Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szkoła Podstawowa nr 24 im. Jana Marcina Szancera w Częstochowie Opracowała: mgr Beata Janus- Lewczyńska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szkoła Podstawowa nr 24 im. Jana Marcina Szancera w Częstochowie Opracowała: mgr Beata Janus- Lewczyńska."— Zapis prezentacji:

1 Szkoła Podstawowa nr 24 im. Jana Marcina Szancera w Częstochowie Opracowała: mgr Beata Janus- Lewczyńska

2 Zadania przeznaczone są dla uczniów klasy 6b - Godzina z wychowawcą wybór bezpiecznego hasła sprawdzenie czy hasło jest bezpieczne dostosowujemy hasła do własnych potrzeb

3 Cel główny: Poprawa bezpieczeństwa w sieci Cele: - uczeń wybiera bezpieczne hasło, - sprawdza czy hasło jest bezpieczne, - dostosowuje hasło do swoich potrzeb

4 Karta pracy ucznia Propozycje twoich haseł: Hasła twoich kolegów (zapisz najlepsze twoim zdaniem): Hasła wybrane przez klasę/ zespół, które spełniają wszystkie zasady BEZPIECZNEGO HASŁA: ……………………………………………………………. …………………………………………………………… ……………………………………………………………

5 Zasady pracy podczas zajęć - każdy uczeń ma prawo zgłosić dowolną ilość pomysłów - ważna jest liczba, a nie jakość pomysłów - pomysły nie mogą być przez nikogo oceniane, krytykowane i komentowane - można korzystać z wcześniej zgłoszonych pomysłów, zmieniać je lub rozwijać - nie notuje się autora pomysłu - pomysły mogą być najbardziej śmiałe i niedorzeczne - głosu udziela prowadzący sesję - pomysły notuje się na karcie pracy

6 Karta ewaluacji Lekcja nie podoba /podobała mi się*, bo ………………………………………………………………….. Dowiedziałem się, że.……………………………………………………………………………………………….. Moje dotychczasowe hasło nie było/ było* ……..………………………………………………………….. MOJE UWAGI I SPOSTRZEŻENIA: ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………… *Niepotrzebne skreślić

7 HASŁO

8 Kiedy stosujemy hasło: W banku; Logując się na serwer; Używając komunikatora; Tworząc swój profil; Robiąc zakupy przez internet; Inne

9 Co może spowodować źle wybrane hasło? Ktoś wypłaci pieniądze z naszego konta w banku; Udostępnieniem naszych danych osobowych; Czytaniem naszej korespondencji; Podszywaniem się innych osób ; Przykrymi żartami pod naszym adresem.

10 Najbardziej popularne hasła: , , - qwerty, - abc123, - kocham_cie, - haslo, - szkoła, - dom,

11 Jakie hasło wybrać? 1. Hasło powinno być długie (przynajmniej 6 znaków). O ile nie ma ograniczeń dotyczących liczby znaków, im dłuższe hasło - tym lepsze. 2. Wykorzystuj litery (duże i małe), cyfry i znaki specjalne (np. Przy haśle długości 8-10 znaków co najmniej trzy znaki powinny być dużymi literami. Litery powinny być przypadkowe, nie mogą stanowić np. twoich inicjałów. Co kilka liter wstaw liczbę. Liczby nie powinny kojarzyć się z twoją datą urodzin, imienin lub numerem telefonu. Żeby łatwo zapamiętać położenie użytych znaków specjalnych, można np. zamienić litery "a" na a "s" na "$". 3. Unikaj powtórzeń znaków (np ). 4. Unikaj sekwencyjności (np. abcdefgh).

12 Jakie hasło wybrać? Unikaj ciągów występujących obok siebie na klawiaturze, (np. QWERTY, 6. Unikaj danych osobistych typu inicjały, imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia, hobby, numer rejestracyjny samochodu, (np. krzysiek1122, BB17-09). 7. Unikaj wyrazów (szczególnie pojedynczych występujących w słownikach).

13 Wymyśl propozycje własnego hasła i zapisz na karcie pracy.

14 Propozycje haseł: Ania 24 Anianowak Szkola123

15 Wpisz na kartę pracy propozycje kolegów które uznasz za bezpieczne.

16 Rady praktyczne  Nie wykorzystuj tych samych haseł do różnych zasobów.  Okresowo zmieniaj hasła.  W przypadku choćby podejrzenia o poznanie hasła przez inną osobę zmień je.  Nigdy nie twórz pliku z hasłami na swoim komputerze.  Jeśli musisz zapisać gdzieś hasło to zmodyfikuj jego formę (np. dodając kilka znaków).

17 Menadżery haseł To programy integrujące się z przeglądarką lub systemem operacyjnym, które generują długie i trudne do złamania frazy dla każdej usługi, zapisują je na dysku i szyfrują.

18 Menadżery haseł Mają swoje wady. Jeśli włamywacz złamie jedno hasło, zdobędzie wszystkie.

19 Wypełnij część karty pracy z podsumowaniem zajęć Zapisz na karcie swoje własne uwagi i spostrzeżenia

20 Dodatkowe informacje znajdziesz: mspx mspx spx spx a.php a.php haslo,wid, ,wiadomosc.html?ticaid=19cfb haslo,wid, ,wiadomosc.html?ticaid=19cfb haslo,wid, ,wiadomosc.html?ticaid=1be65&_ticrsn=3 haslo,wid, ,wiadomosc.html?ticaid=1be65&_ticrsn=3

21 Karta ewaluacji Lekcja nie podoba /podobała mi się*, bo ………………………………………………………………….. Dowiedziałem się, że.……………………………………………………………………………………………….. Moje dotychczasowe hasło nie było/ było* ……..………………………………………………………….. MOJE UWAGI I SPOSTRZEŻENIA: …………………………………………………………………… ………..………………………………………………………… *Niepotrzebne skreślić

22 Dziękuję za pracę i uwagę w trakcie zajęć.


Pobierz ppt "Szkoła Podstawowa nr 24 im. Jana Marcina Szancera w Częstochowie Opracowała: mgr Beata Janus- Lewczyńska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google