Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SZKOLNY FESTIWAL PROJEKTÓW 2014 Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 17 im. Karola Wojtyły –papieża Polaka w Kielcach.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SZKOLNY FESTIWAL PROJEKTÓW 2014 Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 17 im. Karola Wojtyły –papieża Polaka w Kielcach."— Zapis prezentacji:

1 SZKOLNY FESTIWAL PROJEKTÓW 2014 Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 17 im. Karola Wojtyły –papieża Polaka w Kielcach

2 „Żydzi i Polacy – przyjaciele?” Celem projektu było poszukiwanie odpowiedzi na pytanie jakie były a jakie są relacje Polaków i Żydów na przykładzie Kielc. Czy dzisiaj możemy nazwać je przyjacielskimi? Innym zadaniem było poznanie tradycji i historii żydowskiej, a także życia kieleckich Żydów. W ramach projektu uczniowie pod opieką p. K. Maciągowskiej i B. Długosz uczestniczyli w zajęciach w Muzeum Dialogu Kultur, wykonali prace plastyczne pt. „Każdy inny, wszyscy równi”, brali udział w warsztatach poświęconych kulturze żydowskiej i życiu kieleckich Żydów. Uczestniczyli w spotkaniu z młodzieżą izraelską na cmentarzu żydowskim, a także w jednym ze spotkań Stowarzyszenia im. Jana Karskiego. Grupa projektowa odbyła wycieczkę- „Szlakiem żydowskim”.

3  Projekt realizują uczniowie Patrycja, Ania, Julita, Patrycja, Darek, Kinga pod opieką p. Dagmary Bartochy.  Chodzi w nim o to aby pokazać jak zmieniał się i rozwijał strój w poszczególnych epokach.  Czy tło historyczne wybranych epok miało wpływ na to, w co się ubierano i czy kierowano się modą czy wygodą. Modnie czy wygodnie? Stroje z wybranych epok „Modnie czy wygodnie? Stroje z wybranych epok”

4 W projekcie wzięli udział uczniowie z klasy VI a oraz III Cz pod opieką p. A. Lesiak i A. Żubrowskiej. Tematyka projektu związana jest z legendami świętokrzyskimi. Uczniowie przedstawili wybrane legendy w bardziej nowatorski sposób. Wybrali do tego komiksy, które tworzyli na stronach toondoo.com, animację stworzoną w programie Scratch oraz stworzyli przedstawienie nagrane i opracowane w programie Pinaccle Studio. “Dawno, dawno temu … czyli świętokrzyska wędrówka przez komiks, animację i teatr „ 3

5 Projekt realizowali uczniowie klas: II G, V a, I A pod opieką p. M. Tomaszewskiej  Cele projektu to poznanie wiadomości kulturowych na temat UK i zaplanowanie 'wirtualnej' podróży na Wyspy.  Uczniowie wyszukiwali informacje w Sieci na temat podanego zagadnienia (np. pogoda, normy zachowania, nazwy lotnisk w Wielkiej Brytanii) miasta, stolicy państw z zachowaniem praw autorskich i podaniem źródła. Każdy dział zakończony było innego rodzaju projektem komputerowym, np.: prezentacją, mapką z ciekawymi miejscami w wybranym programie, filmikiem, scenką lub komiksem. Projekt zakończył się wspólnym wykonaniem multimedialnego albumu oraz pocztówek z podróży. „ A trip to the United Kingdom” 4

6  W projekcie pod kierunkiem pani Izabeli Hajduk pracowali uczniowie klasy IA Gim i uczennice klasy IV a.  Podczas całorocznej pracy uczniowie poszerzyli wiedzę w zakresie bezpiecznego Internetu.  Efektem naszej pracy jest komputerowa gra „Czy znasz odpowiedź”?  Uczennice klasy IV a ułożyły słowa piosenek pt : „Facebook” i „Allegro”, które zaprezentowały podczas obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu. Czy znasz odpowiedź “Czy znasz odpowiedź?” 5

7 W czasie zajęć dzieci uczyły się występować publicznie. Przemawiały indywidualnie i przed klasą. Uczyły się jak mówić głośno i wyraźnie oraz tak, żeby zainteresować słuchaczy. Na stoisku można zobaczyć jak występowali i jak ćwiczyli uczniowie 4 klasy pod opieką p. Ewy Włodarczyk. UFON czyli Uczniowskie FOrum Naukowe 6

8  Uczniowie pracowali metodą „Odwróconej lekcji” pod opieką nauczycieli: Magdaleny Mosiołek, Kingi Kęckiej, Marzeny Tuchowskiej, Agnieszki Durlik.  Podjęte inicjatywy dotyczyły zagadnień z zakresu: edukacji globalnej, malarstwa, wykonywania dekoracji na różne okazje, sportu i tradycji.  Ten ciekawy sposób prowadzenia zajęć pozwolił uczniom zdobyć nowe doświadczenia, doskonalić umiejętność wykorzystywania technologii informacyjno – komunikacyjnej, dał okazję do wykazania się nabytą wiedzą. Odwrócone lekcje 7

