcego

16 Podstawowe fakty W szkole średniej język obcy jest nieobowiązkowy – wybierany przez coraz mniej uczniów Tylko szkoły prywatne kontynuują nauczanie języków obcych

17 Jakich języków uczą się Brytyjczycy? Tradycyjnie nauczane: francuski hiszpański niemiecki Ostatnio popularne arabski mandaryjski urdu

18 Pomoce dydaktyczne BSix Sixth Form College Książki i czasopisma dostępne w bibliotece Komputery i multimedia

19 Współpraca międzynarodowa Współpraca odbywa się w ramach: wizyt studyjnych zagranicznych partnerów potrzeb wynikających z wielonarodowościowego charakteru kraju

20 Ilość godzin języka obcego w siatce godzin w wybranych krajach Unii mniej niż 10% 10%10-15%15-20%ponad 20% FinlandiaAustriaAngliaNorwegiaNiemcy IrlandiaDaniaBelgia HiszpaniaWęgryCzechy Wielka Brytania PortugaliaFrancja SzkocjaGrecja PolskaHolandia Włochy Szwecja

21 Znajomość języków obcych Wielka BrytaniaKraje Unii Europejskiej

22 PODSUMOWANIE Porównanie nauczania języków obcych Wielka Brytania - Polska Porównanie nauczania języków obcych Wielka Brytania - Polska Większość Brytyjczyków uczy się języka obcego tylko przez 3 lata, w Polsce min. 9. W szkołach średnich (w tym zawodowych) większość nie uczy się żadnego języka obcego Wyjątek stanowią szkoły prywatne, gdzie język obcy jest nauczany w większym stopniu. W Polsce język obcy zawodowy wprowadzany w ramach Nowej Podstawy Programowej

23 PODSUMOWANIE Porównanie nauczania języków obcych Wielka Brytania - Polska Porównanie nauczania języków obcych Wielka Brytania - Polska Brytyjczycy są na szarym końcu pod względem znajomości języków obcych Dyskwalifikuje to ich na międzynarodowym rynku pracy Polacy plasują się po środku statystyk W związku z tym rząd brytyjski zamierza wprowadzić min. 1 język obcy jako obowiązkowy od najwcześniejszych etapów kształcenia

24 Dziękuję za uwagę Opracowała: Elżbieta Górka


Pobierz ppt "Staż realizowany w ramach programu Leonardo da Vinci - VETPRO Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google