9  Jest to projekt promujący ideę zdrowego stylu życia, właściwego odżywiania i aktywności fizycznej. Został stworzony przez Bank Ochrony Środowiska. Jego cele to poszerzanie wiedzy na temat zdrowia, zastosowanie praktyczne poprzez organizację zdrowych posiłków zawierających produkty ekologiczne i regionalne oraz organizację zabaw ruchowych.  W projekcie pracowali uczniowie klas IA,IIA,IIA i VIa pod opieką p. A. Obary i M. Niedzielskiej. 8

10  “ Rośnij zdrowo z PLONem” to roczny projekt edukacyjny, realizowany w naszej szkole pod patronatem Polskiej Akcji Humanitarnej. Jest on częścią większego projektu o nazwie „Aktywne szkoły na rzecz globalnej odpowiedzialności”.  Uczniowie należący do Szkolnego Klubu Szkoły Humanitarnej, pod opieką Pani Matyldy Herman – Arendarskiej i Agnieszki Durlik podejmowali inicjatywy poświęcone prawu i dostępowi do żywności, szerzyli wiedzę z zakresu edukacji globalnej. 9

11 10 Program jest realizowany pod opieką pań: J. Kościelniak, A. Żubrowskiej, A. Lesiak.

12

13  Program ten wspiera nauczycieli w rozwijaniu kultury fizycznej uczniów i przyczynia się do wypracowania pomysłów na nowoczesne i ciekawe lekcje.  Zajęcia – tak obowiązkowe, jak i dodatkowe - mogą być bardziej zróżnicowane i bliższe oczekiwaniom młodych ludzi.  Wychowanie fizyczne to przecież nie tylko gry zespołowe, ale także taniec, aerobik, wschodnie sztuki walki, joga, turystyka rowerowa i piesza, konsola xbox kinect.  Nasz program ma pokazać, że ze sportu w szkole każdy może czerpać przyjemność.  W naszej szkole uczniowie realizują ten program pod opieką p. P. Kołomyji. „W-f z Klas ą ” 11

14  Uczniowie poszukiwali na strychach i w domach swoich dziadków oraz znajomych różnych starych przedmiotów, które wykorzystywane były dawniej w codziennym życiu. Zbierali informacje o tym do czego te rzeczy służyły i jak się ich używało.  Podczas zajęć prezentowali stare, zapomniane już dziś przedmioty oraz opowiadali czego się o nich dowiedzieli. Program realizują uczniowie pod opieką pań B. Orkisz i B. Rudkiewicz.  Relacje z działań zamieszczone są na blogu projektu "Świętokrzyskie strychy i zagrody"na platformie CEO „ Ś lady przesz ł o ś ci” 12

15  Nazwa projektu szkolnego:  „ OD ZIARENKA DO KWIATKA TAK POWSTANIE RABATKA – siejemy, sadzimy: zioła, kwiaty i inne rośliny.”  Uczestnicy:  - uczniowie klas: 1 cA, 2cA, 4 cZA, 5 cZA, 1 CZA, 3 EZA  - nauczyciele: Sylwia Ciszewska, Marta Jamioł, Aneta Kowalik, Iga Pedrycz  Uczniowie poznawali etapy wzrastania roślin, siali zioła, przesadzali rośliny, aranżowali rabatkę przed budynkiem szkolnym. „Zielono mi” 13

16  Projekty gimnazjalne realizowane w bieżącym roku szkolnym to:  „Śladami Koziołka Matołka po Górach Świętokrzyskich” – opiekun: B. Kozielewska, uczniowie kl. III BZ  2. „Odkrywamy świętokrzyskie z Koziołkiem Matołkiem” – opiekun: A. Fąfara, uczniowie kl. II BZ  3. „Palcem po mapie z Koziołkiem Matołkiem” – opiekun: A. Lesiak uczniowie kl. II A  4. „Przygody Koziołka Matołka w Górach świętokrzyskich” – opiekun: P. Majewska  Uczniowie uczestniczyli w wycieczkach, którym towarzyszyła postać Koziołka Matołka. Poznali jego przygody i związane z nim miejsca naszego regionu. Zwiedzili Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie, jaskinię na Kadzielni, Wietrznię oraz Geopark i Karczówkę. W planie jest wycieczka do Babo-Jagowa i na Św. Krzyż.  Uczniowie wykonali album z wypraw z Koziołkiem Matołkiem do Francji, Belgii, Hiszpani oraz Włoch, przygotowali flagi tych państw i mapę polityczną oraz przygotowali quiz dotyczący tych wybranych krajów w Learning Apps. Projekty gimnazjalne 14

17

18 Zapraszamy na przedstawienie „Przygody Koziołka Matołka w Górach Świętokrzyskich”

19


Pobierz ppt "SZKOLNY FESTIWAL PROJEKTÓW 2014 Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 17 im. Karola Wojtyły –papieża Polaka w Kielcach."

Podobne prezentacje


Reklamy Google